Inlägg från: Mimosa86 |Visa alla inlägg
  • Mimosa86

Hur få bort hans sexlust?

Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:17:41 följande:

Jag tvingar ingen. Han väljer att stanna kvar och vet villkoren.

I ett förhållande är det den med minst lust som styr sexet. Annars vore det våld mot denna. Det är aldrig våld mot den som får avstå sex. Sex är ingen rättighet. 

Nej sex är aldrig en rättighet. Men i en monogam relation äger man varandras sexualitet och att då vägra att ens försöka mötas är inte schysst.

Du vill ha ett medel att dämpa lusten? Tja, det finns säkert mycket man kan göra för att döda attraktion och passion. Men kommer han må lika bra av det som du? Låt säga att ni hittar en lösning, tänk om det innebär att han ser sitt liv i beige istället för färger? Värt att reflektera kring för alla människorna olika där.

Jag vill inte alltid ha sex, men att aldrig får bli åtrådd, aldrig njuta passionerat av en annan människan. Jisses.... jag hade kolat av tristess...
  • Mimosa86
    Anonym (Q) skrev 2020-10-12 08:02:28 följande:

Jag hade blivit galen av instängdhet av tanken på att någon skulle äga min sexualitet. Oavsett relation så är den min egen som jag delar med någon annan bara om jag vill det.

Du missförstår mig. Det handlar inte om ägandet i sammanhanget att någon styr och bestämmer över ens sexualitet. Det jag menar är att i en monogam relation så har man sex uteslutande med varandra, man är exklusiva. Det innebär att om min man inte vill ha sex med mig så påverkar det inte bara honom utan oss.

Detta problem finns inte på så många andra områden. Om jag är ledsen och min man inte kan trösta mig så kan jag alltid vända mig till familj eller mina vänner och få den stöttningen på annat håll. Behöver jag reflektera över ett problem så behöver jag exklusivt inte gå till min man. Jag kan ta det med vänner, familj eller extern terapeut.

Men sex är inget jag kan få på annat håll.

Därför måste man mötas i detta. Att säga -jag vill inte ha sex med dig och detta ska du acceptera och lära dig att leva med- det är inte schysst. Man har båda ett ansvar här för relationen.
  • Mimosa86
    Anonym (Livia) skrev 2020-10-12 11:22:49 följande:

Men skärp er va? Ni låter ju inte riktigt kloka. Hans sexliv är faktiskt inte TS ansvar. Vill hon inte ha sex måste hon inte ha det. Hon måste inte heller öppna upp förhållandet och låta honom ha sex med andra. Vill han ha sex med andra får han först lämna förhållandet med TS. Han är ju inte tvingad att vara kvar där. Det är helt och hållet hans eget ansvar och beslut om han hellre väljer ett liv med TS än att ha sex.

Jo man ansvarar för varandras mående och jobbar båda ömsesidigt på relationen. Det är båda ansvar att hitta en lösning eller kompromiss.

Att använda familjen och barnen som ett hot att -antingen stannar du med oss och får leva ett kvarvarande liv utan närhet och attraktion- det tycker jag är illa.

Jag hade mått fruktansvärt min man sagt -jag gillar inte kyssar och kramar längre och kommer sluta ge dig denna närhet helt. Accepterat du inte detta så får du lämna och bryta upp livet för våra barn pga din egoistiska längtan efter kärlek-

Usch
Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?