Inlägg från: Anonym ((Ge inte upp)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((Ge inte upp))

Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?

Det är klart det behövs engagemang från båda håll när man vill ha sex. Annars finns det väll ingen anledning till att ha sex? Självklart skall ingen förvänta sig något från någon part. Men om man vill ha sex så vill man väll att båda skall njuta och ha det skönt? 

Tänk om det skulle vara tvärtom. Att tjejen inte alls fick någon njutning medan killen bara kör på. Tror de flesta skulle tycka det låter helt absurt. Så varför skall tjejen bara få ligga där och ta emot oralsex och njutning? Isf fall får man väll komma överens om det innan, så att det inte förväntas att något mer skall hända.

Självklart skall man ALDRIG göra något man inte vill och avsluta så fort allt inte känns rätt.  

• Anonym ((Ge inte upp))

Tycker det är nonchalant av er som i denna tråd skriver att mannens erektionsproblem beror på hans brist på engagemang. Det är så mycket mer komplext än så. 

Min man har vid några tillfällen problem att få upp den. Kan med 100% garantera att det beror varken på hans eller mitt engagemang vid dessa tillfällen. Det är mental spärr som gör att det bara "går inte". Då är det bättre att ta det lugnt en stund och karmas, mysa och skratta ihop om annat. Göra det mer avslappnat för att sedan försöka igen. 

• Anonym ((Ge inte upp))
    Anonym (-) skrev 2020-12-29 23:26:49 följande:
    Det är många kvinnors vardag! Och det är ingen som pratar om att det är absurt. Sex är inte så skönt för kvinnor som många män tror, så det är inte alls säkert att hon verkligen tar emot njutning.
    Jag tycker det är helt absurt. Om man får ont eller känner obehag vid penetrerande samlag så skall man inte ha det. Det finns många andra sätt att få och ge njutning. Om man är asexuell skall man inte heller ha sex om man inte vill. Jag vet inte vilka siffror du har på att det är kvinnors vardag att ha sex utan njutning. Det är såklart inte OK att känna sig tvungen till att ha sex mot sin vilja. 

Men dra inte alla tjejer över än kant. Jag älskar sex och känner inget som helst obehag vid samlag med min partner.
  • Anonym ((Ge inte upp))
    Anonym (Kräsen som fan.) skrev 2020-12-29 23:51:42 följande:
    www.svt.se/nyheter/inrikes/kvinnor-far-mindre-orgasm-an-man-strukturell-orattvisa
    Fast jag håller inte riktigt med. Orgasm och njutning är inte samma sak enligt mig. Jag kan njuta av sex men känner inte att jag måste få orgasm varje gång, jag kan ibland tycka att det är jätteskönt och sexigt att bara lägga fokus på min man. Liksom han ibland känner att han inte måste komma utan kan lägga fokus på det som är skönast för mig. 
  • Anonym ((Ge inte upp))
    Anonym (Rostfri potatis) skrev 2020-12-29 23:56:32 följande:

Varför är ni så sjukt sexfixerade? Som att det bara finns SEX SEX SEX i era huvuden?

Ja, denna tråd spårade kanske lite från din frågeställning.

Jag skall försöka svara på din fråga ur mitt perspektiv. Det är svårt att svara för andra kvinnor men om jag hade varit singel hade jag nog gått med i en sådan grupp på Facebook enbart av ren nyfikenhet. För att se utbudet och vilken typ av tjejer och killar som hänger där. Men jag hade nog varken lagt upp bilder eller gillat några. Hade nog enbart gillat en bild om jag fann den lite rolig och fyndig. 

Jag har testat tinder med både tjejkompisar och killkompisars profiler. Jag tycker det är skitsvårt att få en uppfattning om en person enbart från en kort presentation och några få bilder.

När jag var singel hängde jag på Bodcontact. Utav alla 100-tals män som skrev varje dag träffade jag en kille IRL. Han var långt ifrån hunkig på sina bilder (och i verkligheten). Anledningen att jag valde just honom var för att han tog sig tiden att skriva lite mer personliga och långa meddelanden som gjorde mig intresserad.

Anledningen till att killar gillar fler bilder än tjejer kan jag inte svara på.

Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?