• Bessan91

Vi med BIM Januari 2021

Hej & Välkomna till denna tråd !

Tänkte jag starta den då det inte gick så bra denna månaden för oss :).

Mensen kom idag och då kör vi om.

Nästa BIM 6/1 2021.

Försöker med andra barnet . Har en på 14 månder, hade hoppats på ett syskon innan årets slut alltså 2021.

Hur går det för er andra =)

• Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021
  • Tokan123
    Snöflingaan skrev 2021-01-26 09:44:00 följande:

Jag har tänkt på dig, hur har det gått? Hoppas du slutat blöda och allt gått bra <3

Men tack vad gullig du är! Det har gått bra, kom bara en liten blödning igår morse, sen inget mer. Var sjukt orolig och mådde dåligt men när det inte hänt igen så börjar lugna mig lite. ..

Hur går det för dig?
  • Snöflingaan
    Amandap95 skrev 2021-01-26 10:02:02 följande:

ej, jag behöver hjälp med hur långt gången jag är. Vill tillägga att min mens och ägglossning är oregelbunden.

Hade mens sist den 21/12 och ägglossning har jag ingen aning. Plussade i lördags och enligt Preglife var jag då vecka 4+5 dvs vecka 5. Men jag tog också clearblue veckoindikator som stor 1-2 dvs vecka 3-4. Är jag vecka i 4 eller 5? ????

De ljusa strecket är från lördags och starka idag.

Stort grattis till plusset! :)

Jag hade själv senaste mens 22/12 och plussade på min bim 21/1, kan även ha varit bim+1 då jag hade positivt äl-test en dag tidigare. Jag fick i alla fall Gravid 2-3 på cb digital och var då i vecka 4+2.

Troligtvis har du haft äl några dagar senare eller så har din hormonnivå inte hunnit stiga lika fort bara. Jag skulle fortsätta räkna enligt senaste mens, de kommer ändå datumbestämma efter du gjort ultraljud senare :)
  • Snöflingaan
    ems86 skrev 2021-01-26 10:16:24 följande:

Tack för svar! Fick detta idag ??

Jag hade definitivt sett det där som ett tveklöst positivt.

Stort grattis!! :)
  • Snöflingaan
    Tokan123 skrev 2021-01-26 10:28:54 följande:

Men tack vad gullig du är! Det har gått bra, kom bara en liten blödning igår morse, sen inget mer. Var sjukt orolig och mådde dåligt men när det inte hänt igen så börjar lugna mig lite. ..

Hur går det för dig?

Åh, vad skönt att det verkar ha gått bra! Förstår att du blev väldigt orolig... Jag har aldrig haft missfall själv och har genomgått två graviditeter som resulterat i friska barn, men jag har ändå varit supernojig och orolig att något ska gå snett tidigare och jag är precis lika orolig den här gången. Min man klagar på mitt ständiga domedagstänk genom framförallt första halvan av graviditeterna, och nu tänker jag att varför skulle det gå bra en tredje gång när det redan har gått bra två gånger... suck, det är nästan så jag blir trött på mig själv men jag kan inte låta bli :(

Symtommässigt känner jag liiite svag molvärk ibland och brösten är lite ömma, inte mycket mer än så. Såklart överanalyserar jag om jag kanske känner för lite också och något skulle vara fel för det, och tyvärr minns jag inte ens hur jag kände tidigt de andra gångerna mer än att mitt illamående kommit runt v 7 så jag får väl vänta och se om det dyker upp nästa vecka. Tänk att man nästan kan längta efter lite illamående, haha :)
  • Tokan123
    Snöflingaan skrev 2021-01-26 10:53:41 följande:

Åh, vad skönt att det verkar ha gått bra! Förstår att du blev väldigt orolig... Jag har aldrig haft missfall själv och har genomgått två graviditeter som resulterat i friska barn, men jag har ändå varit supernojig och orolig att något ska gå snett tidigare och jag är precis lika orolig den här gången. Min man klagar på mitt ständiga domedagstänk genom framförallt första halvan av graviditeterna, och nu tänker jag att varför skulle det gå bra en tredje gång när det redan har gått bra två gånger... suck, det är nästan så jag blir trött på mig själv men jag kan inte låta bli :(

