• Bessan91

Vi med BIM Januari 2021

Hej & Välkomna till denna tråd !

Tänkte jag starta den då det inte gick så bra denna månaden för oss :).

Mensen kom idag och då kör vi om.

Nästa BIM 6/1 2021.

Försöker med andra barnet . Har en på 14 månder, hade hoppats på ett syskon innan årets slut alltså 2021.

Hur går det för er andra =)

• Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021
  • Anonym (Moi)

Det

Jag som alltid brukar tänka ?men det är ju jättetydligt att det är plus eller blankt? när folk lägger upp sina gravtest för analys. Haha och här är jag nu själv. Lika osäker... jag ser ju ett streck. Men är det för att jag VILL se eller ÄR där ett?

• Bebis2021
    annajaeske1 skrev 2021-01-22 12:51:50 följande:

Heja dig om du kan vänta, har aldrig kunnat vänta!???? dock plussade jag redan 4 dagar innan bim vilket jag aldrig gjort förut , innan bim skulle jag rekommendera Cb early :)

Ja planen var att vänta men fick sånt sug att testa nu här på dagen iallafall, hade tänkt vänta för är så deppigt å få neg test, men jag tog ett test iaf för två timmar sen och de var helt negativt blev verkligen besviken även fast jag försökt ställa in mig på mensen, men jag vet dock inte säkert exakt när bim är, tror iaf ja är på bim-2 eller bim-3..

Menar du att du inte plussat så tidigt tidigare? När har du plussat? ) nu tog jag bara ett vanligt test inget speciellt "testa tidigt" men om man är gravid borde de väl ge utslag nu?
  • Bebis2021

Här tänkte jag så stort att nog ska jag vänta minst till bim med att testa, men mitt i allt blev suget för stort så tog ett test vid 12, som var negativt kändes så trist fast jag ändå var förberedd på det men man hoppas väl någonstans att det ska bli.. har nu 2-3 dagar till mensen ska starta så bara invänta de då. Har alltid blivit gravid på första försöket samt oplanerat gravid så även om vi inte gjorde aktivt försök nu eftersom vi hade mys ca 3-4 dagar före äl så känns det så jobbigt att inse att det inte tagit sig, man blir lite för naiv när det alltid gått så enkelt. Förstår ju att många får kämpa längre än så och att det är normalt, men när jag blev gravid senast så fick vi till det 4 dagar innan äl och det tog sig då... blir faktiskt lite orolig om något är "fel" efter mitt MA.. är dock helt säker på att jag hade äl för jag har koll på sekret, temp och kollat med älstickor bara för att ha lite koll på kroppen

• Eveline87
    Anonym (Moi) skrev 2021-01-22 13:45:36 följande:

Det

Jag som alltid brukar tänka ?men det är ju jättetydligt att det är plus eller blankt? när folk lägger upp sina gravtest för analys. Haha och här är jag nu själv. Lika osäker... jag ser ju ett streck. Men är det för att jag VILL se eller ÄR där ett?

Jag ser ett väldigt svagt streck:)
  • Snöflingaan
    Bebis2021 skrev 2021-01-22 13:56:58 följande:

Här tänkte jag så stort att nog ska jag vänta minst till bim med att testa, men mitt i allt blev suget för stort så tog ett test vid 12, som var negativt kändes så trist fast jag ändå var förberedd på det men man hoppas väl någonstans att det ska bli.. har nu 2-3 dagar till mensen ska starta så bara invänta de då. Har alltid blivit gravid på första försöket samt oplanerat gravid så även om vi inte gjorde aktivt försök nu eftersom vi hade mys ca 3-4 dagar före äl så känns det så jobbigt att inse att det inte tagit sig, man blir lite för naiv när det alltid gått så enkelt. Förstår ju att många får kämpa längre än så och att det är normalt, men när jag blev gravid senast så fick vi till det 4 dagar innan äl och det tog sig då... blir faktiskt lite orolig om något är "fel" efter mitt MA.. är dock helt säker på att jag hade äl för jag har koll på sekret, temp och kollat med älstickor bara för att ha lite koll på kroppen

Du har ju några dagar kvar så än är inte hoppet ute :)

Känner igen mig i din känsla. Jag plussade också väldigt fort med mina två barn jag redan har, andra respektive första försöket, så jag var lite naiv och antog att det skulle gå lika fort den här gången.. men icke, 6 försök tog det innan det nu äntligen blev ett plus och det har känts som en evighet även om det egentligen inte är länge.
  • Snöflingaan
    Anonym (Moi) skrev 2021-01-22 13:45:36 följande:

Det

Tycker mig skymta ett svagt streck :) försök håll ut ett par dagar till innan du testar igen. När har du bim?
  • Anonym (Moi)
    Snöflingaan skrev 2021-01-22 15:01:38 följande:

Tycker mig skymta ett svagt streck :) försök håll ut ett par dagar till innan du testar igen. När har du bim?

Ja men eller hur, precis att man kan urskilja det. Jag har lite varierad cykel, så bim kan vara allt från typ i går o en vecka framåt. Ska testa på söndag igen o se om det blivit starkare då
  • Goldenwings1
    Bebis2021 skrev 2021-01-22 13:46:55 följande:

Ja planen var att vänta men fick sånt sug att testa nu här på dagen iallafall, hade tänkt vänta för är så deppigt å få neg test, men jag tog ett test iaf för två timmar sen och de var helt negativt blev verkligen besviken även fast jag försökt ställa in mig på mensen, men jag vet dock inte säkert exakt när bim är, tror iaf ja är på bim-2 eller bim-3..

Menar du att du inte plussat så tidigt tidigare? När har du plussat? ) nu tog jag bara ett vanligt test inget speciellt "testa tidigt" men om man är gravid borde de väl ge utslag nu?

Jag testade oxå negativt idag, men jag tror det visar fel *asg*

Pratade med sambon och det känns skönt att kunna smälta lite. Blev lite lättare att prata om det när det var negativt, inte lika mkt press.

Få se om det blir ett plus om några dagar :)
  • Onewayticket

Är så nervös. Har bim på söndag och känner ingenting. Men inte heller nån mensvärk... tänker inte testa förrän måndag. Vill ha ett tydligt plus om det blir ett. Så jag inte behöver övertänka. :)

• annajaeske1
    Bebis2021 skrev 2021-01-22 13:46:55 följande:

Som tidigast har jag fått plus på bim och efter :)

Ja men skillnaden på tester är ju att dom är olika känsliga, tidigt i graviditeten behövs det tester som läser av en liten mängd hcg ju .. o när jag plussade va de svaaaaaaagt med en sån billig sticka sen dagen efter med Cb early SÅ mkt tydligare :)
Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021