• Anonym (Rostfri potatis)

Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?

Jag gick häromveckan med i en dejtinggrupp på Facebook. Där kan folk lägga upp en bild på sig själv och skriva lite text. Sen kan andra få kommentera och gilla inlägget. 

Det jag märkt är att nästan alla kvinnor som lägger upp får mycket eller väldigt mycket gillanden och kommentarer jämfört med männen. Männen som lägger upp får oftast inga gillanden och kommentarer, eller bara några få. Jag har sett 2-3 män (av över 100) som fått lite mer men dessa män har varit i det närmaste hunkar eller sett ut som modeller. Och ändå har dessa män bara fått en bråkdel av gillanden och kommentarer som de mest populära kvinnorna. 

Har också kollat andel män och kvinnor och det är ungefär 50/50 som är med i gruppen.

Vad kommer det sig att det är en sådan skillnad? Har ni några idéer?

• Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Rostfri potatis) skrev 2020-12-30 02:28:24 följande:
    Kanske det är därför tjejerna så sällan träffar på vettiga män, för de vettiga männen faller inte för såna foton.
    Samtidigt som de sällan tar sig tid att ens skriva en presentation att följa med bilderna :)

Visst, de har inget problem att få meddelanden/likes/matchningar etc. även utan profiltext, men då sållar de också bort alla de som vill veta lite om dem innan. Kvar blir de som antingen inte bryr sig och allena går på utseende, eller de som gillar/skriver till allt för att få napp (och troligtvis inte är ute efter något seriöst), eller de som är desperata efter någon sorts kontakt ö.h.t. och gör detsamma.
  • Anonym (sepåmig)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-12-30 08:03:57 följande:
    Samtidigt som de sällan tar sig tid att ens skriva en presentation att följa med bilderna :)

Visst, de har inget problem att få meddelanden/likes/matchningar etc. även utan profiltext, men då sållar de också bort alla de som vill veta lite om dem innan. Kvar blir de som antingen inte bryr sig och allena går på utseende, eller de som gillar/skriver till allt för att få napp (och troligtvis inte är ute efter något seriöst), eller de som är desperata efter någon sorts kontakt ö.h.t. och gör detsamma.
    Många kvinnor har bara bilder. Och ofta ingen presentation, eller bara "hur ska man beskriva sig?", "vet inte vad man ska skriva om sig själv".
    Vi män gillar kvinnor som vet vilka de själva är, och som har något intressant att komma med.
  • Mandel
    Steven01 skrev 2020-12-29 18:14:07 följande:
    Det stämmer inte alls. På datingsidor klickar kvinnor endast på dom snyggaste männen.

Nu vet jag visserligen att jag är lite speciell och verkligen inte som andra, men jag klickade aldrig på de som jag tyckte var riktigt snygga eftersom jag vet att de aldrig skulle vilja ha mig. Även om mer än hälften av de jag var på dejt med sa att jag ser bra ut och har snygg rumpa...

Och aldrig att jag klickade gilla på de som lade ut bilder på vältränade kroppar. Jag ville träffa någon som har tid att umgås med mig och inte bara springer på gym och speglar sig

Kontaktade de som bodde i närheten, såg skapligt bra ut, hade en vettig presentation och inte var veganer eller röstade vänster.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Hmm)
    Mandel skrev 2020-12-30 08:26:48 följande:

Nu vet jag visserligen att jag är lite speciell och verkligen inte som andra, men jag klickade aldrig på de som jag tyckte var riktigt snygga eftersom jag vet att de aldrig skulle vilja ha mig. Även om mer än hälften av de jag var på dejt med sa att jag ser bra ut och har snygg rumpa...

Och aldrig att jag klickade gilla på de som lade ut bilder på vältränade kroppar. Jag ville träffa någon som har tid att umgås med mig och inte bara springer på gym och speglar sig

Kontaktade de som bodde i närheten, såg skapligt bra ut, hade en vettig presentation och inte var veganer eller röstade vänster.

Kan ibland störa mig på att vi människor slänger oss så lätt med "absoluta" uttalanden som det du svarade på. Generellt är det nog sant, men finns alltid någon som faller utanför det, såsom du :) Vilket ger hopp, att veta att ni finns!

Men den forskning som finns pekar visst på att det är typ nära nog allena övre toppskiktet män som får gillanden av kvinnor. C'est la vie. Som någon här i tråden eller annorstädes skrev, troligtvis för att det är sån överrepresentation av män på alla dejtingappar, kvinnor har "råd" att vara kräsna :)
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-12-30 08:30:45 följande:
    Kan ibland störa mig på att vi människor slänger oss så lätt med "absoluta" uttalanden som det du svarade på. Generellt är det nog sant, men finns alltid någon som faller utanför det, såsom du :) Vilket ger hopp, att veta att ni finns!

