Tom Araya skrev 2024-09-21 17:11:23 följande:
Det är de stabila kraftkällorna som brådskar mest, sedan kan man fylla på med mera förnyelsebara kraftkällor.
Så vänta 20-30år, och sen går det bygga vindkraft.
Är det detta du försöker säga?
Så varför ska söder inte få möjligheten att få billigare el för.
Vad har du emot dom?
Tom Araya skrev 2024-09-22 04:42:23 följande:
Jag upplever en naivitet över vad mer väderberoende kraft innebär. Mig veterligen finns ingen snabb lösning av de problem som den fluktuerande produktionen innebär. Det är som att köpa nya byxor utan bälte, som lösning på bar rumpa, de kommer inte att sitta uppe.
Där kom argumentet igen att det inte alltid blåser, kan du denna gång berätta vad det är ett argument för?
För intressanta frågan är och eftersom vi redan vet om detta, det är att ny kärnkraft tar minst 20år om de ens hittar någon som kan bygga det åt dom.
Och under denna tid ska inte vindkraft byggas, för har hopplösa problem med att förstå varför man inte kan göra bägge samtidigt för.
För det enda man ser med dig i denna fråga, det är att du har en agenda mot vindkraft och detta pga det saknas logik att man inte ska bygga den.
Och det är nu här du börjar prata om kreativ skatteplanering för vindkraftens inkomster och när vi andra berättar att vindkraften lyfter sina egna kostnader.
Och sen att myndigheter och regeringen normalt står för denna typen av samhällsnyttig infrastruktur.
Och det komiska är att just denna samhällsnyttiga infrastrukturen innefattas även kärnkraftverk och med tanke på att de inte ger till vind, så ska de inte heller då enligt ebba ge till kärnkraftverk.
Men låt mig gissa, då ringer klockarna på ett helt annat sätt
För att säga jag har rätt, så är det ingenting som du gillar alls.
Undrar vad det är om och varför man inte kan gå och tugga tuggummi samtidigt för, för det är inte speciellt avancerat att förstå att alla energikällor behövs.
Tom Araya skrev 2024-09-22 04:44:57 följande:
Tom Araya skrev 2024-09-22 04:42:23 följande:
Jag upplever en naivitet över vad mer väderberoende kraft innebär. Mig veterligen finns ingen snabb lösning av de problem som den fluktuerande produktionen innebär. Det är som att köpa nya byxor utan bälte, som lösning på bar rumpa, de kommer inte att sitta uppe.
Vi kan heller inte backa tiden... oavsett lösning så är vi så sent ute att konsekvenser ändå inte uteblir. I bästa fall kan vi minimera vissa konsekvenser, men då vill det till att stora saker händer nu.
Och nu för dig är ju om 20-30år, låter inte så begåvat att vänta så länge innan man får titta på andra energikällor och bygga dessa.....