• Anonym (Mizzy883)

Hur få bort hans sexlust?

Hej alla forummedlemmar

Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

Hjälp mig. Ge mig tips och förslag. 

• Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?
  • Fiona M
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:01:46 följande:

Vill han ha sex med andra så är det inte i ett förhållande med mig. Då får han göra slut först. 

Varför då, när sex inte är en del av ett förhållande för dig?
  • Anonym (troll)

Okej om du nu inte är ett troll så ska jag försöka hjälpa dig så gott jag kanGlad

Det du behöver göra för att få bort hans sexlust är väldigt simpelt.
    Det första du bör göra är att lägga något i hans mat som du nu ville göra och droga honom så han är helt utslagen. Sedan betalar du en doktor/plastikkirurg/veterinär eller bara nån snubbe från gatan (vem bryr sig liksom?) att göra en kastrering på honom medans han är utslagen.

Sen vaknar han upp och era problem är lösta. Hoppas det var till hjälp! Lycka till!Glad

• Anonym (Julie)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2020-10-11 16:14:36 följande:

Ja, hyckleriet har inga gränser här. Det rimliga borde vara att du deklarerar att han inte får ha sex med dig, men det är ok om han har det med andra. Så får han själv ta beslutet att säga upp sitt sexliv eller inte. Detta måste vara hans eget beslut, inte ditt.

Fast alltså. Ingen kan ju tvinga honom att stanna med TS. Vill han hellre ha sex än att leva med henne är det bara att begära skilsmässa. Det är hans eget beslut att ta. TS måste inte alls öppna upp förhållandet om hon inte vill.
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (Julie) skrev 2020-10-11 16:42:01 följande:
    Fast alltså. Ingen kan ju tvinga honom att stanna med TS. Vill han hellre ha sex än att leva med henne är det bara att begära skilsmässa. Det är hans eget beslut att ta. TS måste inte alls öppna upp förhållandet om hon inte vill.
    Men precis. Tack!!!!!!
  • Anonym (Julie)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 15:59:00 följande:

Tack för ett vettigt svar. Äntligen en som i alla fall försöker svara på min fråga och inte bara ifrågasätta. 

Jo vi håller relationen i liv och jag tänker fortsätta med det. Han har ju bitit ihop ett bra tag nu när han inte får sex med mig men jag vill ju att han skall slippa det. 

Var så lite så. Som jag skrev så misstolkar ju folk fritt och hittar på än det ena än det andra som inte är baserat på nåt du faktiskt skrivit. I typisk FL-anda!

Jag tror fortfarande att det inte finns så mycket mer att göra än att vänta. Som du sagt, är det ju ingen vidare bra idé att han tar nåt som har i tur mår dåligt psykiskt av. Så fortsätt bara vårda relationen på andra sätt. Ett bra förhållande är ju ändå mer än bara sex. Lycka till!
  • Anonym (Kkf)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:09:05 följande:

Där för att jag INTE VILL det!!!!

Varför? Menar intr att du ska tvinga dig själv. Utan jag undrar bara.
  • Anonym (Kkf)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 12:53:49 följande:

Hej alla forummedlemmar

Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

Hjälp mig. Ge mig tips och förslag. 

Men ju måshe ju vara helt blåst som ens tänker på ett blanda i nåt i maten. Får man ens skriva sånt på nätet? Lagmässigt
  • Anonym (Kkf)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:14:10 följande:

Men bara för att det ständigt återkommer här bland svaren så skall jag tala om rakt och tydligt att jag inte tänker blanda ner något i hans mat eller lura i honom något utan hans vetskap. Bra då?

Men istället för att bara sitta och vänta på något som inte  händer eller förändras så är det väl bra att jag själv är aktiv och börjar ta fram åtgärder. 

Du har redan funderat på det. Så vem säger att du inte kommer göra det. Det kanske bara är nåt du skriver här för vi ska vara tysta. Stackars honom...
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (Kkf) skrev 2020-10-11 17:07:08 följande:
    Du har redan funderat på det. Så vem säger att du inte kommer göra det. Det kanske bara är nåt du skriver här för vi ska vara tysta. Stackars honom...
    Jag var på väg att svara på ditt första inlägg men sen såg jag att du noterade min komplettering. Bra.

Det är väl klart att jag inte vill honom något illa eller tänker blanda ner något i hans mat utan hans vetskap. Jag kommer nog inte att blanda ner någonting i något alls. Men han kanske gör det själv en dag? Fast bara om vi hittar något som vi tror kan fungera. Så det är inte synd om honom att han har en hemsk kvinna som tänker förgifta honom eller något som vissa verkar tro här. Tvärtom...jag försöker hela tiden se till att vi alla äter sunt och bra mat. 

Men om det visar sig finnas något preparat eller dylikt eller något annat sätt att dämpa lusten så tänker jag föreslå det till honom för att ge honom en möjlighet att slippa gå omkring och vara kåt.

Bättre så?
  • Mimosa86
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:17:41 följande:

Jag tvingar ingen. Han väljer att stanna kvar och vet villkoren.

I ett förhållande är det den med minst lust som styr sexet. Annars vore det våld mot denna. Det är aldrig våld mot den som får avstå sex. Sex är ingen rättighet. 

Nej sex är aldrig en rättighet. Men i en monogam relation äger man varandras sexualitet och att då vägra att ens försöka mötas är inte schysst.

Du vill ha ett medel att dämpa lusten? Tja, det finns säkert mycket man kan göra för att döda attraktion och passion. Men kommer han må lika bra av det som du? Låt säga att ni hittar en lösning, tänk om det innebär att han ser sitt liv i beige istället för färger? Värt att reflektera kring för alla människorna olika där.

Jag vill inte alltid ha sex, men att aldrig får bli åtrådd, aldrig njuta passionerat av en annan människan. Jisses.... jag hade kolat av tristess...
Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?