• Bessan91

Vi med BIM Januari 2021

Hej & Välkomna till denna tråd !

Tänkte jag starta den då det inte gick så bra denna månaden för oss :).

Mensen kom idag och då kör vi om.

Nästa BIM 6/1 2021.

Försöker med andra barnet . Har en på 14 månder, hade hoppats på ett syskon innan årets slut alltså 2021.

Hur går det för er andra =)

• Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021
  • Tokan123

Ni som plussat, vad har ni för symptom? Själv har jag mensvärk till och från, konstant hungrig och ömma stooora bröst som knappt får plats i bh:n. Idag högg det till i högra skinka och jag har sedan dess ont i höfterna, men kan det ha med graviditeten att göra?

• annajaeske1
    Anonym (X) skrev 2021-01-19 21:15:57 följande:

Får man fråga vad du köpte för typ vitamin. 5000 ie? Och åt fler? :)

www.svenskhalsokost.se/vitamin-d3-5000-ie&gclid=CjwKCAiAxp-ABhALEiwAXm6IyZG098HC5m1takUt0JU4aRXIG4heG4zpqLRlIoTW_D8MjTINrEzqOBoC6kIQAvD_BwE

Jag tog 5 st av mina tabletter på cykeldag 11 sen 3 st på cykeldag 16 :) annars 1 per dag som vanlig dos. I länken Ser ni dom Dvitaminkapslar jag äter
  • Anonym (Ellen)

Hej.

Hoppar in här. Första försöket med barn nr2.

Har bim 28/1 - tiden går sååå långsamt nu.

Förra gången plussade jag på bim -4 och det känns som en evighet dit.

Jag vill så fruktansvärt gärna vara gravid och få ett syskon i oktober. Men jag blev gravid på första försöket förra gången och det känns omöjligt att det ska gå lika lätt igen.

• Anonym (X)
    annajaeske1 skrev 2021-01-20 20:19:08 följande:

www.svenskhalsokost.se/vitamin-d3-5000-ie&gclid=CjwKCAiAxp-ABhALEiwAXm6IyZG098HC5m1takUt0JU4aRXIG4heG4zpqLRlIoTW_D8MjTINrEzqOBoC6kIQAvD_BwE

Jag tog 5 st av mina tabletter på cykeldag 11 sen 3 st på cykeldag 16 :) annars 1 per dag som vanlig dos. I länken Ser ni dom Dvitaminkapslar jag äter

Tusen tack för svar :) ska prova detta också! Tack igen!
  • Anonym (Emma)

Hej!

Grattis till er som plussat ????

Hoppar också in här. Har BIM 24/1. Försök 3 med tredje barnet. Brukar alltid ha ömma bröst från några dagar efter äl till mens men nu har ömheten försvunnit 5 dagar innan BIM o ingen mens. Nån som varit med om de? Känns ju som det är kört när brösten slutat ömma redan.

Hur går det för er andra?

• Bebis2021
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-20 21:14:25 följande:

Hej!

Hoppar också in här. Har BIM 24/1. Försök 3 med tredje barnet. Brukar alltid ha ömma bröst från några dagar efter äl till mens men nu har ömheten försvunnit 5 dagar innan BIM o ingen mens. Nån som varit med om de? Känns ju som det är kört när brösten slutat ömma redan.

Hej, jag har oxå bim 24/1 med tredje barnet jag har varit helt säker på att de ej tagit sig men han nu börjat ha lite smått molvärk, idag har jag haft ilningar å som att de sliter i livmodern (svårt att förklara :-P) reagerade även på att jag drömt massor senaste nätterna, brukar inte alls drömma så mkt annars samt att de varit märkliga drömmar, såå detta har ju fått mig att börja undra om de ändå kanske tagit sig, men vill inte få för stora förhoppningar så man slipper bli besviken, hade iaf tänkt vänta minst till bim för att testa men börjar vara gode sugen testa nu

Har du några symtom förutom ömma bröst? Ska du testa något innan bim?
  • Anonym (SaraS)

Oj, så du tog 50.000 på dag 11? Vilket datum hade du äl då?
  • Anonym (SaraS)

Läste fel:p alltså 25.000 menade jag
  • snelponnyhest

Mina tuttar har svullnat upp och bytt storlek, har sura uppstötningar och mår illa. Så hoppas det har tagit sig denna gången. Enligt äl-test hade jag äl den 11/1-2021 och beräknad mens enligt 26/1 på en app och 28/1 på en annan. Tagit gravtest som visar negativt hittills (21/1). Har oroliga känningar i livmoder/äggstockar men jag har också endometrios så vet inte riktigt hur jag ska känna runt det. Min förra cykel räknades att vara 33dagar och denna 28 respektive 30 beroende på vilken app jag går efter.

• Saora
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-20 21:14:25 följande:

Hej!

Jag har precis samma som dig. Jag brukar också få ömma bröst ett par dagar efter ÄL som sedan tilltar och är väldigt ömma fram till någon dag innan mens. Jag hade ÄL den 11/1 och fick först lite ömma bröst igår som knappt räknas som ömma. Har BIM på måndag den 25/1. 
    Har varit deppig denna vecka då jag känner att jag börjar att ge upp denna gång (försök nummer 6 till syskon). Känner mig arg för att det inte fungerar och att alla runt mig poppar upp gravidbilder och att det verkar som att alla andra lyckas på en gång.. (även om jag vet att det inte är så), men jag kan liksom inte samla mig denna gång och tänka realistiskt. Dessutom kan jag inte prata om denna frustation med min sambo, det gör saken bara ännu värre. 

Men vi får hålla alla tummar och tår att det snart är vår tur :)
    Kanske skulle detta kunna betyda att det är något denna månad, eftersom vi har annorlunda än vi brukar? Tänker att det kanske kan ge lite hopp ändå :)
Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021