Vickan31 skrev 2021-01-15 15:39:04 följande:
Jag kommer också och joinar er i februari-tråden. Mensen är tyvärr här så det blev inget detta sjunde försök heller. Håller tummarna för alla er andra <3
Åh... Va tråkigt! Hoppas verkligen att guldägget trillar ner nästa gång... <3
Var själv hos gyn i veckan pga sjukt jobbig PMS och annat som spökat. Jag berättade om när det kan vara tid att söka för utredning och då sa hon att eftersom situationen är som den är med corona och annat så bör man inte vänta i 12 månader innan man skickar in en ansökan. Om det kanske inte tar sig vid 8e eller 9e försöket så kan man iaf skicka in en ansökan redan då. För det kan ta upp till 6 månader innan man faktiskt kan få hjälp i och med pandemin... Nu bor jag i Skåne och här har det ju varit en ganska rejäl andra våg, så det var därför jag fick tips om att söka tidigare om det skulle behövas.
Nu hoppas jag ju SJÄLVKLART att det går för dig utan nån utredning och många gånger så är det inget konstigt att det tar tid. Men såklart - har man en stor barnlängtan så känns ju ibland bara några veckor som en evighet. <3 Tänker mest att om du går i dem tankebanorna så kanske det är skönt att veta att du kan söka ganska snart? Jag är på mitt 4e försök nu och har lite tid kvar tills det kanske är mer "lämpligt" att lämna in en ansökan... Men det kändes skönt att få redan nu att få veta att även Gyn tyckte jag inte skulle vänta hela 12 månader.
Vet inte om detta blev nån tröst... Men jag håller tummar och tår för dig så länge så kanske vi ses i februaritråden :)