• Anonym (Mizzy883)

Hur få bort hans sexlust?

Hej alla forummedlemmar

Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

Hjälp mig. Ge mig tips och förslag. 

• Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?
  • Anonym (usch)
    Anonym (Livia) skrev 2020-10-12 11:22:49 följande:
    EpicF skrev 2020-10-12 10:44:22 följande:
    Och ändå vill du tvunga honom till något han inte vill...
    Anonym (usch) skrev 2020-10-12 11:08:47 följande:
    Jag misstänker att hon inte älskar honom egentligen.
    Men skärp er va? Ni låter ju inte riktigt kloka. Hans sexliv är faktiskt inte TS ansvar. Vill hon inte ha sex måste hon inte ha det. Hon måste inte heller öppna upp förhållandet och låta honom ha sex med andra. Vill han ha sex med andra får han först lämna förhållandet med TS. Han är ju inte tvingad att vara kvar där. Det är helt och hållet hans eget ansvar och beslut om han hellre väljer ett liv med TS än att ha sex.
    Jo, det är till viss del ts ansvar om de lever i ett monogamt förhållande och vill fortsätta med det. Ts måste inte ha sex med honom, men hon borde försöka ta reda på varför hon saknar sexlust och göra något åt det. Om hon vet om att han lider av situationen borde hon åtminstone visa en vilja att ändra på den, om hon nu verkligen älskar honom.
  • Anonym (usch)
    Mimosa86 skrev 2020-10-12 11:15:05 följande:
    Du missförstår mig. Det handlar inte om ägandet i sammanhanget att någon styr och bestämmer över ens sexualitet. Det jag menar är att i en monogam relation så har man sex uteslutande med varandra, man är exklusiva. Det innebär att om min man inte vill ha sex med mig så påverkar det inte bara honom utan oss.

Detta problem finns inte på så många andra områden. Om jag är ledsen och min man inte kan trösta mig så kan jag alltid vända mig till familj eller mina vänner och få den stöttningen på annat håll. Behöver jag reflektera över ett problem så behöver jag exklusivt inte gå till min man. Jag kan ta det med vänner, familj eller extern terapeut.

Men sex är inget jag kan få på annat håll.

Därför måste man mötas i detta. Att säga -jag vill inte ha sex med dig och detta ska du acceptera och lära dig att leva med- det är inte schysst. Man har båda ett ansvar här för relationen.
  • Anonym (usch)

Bara det faktum att ts inte ens vill att han onanerar så att hon märker av det visar ju att hon inte är så kärleksfullt inställd till honom.

• Anonym (Livia)
    Anonym (usch) skrev 2020-10-12 11:29:43 följande:
    Jo, det är till viss del ts ansvar om de lever i ett monogamt förhållande och vill fortsätta med det. Ts måste inte ha sex med honom, men hon borde försöka ta reda på varför hon saknar sexlust och göra något åt det. Om hon vet om att han lider av situationen borde hon åtminstone visa en vilja att ändra på den, om hon nu verkligen älskar honom.
    Fast det är det inte. Blir det ohållbart för honom att leva utan sex är det hans ansvar att lämna förhållandet med TS. 

Och följer man din logik lär väl samma sak gälla honom? Om han verkligen älskar TS ska väl han vilja ändra situationen? Fattar du inte hur sjukt det låter när ni alla kacklar på om att det enbart är upp till TS och att hon är så ego som inte låter hennes man ligga med andra? Att han säkert är otrogen mot henne, för hans löften om "i nöd och lust" gäller visst inte längre när sex inte längre finns på bordet? 
  • sextiotalist

Det är endast en som både kan och har rätt att reglera sin sexlust. Det är din man.

Du ska inte göra något alls.

Däremot bör du fundera på varför din lust har försvunnit, eller om den någonsin funnits.

Var ärlig mot honom så han får besluta om sin framtid.

• GGN

Såhär tänker jag: Om TS man är fullt medveten om att det aldrig mer blir sex och väljer att stanna så är det okej. Såvida hon är HELT öppen med det alltså. Valet är hans att stanna.

Själv hade jag lämnat.

• Mimosa86
    Anonym (Livia) skrev 2020-10-12 11:22:49 följande:

Men skärp er va? Ni låter ju inte riktigt kloka. Hans sexliv är faktiskt inte TS ansvar. Vill hon inte ha sex måste hon inte ha det. Hon måste inte heller öppna upp förhållandet och låta honom ha sex med andra. Vill han ha sex med andra får han först lämna förhållandet med TS. Han är ju inte tvingad att vara kvar där. Det är helt och hållet hans eget ansvar och beslut om han hellre väljer ett liv med TS än att ha sex.

Jo man ansvarar för varandras mående och jobbar båda ömsesidigt på relationen. Det är båda ansvar att hitta en lösning eller kompromiss.

Att använda familjen och barnen som ett hot att -antingen stannar du med oss och får leva ett kvarvarande liv utan närhet och attraktion- det tycker jag är illa.

Jag hade mått fruktansvärt min man sagt -jag gillar inte kyssar och kramar längre och kommer sluta ge dig denna närhet helt. Accepterat du inte detta så får du lämna och bryta upp livet för våra barn pga din egoistiska längtan efter kärlek-

Usch
  • Anonym (Tragiskt)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 12:53:49 följande:

Hej alla forummedlemmar

Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

Hjälp mig. Ge mig tips och förslag. 

Stackars stackars din man. Det är rent vidrigt att inleda ett förhållande om man är totalt asexuell. Fy
  • Anonym (usch)
    Anonym (Livia) skrev 2020-10-12 11:37:24 följande:
    Fast det är det inte. Blir det ohållbart för honom att leva utan sex är det hans ansvar att lämna förhållandet med TS. 

Och följer man din logik lär väl samma sak gälla honom? Om han verkligen älskar TS ska väl han vilja ändra situationen? Fattar du inte hur sjukt det låter när ni alla kacklar på om att det enbart är upp till TS och att hon är så ego som inte låter hennes man ligga med andra? Att han säkert är otrogen mot henne, för hans löften om "i nöd och lust" gäller visst inte längre när sex inte längre finns på bordet? 
    Ingen säger att det enbart är upp till ts, men hon vägrar ju göra någon som helst ansträngning för att gå sin man till mötes, samtidigt som hon visar sig vara väldigt fördömande om han skulle lämna henne (hon uttrycker sig som att han skulle splittra familjen bara för att få knulla och talar om att söka "lyckan" inom citationstecken).
  • Anonym (Tragiskt)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 13:03:50 följande:

Men jag vill inte bryta ner honom psykiskt. Låter hemskt. Jag vill att han skall må psykiskt bra - som jag - men inte vilja ha sex. Jag vill inte att han skall känna sig otillräcklig men nöjd och glad med ett förhållande utan sex. Precis som jag.

Fast det är precis det du gör. Han kommer att vara ständigt frustrerad och missnöjd och ledsen. Hoppas att han tar dig ur ert förhållande
Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?