• Anonym (Rostfri potatis)

Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?

Jag gick häromveckan med i en dejtinggrupp på Facebook. Där kan folk lägga upp en bild på sig själv och skriva lite text. Sen kan andra få kommentera och gilla inlägget. 

Det jag märkt är att nästan alla kvinnor som lägger upp får mycket eller väldigt mycket gillanden och kommentarer jämfört med männen. Männen som lägger upp får oftast inga gillanden och kommentarer, eller bara några få. Jag har sett 2-3 män (av över 100) som fått lite mer men dessa män har varit i det närmaste hunkar eller sett ut som modeller. Och ändå har dessa män bara fått en bråkdel av gillanden och kommentarer som de mest populära kvinnorna. 

Har också kollat andel män och kvinnor och det är ungefär 50/50 som är med i gruppen.

Vad kommer det sig att det är en sådan skillnad? Har ni några idéer?

• Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?
  • Anonym (Rostfri potatis)

Varför är ni så sjukt sexfixerade? Som att det bara finns SEX SEX SEX i era huvuden?

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Rostfri potatis) skrev 2020-12-29 23:56:32 följande:

Varför är ni så sjukt sexfixerade? Som att det bara finns SEX SEX SEX i era huvuden?

Därför är vi är kåta och tänker på sex flera gånger om dagen. Det kanske svårt att förstå om man är assexuell.
  • Anonym (-)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-12-30 00:05:40 följande:

Därför är vi är kåta och tänker på sex flera gånger om dagen. Det kanske svårt att förstå om man är assexuell.

Alla som inte är kåta hela tiden är inte asexuella.

Eller tycker du även att ni som älskar sex är våldtäktsmän?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (-) skrev 2020-12-30 00:14:15 följande:

Alla som inte är kåta hela tiden är inte asexuella.

Eller tycker du även att ni som älskar sex är våldtäktsmän?

Nej.

Men om du inte älskar sex varför har du då sex?
  • Anonym (-)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-12-30 00:18:31 följande:

Nej.

Älskar är ett starkt ord. Jag älskar inte sex men det är underbart att ha det med rätt person, dvs den man älskar.

Men om du har så svårt att få upp den och kräver så mycket, varför försöker du då ha sex?
  • Anonym (-)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-12-30 00:18:31 följande:

Nej.

Älskar är ett starkt ord. Jag älskar inte sex men det är underbart att ha det med rätt person, dvs den man älskar.

Men om du har så svårt att få upp den och kräver så mycket, varför försöker du då ha sex?
  • Anonym ((Ge inte upp))
    Anonym (Kräsen som fan.) skrev 2020-12-29 23:51:42 följande:
    www.svt.se/nyheter/inrikes/kvinnor-far-mindre-orgasm-an-man-strukturell-orattvisa
    Fast jag håller inte riktigt med. Orgasm och njutning är inte samma sak enligt mig. Jag kan njuta av sex men känner inte att jag måste få orgasm varje gång, jag kan ibland tycka att det är jätteskönt och sexigt att bara lägga fokus på min man. Liksom han ibland känner att han inte måste komma utan kan lägga fokus på det som är skönast för mig. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (-) skrev 2020-12-30 00:30:17 följande:

Jag har inte svårt att få upp den med en person som jag känner mig trygg med och som förstår mig och mina behov.

Vad menar du med att jag kräver mycket?
  • Anonym (-)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-12-30 00:36:09 följande:

Jag har inte svårt att få upp den med en person som jag känner mig trygg med och som förstår mig och mina behov.

Vad menar du med att jag kräver mycket?

Jasså? Varför klagar du då?

Håll dig till dom kvinnorna som du känner dig trygg med då och sluta klaga på att kvinnor inte tillfredsställer dig tillräckligt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (-) skrev 2020-12-30 00:42:45 följande:

Jasså? Varför klagar du då?

Håll dig till dom kvinnorna som du känner dig trygg med då och sluta klaga på att kvinnor inte tillfredsställer dig tillräckligt.

Absolut, det tänker jag göra också.

Jag klagar för att många kvinnor är så dömande och själviska när det kommer till sex. De enda de bryr sig om är en hård kuk utan att vilja bidra nåt till det. Eller acceptera annan sex än kuk i fitta.
Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?