• Stickling

BIM januari 2021 - Första barnet

Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

• Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • Ericky
    Varbergstjej skrev 2021-01-16 09:11:43 följande:

Nu kom tant röd. Blir så trött på detta, min lutealfas är bara 8 dagar? Och då börjar jag småblöda redan dag 5-6... söker man hjälp för sånt?

Kolla Jenny Koos på Instagram. Aka Vulverine. Hon utbildar i hormonhälsa och kvinnokroppen. Jag har försökt I ett halvår nu och har blödningar i princip från äl till mensen kommer. Och "allt ser bra ut" hos gyn. Men ingen har kollat några värden via blodprov så det ska jag bekosta själv nu via werlabs så att jag kan dosera rätt med tillskotten sen efter man enligt Jenny INTE ska behöva blöda annat än vid mensen, då är det något som är i oblans. Kommer ta samma som Soff nämner. Har lärt mig mer från Vulverine på några dagar än i hela mitt liv. Jag har blivit mycket hoppfull av det :) kram!
  • lunna123

Hej!

Kan någon någonting om imolantationsdipp? Tror att jag fick en sådan här om dagen ???? Vad tror ni?

• saarson

Hej alla. Har följt den här tråden hela tiden och så otroligt många andra Bim-trådar men inte vågat skriva något då det ändå aldrig är min tur att bli gravid. Men kände nu att kanske kan jag ge någon av er andra lite hopp.

Vi har försökt själva i 2, nästan 2.5 år utan något resultat. Hade planerat att söka hjälp nu i januari men valde att skjuta upp det pga att jag startat eget företag i december som vi ville ge en chans att få fullt fokus först. Så idag inser jag att jag är en vecka sen med mensen. Och plussar starkt på ca 10 olika test. Så såvida ingen har lurats och gett mig en himla massa defekta test så gick det visst till slut. När vi slutat försöka... Lycka till alla andra, kommer fortsätta följa hur det går för er :)

• Soff
    saarson skrev 2021-01-16 20:58:15 följande:

Hej alla. Har följt den här tråden hela tiden och så otroligt många andra Bim-trådar men inte vågat skriva något då det ändå aldrig är min tur att bli gravid. Men kände nu att kanske kan jag ge någon av er andra lite hopp.

Vi har försökt själva i 2, nästan 2.5 år utan något resultat. Hade planerat att söka hjälp nu i januari men valde att skjuta upp det pga att jag startat eget företag i december som vi ville ge en chans att få fullt fokus först. Så idag inser jag att jag är en vecka sen med mensen. Och plussar starkt på ca 10 olika test. Så såvida ingen har lurats och gett mig en himla massa defekta test så gick det visst till slut. När vi slutat försöka... Lycka till alla andra, kommer fortsätta följa hur det går för er :)

Såna här historier är verkligen fantastiska att höra <3 Grattis till er!! <3 
  • Soff

Vill verkligen inte döda något hopp på något sätt, men för min del så kan jag ganska ofta få en dipp efter peaken som kommer efter ÄL, och hittils har det inte betytt något för mig.. men, behöver förstås inte vara så i ditt fall, eller andras fall. Vad jag förstår så kan kurvan se ut lite hursomhelst och det kan betyda både det ena och det andra fram till att man faktiskt når bim.. så väldigt oklart fram tills dess. 

Men håller tummarna för att det är något positivt för din del såklart :)) ! 

lunna123 skrev 2021-01-16 17:10:11 följande:

Hej!

Kan någon någonting om imolantationsdipp? Tror att jag fick en sådan här om dagen ???? Vad tror ni?

• Msofie

Stort grattis, det förtjänar ni verkligen!
  • Lnes3494

Hej allihop!

Jag har idag fått mens tyvärr ???? Jag är helt ny här så har inte varit så aktiv med att skriva men har nog läst alla kommentarer och jag är så tacksam att jag hittat den här fina tråden i början av min resa. Jag hoppar nu över till februaritråden och önskar er lycka till med plussandet!

• Msofie

BIM-2 och negativt test. Min temp är endast på 36,47. Känns som det är dags att kasta in handduken för denna månaden...

• EMKR

Hej. Har hållit mig borta från familjeliv ett tag men gått in och läst era kommentarer titt som tätt. Lika härligt stämning och peppning som i dom andra trådarna jag varit med i :)

Jag har bim 26/1 så just nu är man inne i den mest jobbiga fasen. Vi har försökt i 10 månader :(

Men vill sig inte alls.

• iloverooti

Stort grattis!!!!!!!!!!
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet