• Bessan91

Vi med BIM Januari 2021

Hej & Välkomna till denna tråd !

Tänkte jag starta den då det inte gick så bra denna månaden för oss :).

Mensen kom idag och då kör vi om.

Nästa BIM 6/1 2021.

Försöker med andra barnet . Har en på 14 månder, hade hoppats på ett syskon innan årets slut alltså 2021.

Hur går det för er andra =)

• Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021
  • mami1337
    Tokan123 skrev 2021-01-21 16:21:09 följande:
    Min bim var för en vecka sen ungefär så tog ett test då och det var digitalt oxh stod gravid 2-3 v. Tog ett I måndags också typ för att kolla om det fortfarande var sant och det vart två streck .

Jag är så sjukt trött bara och mensvärk som kommer och går och från igår även ont i bak och höfter då.
    förhoppningsvis blir det bättre om några veckor :) Stort grattis
  • sve021

Tog ett test idag (bim+6) jag såg ett supersvagt streck men de är så svagt att jag inte vågar lita på de så har köpt ett digitalt test nu.

• Anonym (Emma)
    Bebis2021 skrev 2021-01-20 21:40:28 följande:

Hej, jag har oxå bim 24/1 med tredje barnet jag har varit helt säker på att de ej tagit sig men han nu börjat ha lite smått molvärk, idag har jag haft ilningar å som att de sliter i livmodern (svårt att förklara :-P) reagerade även på att jag drömt massor senaste nätterna, brukar inte alls drömma så mkt annars samt att de varit märkliga drömmar, såå detta har ju fått mig att börja undra om de ändå kanske tagit sig, men vill inte få för stora förhoppningar så man slipper bli besviken, hade iaf tänkt vänta minst till bim för att testa men börjar vara gode sugen testa nu

Har du några symtom förutom ömma bröst? Ska du testa något innan bim?

Kul att vi har BIM samma dag :)

Inga direkta symtom, lite mensvärk men det har jag alltid innan mens. Har drömt mycket sista nätterna också, det hade jag inte tänkt på innan du skrev det.

Jag kommer inte testa innan bim, har gjort det så många gånger o blir så besviken varje gång. Har bestämt mig för att inte göra de mer. Har ni försökt länge? Håller tummarna för dig :)
  • Anonym (Emma)

Hej, jag har oxå bim 24/1 med tredje barnet jag har varit helt säker på att de ej tagit sig men han nu börjat ha lite smått molvärk, idag har jag haft ilningar å som att de sliter i livmodern (svårt att förklara :-P) reagerade även på att jag drömt massor senaste nätterna, brukar inte alls drömma så mkt annars samt att de varit märkliga drömmar, såå detta har ju fått mig att börja undra om de ändå kanske tagit sig, men vill inte få för stora förhoppningar så man slipper bli besviken, hade iaf tänkt vänta minst till bim för att testa men börjar vara gode sugen testa nu

Inga direkta symtom, lite mensvärk men det har jag alltid innan mens. Har drömt mycket sista nätterna också, det hade jag inte tänkt på innan du skrev det.

Jag kommer inte testa innan bim, har gjort det så många gånger o blir så besviken varje gång. Har bestämt mig för att inte göra de mer. Har ni försökt länge? Håller tummarna för dig :)
  • Anonym (Emma)
    Saora skrev 2021-01-21 08:33:45 följande:

Jag har precis samma som dig. Jag brukar också få ömma bröst ett par dagar efter ÄL som sedan tilltar och är väldigt ömma fram till någon dag innan mens. Jag hade ÄL den 11/1 och fick först lite ömma bröst igår som knappt räknas som ömma. Har BIM på måndag den 25/1. 

Har varit deppig denna vecka då jag känner att jag börjar att ge upp denna gång (försök nummer 6 till syskon). Känner mig arg för att det inte fungerar och att alla runt mig poppar upp gravidbilder och att det verkar som att alla andra lyckas på en gång.. (även om jag vet att det inte är så), men jag kan liksom inte samla mig denna gång och tänka realistiskt. Dessutom kan jag inte prata om denna frustation med min sambo, det gör saken bara ännu värre. 

Men vi får hålla alla tummar och tår att det snart är vår tur :)

Kanske skulle detta kunna betyda att det är något denna månad, eftersom vi har annorlunda än vi brukar? Tänker att det kanske kan ge lite hopp ändå :)

Förstår att du känner dig deppig, det är ju jobbigt med denna väntan. Men jag tror det bästa är att försöka slappna av om man kan :)

Man kan ju hoppas att det är något när symtomen inte är som vanligt. Håller tummarna för dig :)
  • Bebis2021
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-21 19:32:48 följande:

Okej, ja de är samma här kan som ha lite mensvörk till och från ett tag innan mens, men tycker iaf nu att de mer varit ilningar osv men man analyserar ju mer när man vet att man KAN va gravid :-P

Okej jag känner samma att man nog blir besviken på ett negativt test, nej vi har inte gjort något aktivt försök alls, jag hade ett sent MA i augusti och då blev jag rekommenderad att vänta minst två menstruationer innan ev ny graviditet, sen har jag inte känt mig redo, men nu vill jag inget annat än att få ett plus man är ju rädd å bli besviken när man börjar inbilla sig massa symtom om de skulle visa sig att mensen kommer.. hur länge har ni försökt och har ni barn sen tidigare?
  • Goldenwings1

Drömt massor å kostigt har jag oxå gjort denna vecka!! Skrattar nästan när jag vaknar på morgonen :D

Är ganska säker på att jag är gravid men så kommer det stunder när jag tror att jag bara inbillar mig å då får jag ganska snart ett tydlig tecken :)
  • Goldenwings1
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-21 19:32:48 följande:

Jag har oxå BIM 24/1!

Ska prata med min sambo imorgon. Vi har inte försökt, snarare försökt undvika. Så det här kom som en chock. Men nu känns det spännande men oxå omvälvande. Vi är snart 40 å har tre ganska stora barn.. Många tankar som väckts.
  • iloverooti

Har bim idag 21/1 ingen mens eller mensvärk, testade negativt imorse...

Hur många av er har testat negativt på bim och sen fått ett plus och isåfall hur långt efter bim ?

• Fridissi

Är i chock. Så glad att det tog denna månad. Testade positivt i oktober men fick rätt omgående MF så vågar inte riktigt hoppas att det kommer hålla sig. Vaknade nu 05:30 och mådde illa (vilket jag gjort ett par dagar) och tog ett test, BIM var igår. Också varit hysteriskt ledsen denna vecka, på ett sätt som min PMS inte vanligtvis brukar te sig.

Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021