• Wonderstruck

Ville bara tipsa om att det går att beställa Trombyl 75mg via nätapotek i Danmark receptfritt. Jag beställde från webapoteket.dk och de kom på några dagar. Heter Hjertemagnyl på danska. Bra om man inte orkar dela eller jaga recept.

• Wonderstruck
    Lumila skrev 2021-06-15 12:56:48 följande:

Hej alla!

Idag hade vi vårt första möte med läkaren på Olgakliniken via skype. Hon rekommenderade kombinerat paket med max 2 IVF försök med egna ägg och sen ÄD.

Och det är väl så vi tänkt också. Eller egentligen tänkte vi testa ett IVF och sen ÄD. Nästa möte ska vi meddela vilket paket vi vill köra på och när vi vill köra igång. 

Men alltså det här med va((in. Ta eller inte ta. Jag vet inte! Han har tänkt ta, men jag är inte lika säker. Olgakliniken rekommenderar, eftersom det är de allmänna rekommendationerna, men beslutet är mitt eget.

Det skulle ju så klart underlätta med tanke på resor och sånt. Men jag är så rädd att det kan ställa till med något för min fertilitet eller till och med våra framtida barn.

Hur tänker ni?

Har gjort ÄD och är gravid i v.36. Tog min andra spruta med vaccin igår. Har inte märkt av något förutom lite ömhet runt stickstället båda gångerna. Bebis mår prima (har gjort flertalet UL efter första sprutan). Så jag säger ta. Jag resonerade som så att bebis får antikroppar samtidigt som jag förhoppningsvis undviker förtidig förlossning, långvarig sjukdom och att i värsta fall dö. Det verkar som många tycker att det finns för lite forskning men samtidigt är kunskapen om covid och dess påverkan på graviditet liten. Jag känner mig trygg i mitt beslut, hoppas du kommer fram till en lösning som känns bra för dig och lycka till på Olga.
Svar på tråden Äggdonation 2021