• Bessan91

Vi med BIM Januari 2021

Hej & Välkomna till denna tråd !

Tänkte jag starta den då det inte gick så bra denna månaden för oss :).

Mensen kom idag och då kör vi om.

Nästa BIM 6/1 2021.

Försöker med andra barnet . Har en på 14 månder, hade hoppats på ett syskon innan årets slut alltså 2021.

Hur går det för er andra =)

• Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021
  • Anonym (Emma)
    Bebis2021 skrev 2021-01-21 20:49:54 följande:

Okej, ja de är samma här kan som ha lite mensvörk till och från ett tag innan mens, men tycker iaf nu att de mer varit ilningar osv men man analyserar ju mer när man vet att man KAN va gravid :-P

Okej jag känner samma att man nog blir besviken på ett negativt test, nej vi har inte gjort något aktivt försök alls, jag hade ett sent MA i augusti och då blev jag rekommenderad att vänta minst två menstruationer innan ev ny graviditet, sen har jag inte känt mig redo, men nu vill jag inget annat än att få ett plus man är ju rädd å bli besviken när man börjar inbilla sig massa symtom om de skulle visa sig att mensen kommer.. hur länge har ni försökt och har ni barn sen tidigare?

Usch så jobbigt. Hoppas att det går bra den här månaden :)

Det har är tredje månaden med tredje barnet. Tog 8 månader med andra, så jag är beredd på att det kan ta tid.

Har du barn sen innan?
  • Anonym (Emma)
    Goldenwings1 skrev 2021-01-21 22:18:34 följande:

Jag har oxå BIM 24/1!

Ska prata med min sambo imorgon. Vi har inte försökt, snarare försökt undvika. Så det här kom som en chock. Men nu känns det spännande men oxå omvälvande. Vi är snart 40 å har tre ganska stora barn.. Många tankar som väckts.

Okej spännande :) Har du testat?
  • Monsan94

Jag hoppar in här också!

Jag blir snart galen! Är på Äl+10 idag & vet att det egentligen är lite tidigt att testa, men igår tyckte jag mig kunna se en svaaaag linje till, och levde på hoppet att den skulle vara starkare idag, men icke ????

Är less på att analysera ihjäl och dissikera varenda test i sökandet på 2 streck...

Har bim imorgon och mensvärken (som annars brukar vara sjukt påtaglig) lyser med sin frånvaro, det måste väl vara positivt iallafall? ???????????

• Bebis2021
    annajaeske1 skrev 2021-01-23 00:05:18 följande:

Som tidigast har jag fått plus på bim och efter :)

Ja men skillnaden på tester är ju att dom är olika känsliga, tidigt i graviditeten behövs det tester som läser av en liten mängd hcg ju .. o när jag plussade va de svaaaaaaagt med en sån billig sticka sen dagen efter med Cb early SÅ mkt tydligare :)

Okej ja de verkar va så olika när man plussar faktiskt, jag har vid fyra graviditeter plussat efter bim då jag alltid gått och väntat på mensen några dagar men tillslut testat, så har väl ingen större erfarenhet av att testa före bim, men många verkar ju docl få plus före bim också, hoppas ju såklart att de faktiskt kan ändras och bli ett plus men tror tyvärr inte de, tycker jag fått mer likt den vanliga mensvärken som brukar komma innan mensen så har inte så mkt hopp nu

Jo precis kan tänka mig att det varierar en hel del beroende på vilket test, väntar du på bim nu eller?
  • Bebis2021
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-23 06:52:53 följande:

Usch så jobbigt. Hoppas att det går bra den här månaden :)

Det har är tredje månaden med tredje barnet. Tog 8 månader med andra, så jag är beredd på att det kan ta tid.

Har du barn sen innan?

Okej kul med tredje de är samma här har två barn sen tidigare här har varje graviditet (tre st) gått på första försöket samt oplanerat gravid också en gång (har två MA i bagaget) så har alltid gått så enkelt så då inbillar man sig att de borde göra de nu också, men visst man blir ju äldre osv så får nog inse att de tar den tid de tar samt att man kanske inte får ha så höga krav när man inte gjort ett ordentligt försök
  • Anonym (Emma)
    Bebis2021 skrev 2021-01-23 10:16:43 följande:

Okej kul med tredje de är samma här har två barn sen tidigare här har varje graviditet (tre st) gått på första försöket samt oplanerat gravid också en gång (har två MA i bagaget) så har alltid gått så enkelt så då inbillar man sig att de borde göra de nu också, men visst man blir ju äldre osv så får nog inse att de tar den tid de tar samt att man kanske inte får ha så höga krav när man inte gjort ett ordentligt försök

Så har det varit för mig också. 3 graviditeter utan att ens försöka, andra barnet 8 månader. Men det är ju som du säger, åldern har nog sitt. Sen ska man ju vara tacksam att man kunnat bli gravid :)

Bara vänta o se nu :)
  • Bebis2021
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-23 11:43:40 följande:

Så har det varit för mig också. 3 graviditeter utan att ens försöka, andra barnet 8 månader. Men det är ju som du säger, åldern har nog sitt. Sen ska man ju vara tacksam att man kunnat bli gravid :)

Bara vänta o se nu :)

Okej, ja de är ju så det är man såklart väldigt tacksam för
  • Goldenwings1
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-23 06:58:24 följande:

Okej spännande :) Har du testat?

Ja, testade negativt igår med ett testa tidigt test. Så nu tänker jag vänta tills på tisdag med nästa test.
  • Bebis2021
    Goldenwings1 skrev 2021-01-22 23:40:33 följande:

Jag testade oxå negativt idag, men jag tror det visar fel *asg*

Pratade med sambon och det känns skönt att kunna smälta lite. Blev lite lättare att prata om det när det var negativt, inte lika mkt press.

Få se om det blir ett plus om några dagar :)

Okej så trist, men när har du bim? Som dom brukar säga hoppet är inte ute förrens mensen dyker upp. Har du nögra symtom?
  • annajaeske1
    Bebis2021 skrev 2021-01-23 10:10:53 följande:

Okej ja de verkar va så olika när man plussar faktiskt, jag har vid fyra graviditeter plussat efter bim då jag alltid gått och väntat på mensen några dagar men tillslut testat, så har väl ingen större erfarenhet av att testa före bim, men många verkar ju docl få plus före bim också, hoppas ju såklart att de faktiskt kan ändras och bli ett plus men tror tyvärr inte de, tycker jag fått mer likt den vanliga mensvärken som brukar komma innan mensen så har inte så mkt hopp nu

Jo precis kan tänka mig att det varierar en hel del beroende på vilket test, väntar du på bim nu eller?

Okej jag förstår.. men borde ju bara invänta bim men man är ju alltid för ivrig haha.

Ne jag plussade 7/1 jättesvagt bim-4 (oklart när bim v så går efter äl) sen testat flera gånger efter det så det ökar :)
Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021