• Stickling

BIM januari 2021 - Första barnet

Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

• Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • Iväntanpåivf

Kunde inte hålla mig till helgen så testade idag.

Negativt såklart. Några dagar kvar till bim men tror inte på nåt pluss denna gången.

Så trött på detta. :(

Tolfte gången gillt i februari.

• MsMimmi

Hej!

Jag är helt ny på det här, har följt tråden ett tag och försöker hänga med på alla förkortningar och hur den här hemsidan fungerar, känner mig lite vilsen ska jag vara ärlig och säga! ???? Jag och min sambo har bestämt oss för att börja försöka skaffa barn, vi är 24 respektive 25 år gamla. Jag slutade med mina minipiller (gestrina) 31/12. Har ätit dessa sen jag var 15 år så har nästan aldrig haft mens. Jättesvårt att veta när ägglossningen väl kommer men jag har tagit test lite då och då. Ser detta på stickan idag, inbillar jag mig eller är ägglossningen påväg?

• Ellilor
    Tokan123 skrev 2021-01-14 19:21:07 följande:

Stått i badrummet i en halvtimme i chock!

Grattis! :D
  • MAKL
    MsMimmi skrev 2021-01-15 10:33:02 följande:

Hej!

Jag är helt ny på det här, har följt tråden ett tag och försöker hänga med på alla förkortningar och hur den här hemsidan fungerar, känner mig lite vilsen ska jag vara ärlig och säga! ???? Jag och min sambo har bestämt oss för att börja försöka skaffa barn, vi är 24 respektive 25 år gamla. Jag slutade med mina minipiller (gestrina) 31/12. Har ätit dessa sen jag var 15 år så har nästan aldrig haft mens. Jättesvårt att veta när ägglossningen väl kommer men jag har tagit test lite då och då. Ser detta på stickan idag, inbillar jag mig eller är ägglossningen påväg?

Hej!

Det är inte så lätt att hänga med i allt när man är ny på detta. Välkommen föresten :)

Om jag förstått det rätt så har man alltid en viss nivå av Lh hormonet, det som ska sätta igång en ägglossning. För att vara säker på att ägglossningen är på g så är det lättast att testa flera dagar i rad för att se att test sträcket blir starkare, då vet man att ägglossningen kan ske några dagar framöver. Så testa några dagar på rad och antingen spara testen eller ta kort på dom så kan du jämföra.

När sedan test sträcket är lika starkt som kontroll sträcket eller t.o.m. starkare än kontroll sträcket så sker ägglossningen inom 12-48h :)

Hoppas jag förklarade det på ett förståeligt sätt för dig :)
  • Ericky
    Soff skrev 2021-01-15 08:57:37 följande:

Och så dippade tempen ännu mer idag på bim :(... så är väl förmodligen inget denna gången heller. Känner mig så vansinnigt uppgiven. Känns som det aldrig kommer bli nåt. Vet inte hur jag ska orka med detta mer.

Nää... BLÄ vad trist! Om det är någon tröst tänker jag att om du som jag haft problem med spottings och blivit hjälp av tillskotten du börjat ta, kanske det kan vara så att kroppen jobbar på att komma i balans ännu? Vet att det bara känns hopplöst, så jag vill försöka sprida lite hopp <3 
  • Ericky
    Stickling skrev 2021-01-15 07:04:12 följande:

Jag är på BIM -3 (ÄL +10) och fick just totalt negativt test. Tempen verkar också vara på väg ner, så jag får försöka ställa in mig på att det inte gick den här månaden heller. Hoppar till februaritråden och önskar er andra all lycka till!

Nej va trist <3 Välkommen in i till vänner i februaritråden <3
  • Ericky
    Iväntanpåivf skrev 2021-01-15 10:11:40 följande:

Kunde inte hålla mig till helgen så testade idag.

Negativt såklart. Några dagar kvar till bim men tror inte på nåt pluss denna gången.

Så trött på detta. :(

Tolfte gången gillt i februari.

Stor kram på dig <3 Har ni fått någon prognos på när ni kan få börja med IVF? Vet ju att du sa att det puttades på iom Covid...
  • Stickling
    Ericky skrev 2021-01-15 11:24:11 följande:

Nej va trist <3 Välkommen in i till vänner i februaritråden <3

Tack snälla <3 Jag väntar in mensen och kommer till er då <3
  • MsMimmi
    MAKL skrev 2021-01-15 11:07:12 följande:

Hej!

Det är inte så lätt att hänga med i allt när man är ny på detta. Välkommen föresten :)

Om jag förstått det rätt så har man alltid en viss nivå av Lh hormonet, det som ska sätta igång en ägglossning. För att vara säker på att ägglossningen är på g så är det lättast att testa flera dagar i rad för att se att test sträcket blir starkare, då vet man att ägglossningen kan ske några dagar framöver. Så testa några dagar på rad och antingen spara testen eller ta kort på dom så kan du jämföra.

När sedan test sträcket är lika starkt som kontroll sträcket eller t.o.m. starkare än kontroll sträcket så sker ägglossningen inom 12-48h :)

Hoppas jag förklarade det på ett förståeligt sätt för dig :)

Tack så mycket! :)

Testen jag har tagit hittills har inte gett utslag alls. Så jag ska testa nu varje dag och hoppas att strecket blir starkare! Tålamodsprövande för en som alltid haft svårt med att vänta, men det blir spännande. Kul att se positiviteten i tråden, att man stöttar och hjälper varandra! :)
  • Soff
    Stickling skrev 2021-01-15 09:46:27 följande:

Jävla skit, så tråkigt att höra att du är i samma sits :( Vi får väl hoppas lite tills mensen faktiskt har dykt upp, men annars stöttar vi varandra i februaritråden <3

Mm det suger :( känns totalt hopplöst. Ja vi får göra det <3
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet