• Anonym (Rostfri potatis)

Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?

Jag gick häromveckan med i en dejtinggrupp på Facebook. Där kan folk lägga upp en bild på sig själv och skriva lite text. Sen kan andra få kommentera och gilla inlägget. 

Det jag märkt är att nästan alla kvinnor som lägger upp får mycket eller väldigt mycket gillanden och kommentarer jämfört med männen. Männen som lägger upp får oftast inga gillanden och kommentarer, eller bara några få. Jag har sett 2-3 män (av över 100) som fått lite mer men dessa män har varit i det närmaste hunkar eller sett ut som modeller. Och ändå har dessa män bara fått en bråkdel av gillanden och kommentarer som de mest populära kvinnorna. 

Har också kollat andel män och kvinnor och det är ungefär 50/50 som är med i gruppen.

Vad kommer det sig att det är en sådan skillnad? Har ni några idéer?

• Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?
  • Anonym (Pelle)
    Mandel skrev 2020-12-30 08:58:57 följande:

Har du bara råkat ut för döda lik i sängen?

Vad gör de om du tar deras hand och för ned mot ditt könsorgan? Drar de tillbaka handen? Vad gör de om du närmar dig deras ansikte med din kuk? 

Blir du aldrig smekt ens på insidan av låren?

Generellt vill jag att tjejen tar initiativ själv. Men förde ner handen på en tjej och hon fattade. Vart hård ganska fort då.
  • Anonym (Pelle)
    Mandel skrev 2020-12-30 09:09:44 följande:

Alla är olika och alla behöver olika saker. Jag blir typ plaskvåt bara jag ser särbon naken. Han tänder mig något grymt även med slak kuk. 

Väldigt sällan han får stånd av att bara röra vid mig och visst vore det trevligt om han kunde ha ett praktstånd och bara ta mig rätt upp och ned eftersom jag ständigt är redo i hans närvaro, men nu fungerar han inte så utan jag suger oftast upp den innan jag sätter mig på den.

I vår relation är det jag som vill ha mest sex och jag älskar att suga just honom. Så jag tror att när man träffar rätt person så löser sig saker av sig själva och man hittar ett sätt som fungerar för det förhållandet.

Tillfälliga sexpartners blir sällan bra första gången/gångerna utan övning ger färdighet.

För mig hände det rätt ofta att jag vart hård av mitt ex av att bara röra vid hennes höfter. Hon var sjukt het och jag är svag för höftben. Efter ett tag fattade hon att jag var svag för hennes höfter och då kunde hon bara ta tag i mina händer och placera dom på sina höfter. Då fattade man direkt vad hon ville :D. Dels för att hon var het men framförallt att jag kände mig avslappnad med henne. Hon visade ingen besvikelse i början när jag inte fick upp den och var nervös. Samt att hon gärna runkade i förspelet utan att jag behövde visa. Så det stämmer nog som du säger att det gäller att hitta rätt partner.
    Anonym (Hmm) skrev 2020-12-30 08:39:18 följande:
    Tar och svarar på mig själv. Kom att fundera över vad jag själv likear och varför. Det är inte allena utseende såklart, men sett till utseende, nog fasen händer det att jag skjuter lite väl över min egen nivå ibland (annars som dig; verkliga topputseenden gillas ej, man lär inte ha chans ändå :D). Men varför gör jag då det? Jo, i förhoppningen om att de skall gilla mig och därigenom få känna mig bättre kring mig själv och mitt eget utseende.

Kan det vara en del av det? Dvs, genom att få bekräftelse tillbaka av någon topp-pingla/kille så kan man känna sig bättre med sig själv.
    En intressant tanke faktiskt. När man bara har utseendet att gå på i stort sett så känns det ju lite som att om en snygg kvinna i mitt fall gillar tillbaks så får det kanske mig känna att jag är snyggare än jag är, även om jag kanske inte skulle vilja gå på dejt med henne. Det känns som man ökar sitt självförtroende. 

Men det är väl liknande om en person som IRL är populär visar intresse för en så känns det lite bra för en, eller som är väldigt duktig på något säger att man själv är bra på nåt så ger det ökat självförtroende i det.
  • Anonym (Ö)

En del kvinnor är hopplöst kräsna men generellt tror jag absolut inte att de är för kräsna. Män däremot är desperata, ja. Inte alla såklart men de flesta.

Kan det vara så också att kvinnor går mycket mer på personligheten hos en man (ja så är det väl antagligen), men på en dejtingsida så kommer sällan den fram förrän efter man pratat en hel del med varann. Så vad finns kvar? Jo utseendet på männen. Men de flesta män har inte övat sig på att veta hur man "piffar till sig" inför ett foto (såvida de inte naturligt är skitsnygga, då spelar det mindre roll), alltså de tänker inte på detaljer som t ex frisyren, vinkel på fotot, kläder, miljön de tar fotot i.

Det är faktiskt många foton jag ser i den här fb-gruppen med män som inte verkar ha en susning. Badrumsbilder, bar överkropp, foto underifrån så man ser dubbelhaka och allt, allvarliga blickar som ger sken av yxmördare osv... Däremot nästan varje kvinna lägger upp riktigt fina foton. Men sen efter att kollat deras profil kan man ser foton där de inte ser lika snygga ut. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Rostfri potatis) skrev 2020-12-30 14:05:06 följande:

Kan det vara så också att kvinnor går mycket mer på personligheten hos en man (ja så är det väl antagligen), men på en dejtingsida så kommer sällan den fram förrän efter man pratat en hel del med varann. Så vad finns kvar? Jo utseendet på männen. Men de flesta män har inte övat sig på att veta hur man "piffar till sig" inför ett foto (såvida de inte naturligt är skitsnygga, då spelar det mindre roll), alltså de tänker inte på detaljer som t ex frisyren, vinkel på fotot, kläder, miljön de tar fotot i.

Det är faktiskt många foton jag ser i den här fb-gruppen med män som inte verkar ha en susning. Badrumsbilder, bar överkropp, foto underifrån så man ser dubbelhaka och allt, allvarliga blickar som ger sken av yxmördare osv... Däremot nästan varje kvinna lägger upp riktigt fina foton. Men sen efter att kollat deras profil kan man ser foton där de inte ser lika snygga ut. 

Det tror jag absolut är en del av det. Själv kan jag knappt ta en selfie, kanske sker 1-2 ggr per år om det inte är i något särskilt syfte.

Men hos mina kvinnliga bekanta är det nog 1-2ggr per vecka, om inte oftare.

Jag har helt enkelt inte den relationen till mitt eget utseende, att posera rätt, tänka på si eller så för jag tränar mig aldrig på det. 
    Anonym (Hmm) skrev 2020-12-30 14:30:48 följande:
    Det tror jag absolut är en del av det. Själv kan jag knappt ta en selfie, kanske sker 1-2 ggr per år om det inte är i något särskilt syfte.

Men hos mina kvinnliga bekanta är det nog 1-2ggr per vecka, om inte oftare.

Jag har helt enkelt inte den relationen till mitt eget utseende, att posera rätt, tänka på si eller så för jag tränar mig aldrig på det. 
    Aha det är ungefär som för mig 1-2 ggr per år. Men du är kvinna? Får dina foton ändå uppmärksamhet om du har dem på dejtingsida, även om dem inte är så bra tagna? 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Rostfri potatis) skrev 2020-12-30 15:27:24 följande:
    Aha det är ungefär som för mig 1-2 ggr per år. Men du är kvinna? Får dina foton ändå uppmärksamhet om du har dem på dejtingsida, även om dem inte är så bra tagna? 
    Man :)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-12-30 15:49:43 följande:
    Man :)
    Där ser man! :)
  • Physalis

Alla borde vara kräsna tycker jag. Då hade nog fler varit i lyckliga förhållanden. Så kvinnor är säkerligen kräsna men knappast för kräsna. Män verkar också desperata vad jag förstår när jag läser om internetdejting här.

Det verkar som att kvinnor vill träffa rätt redan när de väljer ut vem de vill prata med och träffa. Vilket är förståeligt eftersom det innebär en risk att träffa okända män. Har de dejtat runt ett tag så har de garanterat träffat ett gäng obehagliga män som inte kan ta ett nej också vilket bekräftar deras behov att vara försiktiga.

Män verkar mer tänka att de vill träffa många, passa på att ha sex på vägen och sedan välja vem de vill fortsätta med.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?