Inlägg från: Anonym (sepåmig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sepåmig)

Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?

Kvinnor vill bli beundrade.
    Se på facebook, alla kommentarer som kvinnor får där.
    "Du är så fin gumman". Och så vidare.
    Jag minns en kvinna som jag pratade med. När hon hade varit till frissan, sminkat upp sig, nya kläder, och lade upp bilder på facebook, så fick hon de här kommentarerna från sina väninnor:
    "nu får männen se upp", "nu måste du ju träffa någon".
    Innan hon hade stylat upp sig lite, då kunde hon ju inte träffa någon tydligen.
    Och detta var kvinnor som alla var runt 45.

• Anonym (sepåmig)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-12-30 08:03:57 följande:
    Samtidigt som de sällan tar sig tid att ens skriva en presentation att följa med bilderna :)

Visst, de har inget problem att få meddelanden/likes/matchningar etc. även utan profiltext, men då sållar de också bort alla de som vill veta lite om dem innan. Kvar blir de som antingen inte bryr sig och allena går på utseende, eller de som gillar/skriver till allt för att få napp (och troligtvis inte är ute efter något seriöst), eller de som är desperata efter någon sorts kontakt ö.h.t. och gör detsamma.
    Många kvinnor har bara bilder. Och ofta ingen presentation, eller bara "hur ska man beskriva sig?", "vet inte vad man ska skriva om sig själv".
    Vi män gillar kvinnor som vet vilka de själva är, och som har något intressant att komma med.
  • Anonym (sepåmig)

Jag tyckte att alla kvinnorna som jag stött på var snyggare än mig.
    Jag tror att de flesta kvinnor vill vara snyggare än mannen.

• Anonym (sepåmig)
    Anonym (Sara) skrev 2020-12-31 08:40:10 följande:
    Fast då är väl knappast dejtingsidor rätt ställe? Hur naturligt är en en kontaktannons som sätt att lära känna varandra?
    Tycker du att det är dåligt att folk kan lära känna andra, som de aldrig hade hittat annars?
  • Anonym (sepåmig)
    Anonym (Sara) skrev 2020-12-31 08:49:44 följande:
    Nej. Varför skulle jag tycka det?
    Det lät som att du inte tycker att det är ett bra sätt för en man att lära känna en kvinna, utan spel.
  • Anonym (sepåmig)
    Anonym (Sara) skrev 2020-12-31 16:38:19 följande:
    Nej. Jag menade att man knappast kan tröffa varandra "naturligt" via en kontaktannons/dejtingsida. Själva upplägget är ju konstlat i sig. Jag har inte uttryck någon åsikt om att det skulle vara fel att träffas via kontaktannonser/dejtingssidor, bara att det kanske inte är rätt forum för den som vill träffa någon på "ett naturligt sätt".
    Nätdejting kanske är ett av de naturliga sätten att träffas på nu.  Förr var det pinsamt och skämmigt att erkänna att man nätdejtade. Saker förändras.
  • Anonym (sepåmig)
    Anonym (Man40+) skrev 2021-01-01 11:42:34 följande:

Jag tror att yngre män(20+) är bättre på det sociala spelet och att det kommer förändras över tid. 

Säkert. Själv är jag för gammal och inte intresserad av spel, och att krångla till saker.
Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?