• Anonym (Mizzy883)

Hur få bort hans sexlust?

Hej alla forummedlemmar

Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

Hjälp mig. Ge mig tips och förslag. 

• Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?
  • Anonym (Kvinna)

Din man väljer såklart själv om han vill fortsätta att leva med dig eller inte. Själv skulle jag aldrig klara av att leva i ett helt sexlöst förhållande med någon som helt enkelt inte vill. Finns det däremot en förklaring till varför sexlusten inte finns kvar som man kan jobba på tillsammans så skulle jag ha en större förståelse och tålamod. 

• Anonym (8)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 17:16:16 följande:
    Jag var på väg att svara på ditt första inlägg men sen såg jag att du noterade min komplettering. Bra.

Det är väl klart att jag inte vill honom något illa eller tänker blanda ner något i hans mat utan hans vetskap. Jag kommer nog inte att blanda ner någonting i något alls. Men han kanske gör det själv en dag? Fast bara om vi hittar något som vi tror kan fungera. Så det är inte synd om honom att han har en hemsk kvinna som tänker förgifta honom eller något som vissa verkar tro här. Tvärtom...jag försöker hela tiden se till att vi alla äter sunt och bra mat. 

Men om det visar sig finnas något preparat eller dylikt eller något annat sätt att dämpa lusten så tänker jag föreslå det till honom för att ge honom en möjlighet att slippa gå omkring och vara kåt.

Bättre så?
    Men varför pratar du inte med honom och frågar om han kan tänka sig att ta till någon metod (t.ex. ett kemiskt preparat) som dödar hans sexlust? Tänk om han inte alls vill det? Att prata med honom borde ju vara steg ett. Förstår inte varför du startar en sådan här tråd utan att veta vad han vill.
  • Anonym (Kkf)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 17:16:16 följande:

Jag var på väg att svara på ditt första inlägg men sen såg jag att du noterade min komplettering. Bra.

Det är väl klart att jag inte vill honom något illa eller tänker blanda ner något i hans mat utan hans vetskap. Jag kommer nog inte att blanda ner någonting i något alls. Men han kanske gör det själv en dag? Fast bara om vi hittar något som vi tror kan fungera. Så det är inte synd om honom att han har en hemsk kvinna som tänker förgifta honom eller något som vissa verkar tro här. Tvärtom...jag försöker hela tiden se till att vi alla äter sunt och bra mat. 

Men om det visar sig finnas något preparat eller dylikt eller något annat sätt att dämpa lusten så tänker jag föreslå det till honom för att ge honom en möjlighet att slippa gå omkring och vara kåt.

Bättre så?

Du kommer Nog inte göra det? Men snälla... Stackars honom..
  • Anonym (Kkf)

Att du ens funderat på det... Låt han hitta en annan istället.

• Miss Skywalker

Eftersom du skriver att du sakta kan föra in det i matlagningen så blir det ju rätt tydligt att han inte vet om det. För finns det ett preparat som tar bort sexlusten som han vill ha så behöver han inte sakta föra in det i någon mat överhuvudtaget. 

• Anonym (8)

Ok, jag ska svara på det du faktiskt efterfrågar. Nej, ingen läkare kommer att skriva ut något läkemedel med enda motiveringen att det ska få bort din mans sexlust. Det finns, som andra tagit upp, psykofarmaka som dödar sexlusten, men psykofarmaka har biverkningar och skrivs bara ut när fördelarna anses överväga nackdelarna. Och ?han vill knulla men inte jag? kommer inte att anses som ett godtagbart skäl att skriva ut psykofarmaka. Och nej, det finns ingen mat som tar bort sexlusten. Era enda alternativ är:

1. Du låter din man ligga med andra.

2. Din man accepterar ett liv i sexuell frustration.

3. Ni skiljer er.

• Anonym (Queen_C)

Jag hoppas verkligen att du är ett troll, annars är det sjukt synd om din man.

Jag hoppas att du ändrar dig.

Annars finns det risk att han lämnar dig eller hittar en villig kvinna som ger honom den njutning du inte ger.

Intimitet är bonusen i ett förhållande och limmar samman varandra.

Usch stackars man...

• Anonym (Q)
    Mimosa86 skrev 2020-10-11 17:30:35 följande:

Nej sex är aldrig en rättighet. Men i en monogam relation äger man varandras sexualitet och att då vägra att ens försöka mötas är inte schysst.

Du vill ha ett medel att dämpa lusten? Tja, det finns säkert mycket man kan göra för att döda attraktion och passion. Men kommer han må lika bra av det som du? Låt säga att ni hittar en lösning, tänk om det innebär att han ser sitt liv i beige istället för färger? Värt att reflektera kring för alla människorna olika där.

Jag vill inte alltid ha sex, men att aldrig får bli åtrådd, aldrig njuta passionerat av en annan människan. Jisses.... jag hade kolat av tristess...

Jag hade blivit galen av instängdhet av tanken på att någon skulle äga min sexualitet. Oavsett relation så är den min egen som jag delar med någon annan bara om jag vill det.
  • Anonym (Dala-Janne)

Jag tycker att många är onödigt hårda mot TS. Speciellt kvinnor. Förvånar mig att fler kvinnor inte ger stöd till henne.

Själv kan jag faktiskt se en poäng i det som TS beskriver. Jag som man kan lätt tänka mig in i situationen där jag absolut skulle välja att försöka få bort min sexlust för att kunna få ett bättre liv tillsammans. Barn och ett liv tillsammans smäller mycket högre än att jag skall få mina drifter tillfredsställda. Det blir ju till slut en skamkänsla över att plågas av en drift. En skamkänsla för mig att jag har den och en skamkänsla för henne att hon inte kan ge mig det som min drift behöver. Jag ser det ungefär som en analklåda. Det kliar och det är skönt när man kliar sig. Men om man slapp den så skulle man inte sakna den. Tvärtom.

Det här förutsätter ju naturligtvis att man ändå kan ha kvar närheten, intimiteten (inte sex) och att man fysiskt ändå berör varandra med kramar och pussar. 

Nu finns det ju tydligen även kvinnor som vill ha sex och gärna mer sex än dom får men i de allra flesta förhållanden så är ju obalansen stereotypisk. Mannen vill...kvinnan vill inte alls lika mycket. Så jag är återigen förvånad över att så många kvinnor går till angrepp på TS. 

• Kvittning

Om det är så att din man kommer fram till att han inte vill leva ett liv utan sex och därför lämnar di, kommer du då se det som att det är han som sticker och förstör förhållandet eller kommer du då att se din egen del i det?

Ok att du inte vill ha sex, men att också tvinga honom till att inte ha sex tycker jag känns som extremt själviskt och jag gissar att din man faktiskt mår riktigt dåligt även om han trivs med andra bitar av ert liv. 

Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?