• Stickling

BIM januari 2021 - Första barnet

Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

• Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • iloverooti
    Iväntanpåivf skrev 2021-01-15 10:11:40 följande:

Kunde inte hålla mig till helgen så testade idag.

Negativt såklart. Några dagar kvar till bim men tror inte på nåt pluss denna gången.

Så trött på detta. :(

Tolfte gången gillt i februari.

samma här testade mig idag (vi har bim samma dag)

känns som att man får ställa in sig på nästa månad, men ändå har man 1 % hopp kvar då det ändå är 5 dagar kvar till BIM...

Håller tummarna för dig iaf!

• Varbergstjej

Nu kom tant röd. Blir så trött på detta, min lutealfas är bara 8 dagar? Och då börjar jag småblöda redan dag 5-6... söker man hjälp för sånt?

• Msofie
    Varbergstjej skrev 2021-01-16 09:11:43 följande:

Nu kom tant röd. Blir så trött på detta, min lutealfas är bara 8 dagar? Och då börjar jag småblöda redan dag 5-6... söker man hjälp för sånt?

Tror att jag har hört att om din lutealfas är kortare än 10 dagar behöver man söka hjälp, kan tyda på att något är fel. Tycker du ska kolla upp de!
  • Msofie

ÄL+11 och en temp på 36.37... har aldrig sett en gravid tempkurva som är så låg, tänker nog att det är kört.

• Grapefrukt89

Hej Varbergstjej! fattar... Det är tungt när man har en barnlängtan <3

Hm... Jag tror du bör söka för det... Visste inte själv om detta och hade ingen koll men fick veta detta via trådarna här och det behövs lite längre lutealfas för ägget att fästa... Men det går att fixa! :)

• Grapefrukt89
    Tokan123 skrev 2021-01-14 19:21:07 följande:

Stått i badrummet i en halvtimme i chock!

Fantastiskt! Massa grattis! Solig
  • Steeph

Jag skulle chansa på att det är ditt progesteron som ligger för lågt. Bra tillskott i form av b vitaminer (allra helst b6) och c vitamin är bra. Googla lite så hittar du lite om för lite progesteron. Dock tänker jag att du behöver boka en tid hos gyn för att få göra en undersökning och få lite hjälp :)
  • Soff

Usch va tråkigt :( Och samma för mig, mensen kom inatt :(... detta var vårt 9:e försök, så det suger. Hoppet tryter.... 

Jag hade också mycket mellanblödningar förut, och hade haft det i flera år. Jag började småblöda ca en vecka innan mensen skulle komma.. Sen vi började försöka få barn så började jag äta vitamin B6, B12, Järn+C-vitamin, (och även Folsyra och D-vitamin). Mina mellanblödningar började avta, och nu är det helt borta. Jag såg inte sambandet först men har förstått att det faktiskt kan ha varit vitaminerna som gjort att jag blivit av med det! Vet inte om du tar några såna vitaminer, annars kan det vara värt att testa. 

• Grapefrukt89
    Vickan31 skrev 2021-01-15 15:39:04 följande:
    Jag kommer också och joinar er i februari-tråden. Mensen är tyvärr här så det blev inget detta sjunde försök heller. Håller tummarna för alla er andra <3 

Åh... Va tråkigt! Hoppas verkligen att guldägget trillar ner nästa gång... <3

Var själv hos gyn i veckan pga sjukt jobbig PMS och annat som spökat. Jag berättade om när det kan vara tid att söka för utredning och då sa hon att eftersom situationen är som den är med corona och annat så bör man inte vänta i 12 månader innan man skickar in en ansökan. Om det kanske inte tar sig vid 8e eller 9e försöket så kan man iaf skicka in en ansökan redan då. För det kan ta upp till 6 månader innan man faktiskt kan få hjälp i och med pandemin... Nu bor jag i Skåne och här har det ju varit en ganska rejäl andra våg, så det var därför jag fick tips om att söka tidigare om det skulle behövas.

Nu hoppas jag ju SJÄLVKLART att det går för dig utan nån utredning och många gånger så är det inget konstigt att det tar tid. Men såklart - har man en stor barnlängtan så känns ju ibland bara några veckor som en evighet. <3  Tänker mest att om du går i dem tankebanorna så kanske det är skönt att veta att du kan söka ganska snart? Jag är på mitt 4e försök nu och har lite tid kvar tills det kanske är mer "lämpligt" att lämna in en ansökan... Men det kändes skönt att få redan nu att få veta att även Gyn tyckte jag inte skulle vänta hela 12 månader.

Vet inte om detta blev nån tröst... Men jag håller tummar och tår för dig så länge så kanske vi ses i februaritråden :)

• BoringBrick92

Nu är mensen här även för mig.. skulle ta gravtest och såg medan jag väntade att mensen hade kommit. Suck... frustrerande!

Dock fått hem ett spermatest för hemmabruk så hoppas att mannen min kan tänka sig ta det nu vid 3:e misslyckade försöket.

Lycka till ni som är kvar och grattis ni som fått plus!

Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet