• Stickling

BIM januari 2021 - Första barnet

Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

• Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • lunna123

Har någon av er känt på tappen någon gång? Asså hur den är innan mens eller om man är gravid? Min är långt upp och hård och är på äl+8/9

Sem undrar jag även hur era ägglossningrester ser ut efter ?ägglossningen?, fick positivt 7/1 men nu när jag tar tester är dem fortfarande starka

• neongirl

Så kom mensen, suck! Fick en liten blödning ons-fre och trodde det var en nidblödning. Men med tänkte att jag väntar med att testa till efter BIM (som är idag). Hoppades såklart på att mensen inte skulle dyka upp, men nu kom den. Så då blev det inget den här månaden heller. :(

• Soff
    neongirl skrev 2021-01-17 21:44:32 följande:

Så kom mensen, suck! Fick en liten blödning ons-fre och trodde det var en nidblödning. Men med tänkte att jag väntar med att testa till efter BIM (som är idag). Hoppades såklart på att mensen inte skulle dyka upp, men nu kom den. Så då blev det inget den här månaden heller. :(

Det fullkomligt suger när det händer :(( ! Kram till dig, och hoppas på nästa gång <3 
  • neongirl
    Soff skrev 2021-01-17 22:47:43 följande:

Det fullkomligt suger när det händer :(( ! Kram till dig, och hoppas på nästa gång <3 

Tack snälla! Försökte verkligen att inte hoppas för mycket, men ändå gör man ju det. Hoppas på plus för oss båda snart! <3
  • Msofie

Min temp visade 36.10 imorse och mycket riktigt kom mensen nu. Hoppas ni andra får plus.

• Vickan31
    saarson skrev 2021-01-16 20:58:15 följande:

Hej alla. Har följt den här tråden hela tiden och så otroligt många andra Bim-trådar men inte vågat skriva något då det ändå aldrig är min tur att bli gravid. Men kände nu att kanske kan jag ge någon av er andra lite hopp.

Vi har försökt själva i 2, nästan 2.5 år utan något resultat. Hade planerat att söka hjälp nu i januari men valde att skjuta upp det pga att jag startat eget företag i december som vi ville ge en chans att få fullt fokus först. Så idag inser jag att jag är en vecka sen med mensen. Och plussar starkt på ca 10 olika test. Så såvida ingen har lurats och gett mig en himla massa defekta test så gick det visst till slut. När vi slutat försöka... Lycka till alla andra, kommer fortsätta följa hur det går för er :)

Åååh men gud vad roligt - STORT grattis och tusen tack för att du delar med dig av de glada nyheterna till oss! :D <3 
  • Vickan31
    Grapefrukt89 skrev 2021-01-16 11:52:42 följande:

Åh... Va tråkigt! Hoppas verkligen att guldägget trillar ner nästa gång... <3

Var själv hos gyn i veckan pga sjukt jobbig PMS och annat som spökat. Jag berättade om när det kan vara tid att söka för utredning och då sa hon att eftersom situationen är som den är med corona och annat så bör man inte vänta i 12 månader innan man skickar in en ansökan. Om det kanske inte tar sig vid 8e eller 9e försöket så kan man iaf skicka in en ansökan redan då. För det kan ta upp till 6 månader innan man faktiskt kan få hjälp i och med pandemin... Nu bor jag i Skåne och här har det ju varit en ganska rejäl andra våg, så det var därför jag fick tips om att söka tidigare om det skulle behövas.

Nu hoppas jag ju SJÄLVKLART att det går för dig utan nån utredning och många gånger så är det inget konstigt att det tar tid. Men såklart - har man en stor barnlängtan så känns ju ibland bara några veckor som en evighet. <3  Tänker mest att om du går i dem tankebanorna så kanske det är skönt att veta att du kan söka ganska snart? Jag är på mitt 4e försök nu och har lite tid kvar tills det kanske är mer "lämpligt" att lämna in en ansökan... Men det kändes skönt att få redan nu att få veta att även Gyn tyckte jag inte skulle vänta hela 12 månader.

Vet inte om detta blev nån tröst... Men jag håller tummar och tår för dig så länge så kanske vi ses i februaritråden :)

Tack snälla du <3

Vad bra att du kollar upp PMS och annat som spökar för dig, samt att du nämnde det där med utredning. Man blir ju lite stressad av att läsa och höra om väntetiderna, så det kan såklart vara något jag och min sambo får prata ihop oss om nu närmsta tiden. Som du säger, väntan känns ju stundtals olidlig och även om det inte behöver vara något fel utan det kan ta lite tid för vissa så är det ändå skönt att veta att det finns hjälp att få och att vi kanske inte behöver höra av oss först efter att det gått mer än ett år utan kan höra av oss tidigare om vi vill.

Tusen tack för omtanken och jag hoppas att om vi ses i februari-tråden så är det för att du vill följa oss andra men redan fått ett plus ;) <3 

• Babymonitor

Imorse kom min mens! Men denna gång är jag glad för det innebär nystart efter MF i december. Beställt NC temp och prenumeration nu, så känner mig spänd och hoppfull inför nästa månad :) Håller tummarna för er som ännu inte fått mens!

• BettySpaghetti
    saarson skrev 2021-01-16 20:58:15 följande:

Hej alla. Har följt den här tråden hela tiden och så otroligt många andra Bim-trådar men inte vågat skriva något då det ändå aldrig är min tur att bli gravid. Men kände nu att kanske kan jag ge någon av er andra lite hopp.

Vi har försökt själva i 2, nästan 2.5 år utan något resultat. Hade planerat att söka hjälp nu i januari men valde att skjuta upp det pga att jag startat eget företag i december som vi ville ge en chans att få fullt fokus först. Så idag inser jag att jag är en vecka sen med mensen. Och plussar starkt på ca 10 olika test. Så såvida ingen har lurats och gett mig en himla massa defekta test så gick det visst till slut. När vi slutat försöka... Lycka till alla andra, kommer fortsätta följa hur det går för er :)

Stort grattis :)
  • Soff
    neongirl skrev 2021-01-18 01:05:50 följande:
    Tack snälla! Försökte verkligen att inte hoppas för mycket, men ändå gör man ju det. Hoppas på plus för oss båda snart! <3
    Ja det är ju en omöjlig uppgift att inte hoppas ><... <3 ja, det kommer nog snart <3 
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet