• Anonym (Mizzy883)

Hur få bort hans sexlust?

Hej alla forummedlemmar

Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

Hjälp mig. Ge mig tips och förslag. 

• Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?
  • Anonym (Tragiskt)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-12 09:35:34 följande:

Ja...men jag vill ju inte ha honom deprimerad. Jag vill ha honom glad och nöjd. 

Ett öppet förhållande är inget jag kan tänka mig. Jag vill inte att han har sex med någon annan heller och att han träffar andra kvinnor intimt. Visst ser jag en risk i det att det kan utvecklas till något mer. Och det vill jag ju inte. 

Men om nu sex är så livsavgörande för honom att han väljer att splittra familjen och vår gemensamma framtid för att få knulla så kan jag ju inte hindra honom att göra slut och söka "lyckan" någon annan stans. Men han verkar ju (tack och lov) inte tänka så. 

Vänta ett tag, han kommer att komma dit - helt förståeligt. Du är ofantligt ego.
  • Anonym (Tragiskt)
    Krafs skrev 2020-10-12 11:07:12 följande:

Men det står honom fritt att lämna, om han känner att det inte fungerar att leva sexlöst. Så egentligen tvingar hon inte honom till någonting.

Jag menar, om hon är asexuell, ska hon begå övergrepp på sig själv för att låta honom få ligga? Kommer han må bättre av det? Knappast.

Det är ju en extremt trist situation för dem båda. Det är en rejäl pain point när samlivet verkligen inte fungerar, oavsett anledning. Och ofta blir problemet större än relationen i sig och många väljer ju att lämna, trots ett i övrigt fint liv tillsammans. Det handlar ju om fundamentala biologiska drifter, de är svåra att styra över.

Om man är asexuell borde man inte inleda ett förhållande med någon som inte är det. Lev ensam i då fall, det är att lura in en annan människa i ett förhållande där den kommer att må dåligt.
  • Anonym (tvångssex)
    Anonym (Vafan) skrev 2020-10-11 14:53:09 följande:

TS har seriösa problem, likt personer som försöker ge manipulativa förslag. TS vill inte ens veta om att han onanerar. Vem fan skulle vilja gifta sig och skapa familj med TS? 

Varför skulle man vilja veta om någon onanerar? Skulle aldrig vilja märka av den sidan av en partner. Sånt sköter man själv.
  • Anonym (tvångssex)
    Anonym (Tragiskt) skrev 2020-10-12 11:45:54 följande:
    Stackars stackars din man. Det är rent vidrigt att inleda ett förhållande om man är totalt asexuell. Fy
    Människor förändras och sexlust kan variera genom livet. Bara för att man kände sexlust i början när attraktionen var som starkast betyder det ju inte att du känner samma tjugo år senare. Sen är ju inte sexdrift det enda som avgör om vi faller för människor. Han hade säkert velat inleda en relation även om hon berättat att hennes sexlust normalt sett inte varit så hög. Varje människa får ta sina egna beslut och ingen ska behöva bli skuldbelagd för att de förändras. Hur många står i kyrkan och svär evig kärlek och skiljer sig några år senare?? Ändå gör de ju det trots att oddsen för evig kärlek är minimal.

TS man har ju nu ett val att stanna eller gå. Hon kommer inte att förändras och hon ska heller inte tvinga på honom libidosänkande recept, låter rena vansinnet och sjukt faktiskt. Hennes kille låter sund i sin drift och får väl ta beslutet om han kan tänka sig leva utan sex resten av livet. Men att leva med sån obalans och känna det sexuella tvånget är skadligt och nedbrytande, det vet jag själv. Sex ska ju vara en positiv sak och inget man går runt och fasar för.
  • EpicF
    Anonym (Livia) skrev 2020-10-12 11:22:49 följande:

Men skärp er va? Ni låter ju inte riktigt kloka. Hans sexliv är faktiskt inte TS ansvar. Vill hon inte ha sex måste hon inte ha det. Hon måste inte heller öppna upp förhållandet och låta honom ha sex med andra. Vill han ha sex med andra får han först lämna förhållandet med TS. Han är ju inte tvingad att vara kvar där. Det är helt och hållet hans eget ansvar och beslut om han hellre väljer ett liv med TS än att ha sex.

Självklart måste hon inte det. Men han kan mycket väl få sex på annat håll utan att ts vet om det. Finns många som är otrogna och har sex med andra utan att lämna den man är i förhållande med.
  • Anonym (Va?)

Men oj du har bestämt dig för att inte längre ha sex för att du inte har någon lust längre och vill samtidigt påtvinga din man att inte längre få ha sex bara för att du inte vill det. Problemet ligger ju hos dig och inte hos honom. Sök hjälp så att du kan få upp din sexlust åtminstone till en "normal" nivå. För vad du än gör och försöker med så kommer nog din man fortsätta ha kvar sin sexlust.

Detta känns nästan som någon form av misshandel från din sida att tro att du har  rätten att förbjuda din partner något han vill och har ett behov av.
    Klart man inte behöver ligga flera gånger i veckan men att kräva att ens partner ska vara nöjd med 0 sex i ett förhållande är både sjukt och osunt. 

• Wolturnus
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 12:53:49 följande:

Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

Jag säger förlåt med en gång. Kan inte låta bli att känna mig synisk när jag läser det här stycket.

Du beskriver ert liv som verkar vara toppen på alla vis... men när du kommer till ert yrkesliv så drar jag öronen åt mig. Det viktiga med hans jobb är tydligen att det är välbetalt. Medans det viktiga med ditt jobb är att det är kul och inspirerande...

Så frågan jag ställer mig är om du är kvar i förhållandet för att det är bekvämt och ger dig ekonomiska möjligheter.

Hade du varit kvar i förhållandet om det var ditt jobb som var välbetalt och hans som var "kul och inspirerande"? 

Som sagt... Förlåt!
    Damaged people are dangerous. They know they can survive.
  • Silverjenny

Varför kan du inte acceptera att han har sex med andra om du själv ändå inte vill ha det? Då är det ju inget du själv förlorar eller försakar, tvärtom du slipper ha dåligt samvete för att du tvingar honom försaka en viktig del av livet och ni kommer båda att vara glada och nöjda för att ni får det ni vill ha - och slipper det ni inte vill.

• Alessia
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 12:53:49 följande:

Hej alla forummedlemmar

Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

Hjälp mig. Ge mig tips och förslag. 

Du kan ju t ex sluta med all hygien. Att vara skitig, lukta illa, ha fläckiga kläder, flottigt hår lär vara avtändande så det förslår. Lite knepigt på jobbet förstås...
  • quetzalcoatlus

Hur länge har tråden legat i Sandlådan?

Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?