Symtommässigt känner jag liiite svag molvärk ibland och brösten är lite ömma, inte mycket mer än så. Såklart överanalyserar jag om jag kanske känner för lite också och något skulle vara fel för det, och tyvärr minns jag inte ens hur jag kände tidigt de andra gångerna mer än att mitt illamående kommit runt v 7 så jag får väl vänta och se om det dyker upp nästa vecka. Tänk att man nästan kan längta efter lite illamående, haha :)

Jag förstår precis, när jag precis plussade så kände jag att okej, vi får se hur det går och det känns okej oavsett. Nu är det mer, jag är så inställd på en knodd i september så det finns inget annat , lugna positiva tankar blandas med kastrof... har också molvärk långt långt ner , läste igår att det kan vara foglossning då det är nedanför blygdbenet. Sedan trött, ömma stora börst. Lite lite illamående men knappt.
  • Bacon89

Grattis alla som plussat! Vad roligt för er! :D

Jag har bim 31/1 men tror jag hade äl 2 dagar senare än appen visar så ev är inte Bim förrän 2/1 istället. Igår köpte jag en chokladkaka som jag började äta på i bilen men den smakade inte gott. Tankarna började direkt snurra om jag kanske är gravid och det är därför det inte smakar som vanligt :) Ska oavsett inte testa förrän tidigast söndag. Har tidiga test hemma men har aldrig fått positivt innan före bim på mina 2 andra gaviditeter.

• Tokan123
    Bacon89 skrev 2021-01-26 11:48:08 följande:

Jag har bim 31/1 men tror jag hade äl 2 dagar senare än appen visar så ev är inte Bim förrän 2/1 istället. Igår köpte jag en chokladkaka som jag började äta på i bilen men den smakade inte gott. Tankarna började direkt snurra om jag kanske är gravid och det är därför det inte smakar som vanligt :) Ska oavsett inte testa förrän tidigast söndag. Har tidiga test hemma men har aldrig fått positivt innan före bim på mina 2 andra gaviditeter.

Lycka till!
  • Rosahimmel86
    Bacon89 skrev 2021-01-26 11:48:08 följande:

Vad spännande!

Då är vi i exakt samma situation

Jag har också BIM den 31/1 men tror också min ÄL var två dagar senare.

Jag har testat mig två gånger och det har hittills varit negativt

Nu tänker jag inte testa mer innan helgen

Ska bli spännande att följas åt

Själv har jag haft lite halsbränna och molvärk till och från.

Men inga andra symptom så jag är lite tveksam på plus denna månaden.

Men självklart hoppas jag :)
  • Bacon89
    Rosahimmel86 skrev 2021-01-26 15:53:11 följande:

Vad spännande!

Då är vi i exakt samma situation

Jag har också BIM den 31/1 men tror också min ÄL var två dagar senare.

Jag har testat mig två gånger och det har hittills varit negativt

Nu tänker jag inte testa mer innan helgen

Ska bli spännande att följas åt

Själv har jag haft lite halsbränna och molvärk till och från.

Men inga andra symptom så jag är lite tveksam på plus denna månaden.

Men självklart hoppas jag :)

Jag försöker att komma ihåg hur jag hade det vid de andra. Men då hade jag inga symtom mer än utebliven mens. Plussade på bim respektive bim+1 så jag har svårt att gå efter sånt egentligen. Vad kul om vi plussade samtidigt:))
  • MammaFruDotter

Hej!

Jag har läst igenom tråden under ett par dagar och hoppar in så här i sluttampen.

Vi försöker att få till en liten 4a, men det är inte så lätt.. Vi har försökt ganska precis ett år nu. Första barnet blev jag gravid med p-piller, andra barnet blev till på andra äl efter avslut med preventivmedel och trean tog ganska precis ett år.

Nu har jag bim på fredag 29/1, äl +10 enligt nc. Brukar alltid ha rejält med mensvärk en vecka innan bim och spottings varje dag fram till mens från ca 3-7 dagar innan. Nu har jag inte det! Inga ömma bröst, ingen ryggsmärta, mår inte illa och inte en tillstymmelse till spotting ens efter nummer 2 på toan. Hoppet har inte varit såhär stor på hela året som gått!

Vill bara att dagarna ska gå så att det kan bli en dag närmare bim och få mäta morgontempen^^

Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021