• Stickling

BIM januari 2021 - Första barnet

Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

• Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • Ellilor
    Msofie skrev 2021-01-13 07:43:48 följande:

Ändå skönt att din sambo verkar vara med dig i detta, så är det nog inte för alla! Vet inte dock om jag på något konstigt sett hade känt mer press om min sambo skulle leta symptom med mig dock... Hoppas det går för er denna månaden! Elfte gången gillt här....

Då är ni inne på ett år snart alltså, då är det verkligen eran tur nu, håller mina tummar att du får ett fint plus denna månaden. Vi börjar också närma oss året snart, fast fem försök totalt. Vi försökte första gången aktivt i mars 2020. Har hittills lett till två graviditeter men också två missfall, ett i v 6 och ett MA i v10 som de upptäckte på KUB i v13. Skall ni göra någon utredning om ni passerar året eller hur tänker ni? Är det för personligt behöver du inte svara.
  • Sockerplanta

Nu kom mensen för mig med och det känns otroligt deppigt. Jag får försöka glädjas åt att den åtminstone är punktlig. Jag hoppas att det blir vår tur nästa månad. Grattis till er som plussat och till er som har bim kvar önskar jag all lycka. <3

• Soff
    Sockerplanta skrev 2021-01-13 16:54:14 följande:

Nu kom mensen för mig med och det känns otroligt deppigt. Jag får försöka glädjas åt att den åtminstone är punktlig. Jag hoppas att det blir vår tur nästa månad. Grattis till er som plussat och till er som har bim kvar önskar jag all lycka. <3

Nejjj va tråkigt! :((( förstår dig verkligen. Det suger!! Ja hoppas på nästa månad <3 
  • Varbergstjej

Jag behöver lite hjälp... är på BIM-6. Har haft ont till och från i vänstra äggstocken (äggledaren?) och livmodern. Har sen igår (ursäkta information) tjocka, vita flytningar som jag inte brukar ha innan mens. Nyss hade jag även liiite ljusrött blod på pappret, dock inget i underkläderna. Mår också illa till och från, men det kan väl inte komma såhär tidigt? Man vill ju så gärna att detta ska vara tidiga tecken. Ni vet ju, man blir knäpp av mindre... vad tror ni? Vågar man hoppas?

• Sockerplanta
    Soff skrev 2021-01-13 17:02:41 följande:
    Nejjj va tråkigt! :((( förstår dig verkligen. Det suger!! Ja hoppas på nästa månad <3 
    tack <3
  • Msofie
    Ellilor skrev 2021-01-13 16:03:51 följande:

Då är ni inne på ett år snart alltså, då är det verkligen eran tur nu, håller mina tummar att du får ett fint plus denna månaden. Vi börjar också närma oss året snart, fast fem försök totalt. Vi försökte första gången aktivt i mars 2020. Har hittills lett till två graviditeter men också två missfall, ett i v 6 och ett MA i v10 som de upptäckte på KUB i v13. Skall ni göra någon utredning om ni passerar året eller hur tänker ni? Är det för personligt behöver du inte svara.

Åh beklagar missfallen! Tufft att upptäcka den sista så sent med (det är alltid tufft såklart men du förstår vad jag menar). Vi har faktiskt påbörjat en utredning, vi har lämnat de första testerna i november. Vi fick då till oss att vi kommer göra fler prover samt få provsvaren vid läkarbesök, vilket de fanns tid för om 3-4 månader. Så nu väntar vi. Och det suuuuuger.

Hur tänker ni?
  • Tokan123

Jättesvullen i tjejmagen, antar att mensen väntar inom ett par dagar som beräknat. Typsikt !

• Iväntanpåivf
    iloverooti skrev 2021-01-13 19:44:15 följande:

Hej ! Ni som har bim 21 / 1 när börjar ni testa er ?

Till helgen tror jag.
  • Iväntanpåivf
    Varbergstjej skrev 2021-01-13 20:38:23 följande:

Jag behöver lite hjälp... är på BIM-6. Har haft ont till och från i vänstra äggstocken (äggledaren?) och livmodern. Har sen igår (ursäkta information) tjocka, vita flytningar som jag inte brukar ha innan mens. Nyss hade jag även liiite ljusrött blod på pappret, dock inget i underkläderna. Mår också illa till och från, men det kan väl inte komma såhär tidigt? Man vill ju så gärna att detta ska vara tidiga tecken. Ni vet ju, man blir knäpp av mindre... vad tror ni? Vågar man hoppas?

De symptomen brukar jag också få. Mindre ont efter jag slutade med koffein.

Tror varje månad att det betyder nåt men än så länge inget pluss efter 11 månader.

Men. Det betyder inte att det inte är gravidsymptom för dig.

Har läst att vissa upplever precis dessa innan de plussar.

Man blir knäpp av mindre. Men hoppas måste man nog göra ändå. Hoppas det betyder pluss för dig. <3
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet