Äggdonation 2021
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Vi planerar också ÄD under 2021. Har kontakt med klinik i Danmark och har nu 3 st 6-dagars blastocyster samt 2 st 2-dagars embyon i frysen som väntar på oss.
Detta blir vårt första försök. Jag kommer inte att få östrogen utan deras metod verkar vara att stimulera med Gonal-F i ca 7 dagar och sedan ultraljud för att se om slemhinnan är tjock så då tar man Ovitrelle för äggmognad och ägglossning. Sedan insättning av blastocyst. Sedan får man ta progesteron vag kräm fram tom v 12 samt Aspirin. Någon som har erfarenhet av denna stimuleringsbehandling inför ÄD? Uppfattat att man gör detta för att återföra i rätt tidpunkt men blev lite osäker på denna behandling då jag har regelbunden ägglossning med utslag på LH stickor varje månad. (Mina ägg ska ju inte användas/plockas)
Tack allesammans!
Det där plusset är med skräckblandad förtjusning. Glad givetvis, fattas bara annat. Men denna väntan på att se hur det går denna gång. Ja den är lite jobbig...
Åh jag förstår så väl din oro med tanke på hur det har gått med dina andra graviditeter.
Men jag hoppas att den lilla har bott in sig ordentligt och vill stanna denna gång <3 Hur var det,får du nått utöver progesteron och östrogen,nått till som kan gynna en graviditet? Men jag håller mina tummar hårt för att ni inte ska behöva uppleva ett till missfall! <3
Vad bra Ren nyfikenhet, hur mycket progynon och lutinus får du nu?
Ni som fått komplettera progynon med estradot, vad har ni haft för styrka på plåstren?
Rd 8 idag med en 5-dagars blasto. Jag plussade! Lika starkt på cb som kontrollstrecket. Så nu får vi hoppas att det går vägen denna gång. 3de gången gillt för syskonförsöket.
Hej igen!! Jag är inne lite här och "tjuvkikar". SÅ så roligt att läsa om ditt plus, håller tummarna stenhårt!!
Tack allesammans!
Det där plusset är med skräckblandad förtjusning. Glad givetvis, fattas bara annat. Men denna väntan på att se hur det går denna gång. Ja den är lite jobbig...