• Bessan91

Vi med BIM Januari 2021

Hej & Välkomna till denna tråd !

Tänkte jag starta den då det inte gick så bra denna månaden för oss :).

Mensen kom idag och då kör vi om.

Nästa BIM 6/1 2021.

Försöker med andra barnet . Har en på 14 månder, hade hoppats på ett syskon innan årets slut alltså 2021.

Hur går det för er andra =)

• Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021
  • Bacon89

Igår fick jag väldigt ont i magen helt plötsligt. Jag hade precis klätt av mig för att hoppa in i duschen. Men jag fick som kramp längst ner i magen och ut i underlivet. Detta gjorde mig till och med yr! Fick gå och lägga mig en stund innan jag vågade duscha. Tänkte att det nog är äl jag kände men jag brukar inte få så ont. Har bara hänt enstaka gånger i mitt liv. Nu kan jag inte låta bli att undra om det kanske va så starkt för att det är starkare ägg eller om det va två eller vad. Tankarna snurrar i mängder. Fler som varit med om extra starkt vid äl och sen det tagit sig eller till och med tvillingar?

• Snöflingaan

Jag är i total chock. Har bim idag och jag har känt av alla mina typiska menssymptom sen i helgen och varit så bombsäker på att mensen skulle dyka upp, var dessutom beredd redan igår efter att ha fått positivt ältest en dag tidigare, och nu har jag PLUSSAT?! Tog ett test och det var egentligen inga tvivel, tydligt och kom inom 30sekunder, men tog ändå ett cb digital efteråt. Jag fattar ingenting och ändå har jag varit gravid två gånger tidigare, snacka om att inte ha någon koll alls :D

• mami1337
    Tokan123 skrev 2021-01-20 17:06:57 följande:

Ni som plussat, vad har ni för symptom? Själv har jag mensvärk till och från, konstant hungrig och ömma stooora bröst som knappt får plats i bh:n. Idag högg det till i högra skinka och jag har sedan dess ont i höfterna, men kan det ha med graviditeten att göra?

Hade typ en dämpad variant av mensvärk redan från några dagar efter ägglossning och den fortsatte, mer vissa dagar mindre andra dagar. Jag kände lixom på mig att "denna gången tog det nog".

I helgen blev mina bröst väldigt ömma och har fortsatt vara det, i måndags plussade jag och har BIM idag.

Inget illemående och ingen trötthet än... men stickan säger fortfarande gravid :) 

Jag har hört om det med att det kan hugga till i ljumskar eller skinkan tidigare.. har ingen erfarenhet dock.. Tror det kan vara relaterat men ofarligt

När är din BIM och har du gjort något test.

• mami1337
    Snöflingaan skrev 2021-01-21 10:58:36 följande:

Jag är i total chock. Har bim idag och jag har känt av alla mina typiska menssymptom sen i helgen och varit så bombsäker på att mensen skulle dyka upp, var dessutom beredd redan igår efter att ha fått positivt ältest en dag tidigare, och nu har jag PLUSSAT?! Tog ett test och det var egentligen inga tvivel, tydligt och kom inom 30sekunder, men tog ändå ett cb digital efteråt. Jag fattar ingenting och ändå har jag varit gravid två gånger tidigare, snacka om att inte ha någon koll alls :D

Stort grattis!!! vad kul :D
  • Eveline87

Grattis!!

Hade du testat något innan?
  • FruBjörk

Åhh stort grattis! Så roligt! :)
  • Snöflingaan

Tack så mycket allihopa! :D

Eveline87 skrev 2021-01-21 11:43:18 följande:

Grattis!!

Hade du testat något innan?

Nej, det var mitt första test. Jag var så övertygad om att mensen skulle komma så jag hade egentligen bestämt mig för att inte ens testa den här gången, men så idag på bim när den inte dök upp på morgonen som den brukar så tänkte jag att jag gör väl ett test bara för att typ :)
  • Eveline87
    Snöflingaan skrev 2021-01-21 12:29:35 följande:

Tack så mycket allihopa! :D

Nej, det var mitt första test. Jag var så övertygad om att mensen skulle komma så jag hade egentligen bestämt mig för att inte ens testa den här gången, men så idag på bim när den inte dök upp på morgonen som den brukar så tänkte jag att jag gör väl ett test bara för att typ :)

Men åh vad härligt! Tänk hur kroppen kan lura en ibland.
  • Tokan123
    mami1337 skrev 2021-01-21 11:21:55 följande:

Hade typ en dämpad variant av mensvärk redan från några dagar efter ägglossning och den fortsatte, mer vissa dagar mindre andra dagar. Jag kände lixom på mig att "denna gången tog det nog".

I helgen blev mina bröst väldigt ömma och har fortsatt vara det, i måndags plussade jag och har BIM idag.

Inget illemående och ingen trötthet än... men stickan säger fortfarande gravid :) 

Jag har hört om det med att det kan hugga till i ljumskar eller skinkan tidigare.. har ingen erfarenhet dock.. Tror det kan vara relaterat men ofarligt

När är din BIM och har du gjort något test.

Min bim var för en vecka sen ungefär så tog ett test då och det var digitalt oxh stod gravid 2-3 v. Tog ett I måndags också typ för att kolla om det fortfarande var sant och det vart två streck .

Jag är så sjukt trött bara och mensvärk som kommer och går och från igår även ont i bak och höfter då.
Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021