Men den forskning som finns pekar visst på att det är typ nära nog allena övre toppskiktet män som får gillanden av kvinnor. C'est la vie. Som någon här i tråden eller annorstädes skrev, troligtvis för att det är sån överrepresentation av män på alla dejtingappar, kvinnor har "råd" att vara kräsna :)
    Tar och svarar på mig själv. Kom att fundera över vad jag själv likear och varför. Det är inte allena utseende såklart, men sett till utseende, nog fasen händer det att jag skjuter lite väl över min egen nivå ibland (annars som dig; verkliga topputseenden gillas ej, man lär inte ha chans ändå :D). Men varför gör jag då det? Jo, i förhoppningen om att de skall gilla mig och därigenom få känna mig bättre kring mig själv och mitt eget utseende.

Kan det vara en del av det? Dvs, genom att få bekräftelse tillbaka av någon topp-pingla/kille så kan man känna sig bättre med sig själv.
  • Anonym (sepåmig)

Jag tyckte att alla kvinnorna som jag stött på var snyggare än mig.
    Jag tror att de flesta kvinnor vill vara snyggare än mannen.

• Mandel
    Anonym (Pelle) skrev 2020-12-29 21:00:17 följande:
    Om kuken inte är viktigt. Varför blir så många kvinnor besviken, sur och upprörd om man inte blir hård av deras blotta syn ? Trots man både fingrar och ger dom oralsex.
    Du kanske har råkat träffa en sådan som mig som älskar penetrering? Lite fingrar och oralt duger väl som förspel, men jag vill i alla fall bli ordentligt påsatt. 
  • Mandel
    Anonym (Pelle) skrev 2020-12-29 21:48:25 följande:
    Jo, men nån gång kanske man vill ha sex också .

Har du bara råkat ut för döda lik i sängen?

Vad gör de om du tar deras hand och för ned mot ditt könsorgan? Drar de tillbaka handen? Vad gör de om du närmar dig deras ansikte med din kuk? 
    Blir du aldrig smekt ens på insidan av låren?

• Mandel
    Anonym (Pelle) skrev 2020-12-29 22:18:07 följande:
    Nej , hon behöver inte suga. Jag har aldrig frågat nån kvinna om det. Bara en 1/10 har gjort det och på egen vilja.

Däremot borde hon väl kunna smeka heller runka kuken. Men ingen beröring alls.

Jag blir sällan hård av en kvinnas kropp. Särskilt inte en kvinna jag nyss har träffat. Jag behöver mer.

Blir du plaskvåt av att se en naken man ? Utan något förspel alls ??
    Alla är olika och alla behöver olika saker. Jag blir typ plaskvåt bara jag ser särbon naken. Han tänder mig något grymt även med slak kuk. 
    Väldigt sällan han får stånd av att bara röra vid mig och visst vore det trevligt om han kunde ha ett praktstånd och bara ta mig rätt upp och ned eftersom jag ständigt är redo i hans närvaro, men nu fungerar han inte så utan jag suger oftast upp den innan jag sätter mig på den.
    I vår relation är det jag som vill ha mest sex och jag älskar att suga just honom. Så jag tror att när man träffar rätt person så löser sig saker av sig själva och man hittar ett sätt som fungerar för det förhållandet.

Tillfälliga sexpartners blir sällan bra första gången/gångerna utan övning ger färdighet.
  • Mandel
    Anonym (sepåmig) skrev 2020-12-30 07:29:27 följande:

Kvinnor vill bli beundrade.
    Se på facebook, alla kommentarer som kvinnor får där.
    "Du är så fin gumman". Och så vidare.
    Jag minns en kvinna som jag pratade med. När hon hade varit till frissan, sminkat upp sig, nya kläder, och lade upp bilder på facebook, så fick hon de här kommentarerna från sina väninnor:
    "nu får männen se upp", "nu måste du ju träffa någon".
    Innan hon hade stylat upp sig lite, då kunde hon ju inte träffa någon tydligen.
    Och detta var kvinnor som alla var runt 45.

Personligen kräks jag på dessa fåniga bilder och kommentarer på facebook. Läste en gång att det bara är psykopater som lägger upp alla dessa selfiebilder och med mängder av filter. Delade den på facebook och helt plötsligt minskade flödet av bilder med kommentarer som snygging, snyggo, gulle dig, fining osv.
    En gammal kompis fd sambo lade upp filterselfies hela tiden och när vi sedan sågs efter att inte setts på ett tag tappade jag hakan över hur hon såg ut i verkligheten...

Själv vill jag bli beundrad för kunskaper, vad jag åstadkommer och gör. Särskilt när det gäller typiska manliga saker. Min verktygslåda, min händighet, min tekniska klurighet osv. Särbon erbjuder ofta sin hjälp, men jag tackar nej och fixar själv och då säger han att han glömde att jag inte är som andra kvinnor...

Självständigheten verkar dock avskräcka de flesta oavsett kön, men det gäller att leta noga och hitta de som faktiskt gillar det.

Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?