• Stickling

BIM januari 2021 - Första barnet

Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

• Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • FruH2
    BettySpaghetti skrev 2021-01-20 10:46:14 följande:

Åh tack, är superglad och chockad :) Ja lite fast allt kändes precis som PMS så var så säker på att det var det. Har ömma bröst men det brukar jag ha någon vecka innan mens också bara att de brukar bara göra ont några dagar och sen lägga sig och nu har det hållit i sig. Möjligen lite lite molvärk  men det var jag också säker på var mensvärk som var på g.

Håller tummarna för dig! Vad känner du av för tecken? 

Åh vad roligt! Jag har haft ont i huvudet senaste dagarna och varit trött, även ömma bröst och liite molvärk. Men idag har jag knappt känt något? :-/ hoppas självklart att mensen inte dyker upp i helgen..
  • snelponnyhest

Mina tuttar har svullnat upp och bytt storlek, har sura uppstötningar och mår illa. Så hoppas det har tagit sig denna gången. Enligt äl-test hade jag äl den 11/1-2021 och beräknad mens enligt 26/1 på en app och 28/1 på en annan. Tagit gravtest som visar negativt hittills (21/1). Har oroliga känningar i livmoder/äggstockar men jag har också endometrios så vet inte riktigt hur jag ska känna runt det. Min förra cykel räknades att vara 33dagar och denna 28 respektive 30 beroende på vilken app jag går efter.

• iloverooti

Har bim idag 21/1 ingen mens eller mensvärk, testade negativt imorse...

Hur många av er har testat negativt på bim och sen fått ett plus och isåfall hur långt efter bim ?

• Ellilor

Jag har börjat få mensvärk så jag tror det är kört för oss denna månaden. Visserligen hade jag kraftig mensvärk innan jag plussade båda gångerna men det är något annorlunda, känns som små nyp, eller som små microsamandragningar i livmodern titt som tätt, vilket gör att jag tror att vi får hålla tummarna för februari i stället. Men som konstateras ofta här, hoppet är det sista som lämnar en ????

• Ellilor
    Ellilor skrev 2021-01-22 07:34:31 följande:

Jag har börjat få mensvärk så jag tror det är kört för oss denna månaden. Visserligen hade jag kraftig mensvärk innan jag plussade båda gångerna men det är något annorlunda, känns som små nyp, eller som små microsamandragningar i livmodern titt som tätt, vilket gör att jag tror att vi får hålla tummarna för februari i stället. Men som konstateras ofta här, hoppet är det sista som lämnar en ????

Skulle ju vara en smiley och inte massa ???.
  • Grapefrukt89
    Ellilor skrev 2021-01-22 07:35:56 följande:
    Ellilor skrev 2021-01-22 07:34:31 följande:

Åh... fattar läget. Allt kan ju hända! :) Ena stunden tror man att man är det och den andra inte alls. <3 Det ända sättet att veta helt säkert är ju att vänta eftersom att kroppen kan spöka... Men jag vet att det är lättare sagt än gjort... Jag blir själv galen de sista dagarna inför bim (har 9 dagar kvar) så galenskapen kommer säkert om ca 5 dagar för min del, hahaha!
  • Myran1234

Idag kom mensen, precis enligt appen. Jag blir lika ledsen varje gång även om jag börjat ge upp lite. Varför skulle det gå nästa gång om det misslyckats 11 gånger redan? Vad kan vara skillnaden framöver? Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hatar det här. :( Blir förtvivlad bara tanken över att kanske aldrig bli mamma. Usch och fy. ;(

• Ericky
    Myran1234 skrev 2021-01-22 17:56:53 följande:

Idag kom mensen, precis enligt appen. Jag blir lika ledsen varje gång även om jag börjat ge upp lite. Varför skulle det gå nästa gång om det misslyckats 11 gånger redan? Vad kan vara skillnaden framöver? Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hatar det här. :( Blir förtvivlad bara tanken över att kanske aldrig bli mamma. Usch och fy. ;(

Skickar en stor kram <3 kanske en föga tröst, men jag har en vän som blev gravid ganska snabbt efter IVF så även om det ska behövas hjälp så går det tillslut för de allra flesta :)
  • Myran1234
    Ericky skrev 2021-01-22 18:32:14 följande:

Skickar en stor kram <3 kanske en föga tröst, men jag har en vän som blev gravid ganska snabbt efter IVF så även om det ska behövas hjälp så går det tillslut för de allra flesta :)

Tack <3 Ja, så är det. Himla bra att det finns hjälp att få. Kram på dig!
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet