• Anonym (Rostfri potatis)

Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?

Jag gick häromveckan med i en dejtinggrupp på Facebook. Där kan folk lägga upp en bild på sig själv och skriva lite text. Sen kan andra få kommentera och gilla inlägget. 

Det jag märkt är att nästan alla kvinnor som lägger upp får mycket eller väldigt mycket gillanden och kommentarer jämfört med männen. Männen som lägger upp får oftast inga gillanden och kommentarer, eller bara några få. Jag har sett 2-3 män (av över 100) som fått lite mer men dessa män har varit i det närmaste hunkar eller sett ut som modeller. Och ändå har dessa män bara fått en bråkdel av gillanden och kommentarer som de mest populära kvinnorna. 

Har också kollat andel män och kvinnor och det är ungefär 50/50 som är med i gruppen.

Vad kommer det sig att det är en sådan skillnad? Har ni några idéer?

• Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?
  • Rebellax

Jag är lite förundrad över det ?övertag? tjejerna har. Visst finns det rätt många allmänt konstiga män som förstör för alla andra och det finns långt fler vettiga tjejer än killar men jag som söker en tjej blir ofta förvånad över tjejernas självförtroende och självbild. Det krävs MYCKET mer än en fet selfie med filter och skit för att jag ska bli intresserad och många tjejer verkar tro att det lilla de har att komma med ska räcka så himla långt.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-12-30 01:16:20 följande:

Jag kan bli ordentligt hård och vara hård i timmar i rätt sinnesstämning.

Samt ha sex flera gånger på raken. Låter det som en impotent man?
  • Anonym (Pelle)
    Rebellax skrev 2020-12-30 01:19:05 följande:

Jag är lite förundrad över det ?övertag? tjejerna har. Visst finns det rätt många allmänt konstiga män som förstör för alla andra och det finns långt fler vettiga tjejer än killar men jag som söker en tjej blir ofta förvånad över tjejernas självförtroende och självbild. Det krävs MYCKET mer än en fet selfie med filter och skit för att jag ska bli intresserad och många tjejer verkar tro att det lilla de har att komma med ska räcka så himla långt.

Yep, tjejer tror inte att de behöver anstränga sig alls.

Det kanske stämmer om de bara vill ha en kille som tömmer sig i henne.

Men för nåt seriöst får hon faktiskt anstränga sig lite mer.
  • Anonym (-)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-12-30 01:14:39 följande:

Varför då ? Jag är inte impotent?

Jag blir hård när jag runkar och eller när mina ex har gjort det. När jag känner mig trygg med dom.

Om du inte visste det så kan man inte styra ståndet med viljekraft . Man måste känna sig trygg och avslappnad. Samt få stimulans. Iaf , jag. Jag tror att tjejer är precis likadana där.

Kvinnlig Och manlig anatomi är olika så det går som sagt inte att jämföra.

Det är ovanligt att det krävs stimulans för en man att få stånd. Och att du påstår dig behöva det är en dum ursäkt till att du vill att kvinnor ska ställa upp. Hon som du skulle ha sex med ville uppenbarligen inte göra det, och hon har all rätt att säga nej. Sluta älta det och sluta se dig som en offer bara för att hon inte ville ha sex med dig.
  • Anonym (-)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-12-30 01:21:25 följande:

Samt ha sex flera gånger på raken. Låter det som en impotent man?

Jag tror dig inte. I din fantasi. Du är en bitter incel!
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (-) skrev 2020-12-30 01:30:52 följande:

Jag tror dig inte. I din fantasi. Du är en bitter incel!

Haha, mmm. Bitter på själviska och tråkiga kvinnor i sängen.
  • Anonym (-)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-12-30 01:37:52 följande:

Haha, mmm. Bitter på själviska och tråkiga kvinnor i sängen.

Den enda som är bitter och tråkig är du! Man ska kunna tacka nej till sex utan att ses som bitter och tråkig. Du har ingen rättighet att ha sex.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (-) skrev 2020-12-30 01:49:42 följande:

Den enda som är bitter och tråkig är du! Man ska kunna tacka nej till sex utan att ses som bitter och tråkig. Du har ingen rättighet att ha sex.

Fattar inte vad du pratar om...

Gå och lägg dig så att du nyktrar till. Du låter inte helt nykter.
  • Anonym (Rostfri potatis)
    Rebellax skrev 2020-12-30 01:19:05 följande:

Kanske det är därför tjejerna så sällan träffar på vettiga män, för de vettiga männen faller inte för såna foton.
  • Anonym (sepåmig)

Kvinnor vill bli beundrade.
    Se på facebook, alla kommentarer som kvinnor får där.
    "Du är så fin gumman". Och så vidare.
    Jag minns en kvinna som jag pratade med. När hon hade varit till frissan, sminkat upp sig, nya kläder, och lade upp bilder på facebook, så fick hon de här kommentarerna från sina väninnor:
    "nu får männen se upp", "nu måste du ju träffa någon".
    Innan hon hade stylat upp sig lite, då kunde hon ju inte träffa någon tydligen.
    Och detta var kvinnor som alla var runt 45.

Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?