• Anonym (Mizzy883)

Hur få bort hans sexlust?

Hej alla forummedlemmar

Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

Hjälp mig. Ge mig tips och förslag. 

• Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?
  • farman
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:45:39 följande:
    Men precis. Tack!!!!!!
    Låter som om ni har det bra förutom att du inte vill ha sex.
    Så tillåt honom en älskarinna eller ställ upp en gång i veckan för husfridens skull.
    Visst finns kemisk kastrerings medel men olagligt om du gör det!
  • Bjoer
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 12:53:49 följande:

Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande.

Här ser vi i en enda mening vad hennes man betyder för henne. Han tjänar bra och hon är lycklig.

Nu tror jag iofs. att den som skriver inlägget är en man och hela tråden är en trolltråd, men ifall den inte är det så är den där meningen en bra summering.
  • Nomanisanisland

Hej alla forummedlemmar

Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

Oförsvarligt beteende. Man kan inte båda vägra ha sex och vägra tillåta sex med andra. Väx upp och skärp dig.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:01:46 följande:
    Vill han ha sex med andra så är det inte i ett förhållande med mig. Då får han göra slut först. 
    Du har valt att bete dig på ett otroligt vidrigt, egoistiskt och oförsvarligt sätt. Hoppas han fattar det och drar!
  • Nomanisanisland
    Pappa i sthlm skrev 2020-10-12 16:19:14 följande:

Herregud vad den här tråden verkar provocera många. Och nu ligger den i sandlådan också. Varför egentligen? Varför placeras den här iof intressanta tråden där?

Hursomhelst....jag vill bara kommentera det där med att hon borde vara mer kompromissvillig och även jobba med att möta honom halvvägs eller någonstans. Att jobba på sin lust och anstränga sig lite för hans skull. 

Jag vet inte...

Jag vet inte om jag i hennes mans ställe skulle uppskatta det. Jag skulle inte vilja ha sex med min fru i vetskapen om att hon anstränger sig för att vilja ligga med mig. Eller att hon måste jobba med sin lust för att ligga med mig. Då skulle jag nog hellre avstå sex helt och hållet. Även om det skulle vara smärtsamt så skulle det kännas mer förnedrande att ha sex med någon som innerst inne inte vill. Då väljer jag att vara utan helt enkelt. 

Så jag har svårt att hålla med den stora massan här. Man som jag trots allt är. 

Den provocerar eftersom trådstartaren väljer att bete sig orimligt, oresonligt och försvarligt och fullständigt vidrigt gentemot sin man. Det finns ingen som helst anledning för honom att acceptera hens orimliga premisser vilket jag hoppas att han snart inser och lämnar så kan TS njuta av sin ensamhet och sin orimlighet i lugn och ostörd ro.
  • Nomanisanisland
    Krafs skrev 2020-10-12 11:07:12 följande:
    Men det står honom fritt att lämna, om han känner att det inte fungerar att leva sexlöst. Så egentligen tvingar hon inte honom till någonting.

Jag menar, om hon är asexuell, ska hon begå övergrepp på sig själv för att låta honom få ligga? Kommer han må bättre av det? Knappast.

Det är ju en extremt trist situation för dem båda. Det är en rejäl pain point när samlivet verkligen inte fungerar, oavsett anledning. Och ofta blir problemet större än relationen i sig och många väljer ju att lämna, trots ett i övrigt fint liv tillsammans. Det handlar ju om fundamentala biologiska drifter, de är svåra att styra över.
    Fast det är ju hon som väljer att vara fullständigt orimlig genom att båda vägra att ha sex med honom och vägra honom att ha sex med andra (med mindre än att hon väljer att lämna honom). Det är bara besinningslös egoism och missunnsamhet, hon vill själv kunna välja exakt hur mycket sex hon har, men unnar inte honom samma valfrihet.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:05:13 följande:
    Va????

Jag har ju skrivit att jag inte VILL HA SEX!!! Vad är det som är oklart? Jag kommer ALDRIG att göra våld på mig själv. Vill han vara kvar i förhållandet så måste han anpassa sig till min olust. Ett nej är ett nej. Ingen kan tvinga mig till sex mot min vilja. 
    Du är fullkomligt orimlig och maktfullkomlig. Om du inte vill ligga med honom, har du inte heller att göra med vem han ligger med.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-12 09:35:34 följande:
    Ja...men jag vill ju inte ha honom deprimerad. Jag vill ha honom glad och nöjd. 

Ett öppet förhållande är inget jag kan tänka mig. Jag vill inte att han har sex med någon annan heller och att han träffar andra kvinnor intimt. Visst ser jag en risk i det att det kan utvecklas till något mer. Och det vill jag ju inte. 

Men om nu sex är så livsavgörande för honom att han väljer att splittra familjen och vår gemensamma framtid för att få knulla så kan jag ju inte hindra honom att göra slut och söka "lyckan" någon annan stans. Men han verkar ju (tack och lov) inte tänka så. 
    Fast det är ju du som väljer att splittra familjen genom att välja att vara fullständigt orimlig, oresonlig, egoistisk, missunnsam och allmänt vidrig.
    Va????

Jag har ju skrivit att jag inte VILL HA SEX!!! Vad är det som är oklart? Jag kommer ALDRIG att göra våld på mig själv. Vill han vara kvar i förhållandet så måste han anpassa sig till min olust. Ett nej är ett nej. Ingen kan tvinga mig till sex mot min vilja. 
    Du är fullkomligt orimlig och maktfullkomlig. Om du inte vill ligga med honom, har du inte heller att göra med vem han ligger med.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-12 09:32:41 följande:
    Jag skulle nog se det som att det är vår obalans som gör att förhållandet spricker. Att vi inte är kompatibla i våra prioriteringar och behov. Helt enkelt. 
    Fast det är ju du som väljer bort alla former av kompromisser, tillmäter dina egna behov enormt värde och hans inget. Det säger sig självt att du förstör relationen när du väljer att bete dig så befängt och orimligt.
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-12 09:35:34 följande:
    Ja...men jag vill ju inte ha honom deprimerad. Jag vill ha honom glad och nöjd. 

Ett öppet förhållande är inget jag kan tänka mig. Jag vill inte att han har sex med någon annan heller och att han träffar andra kvinnor intimt. Visst ser jag en risk i det att det kan utvecklas till något mer. Och det vill jag ju inte. 

Men om nu sex är så livsavgörande för honom att han väljer att splittra familjen och vår gemensamma framtid för att få knulla så kan jag ju inte hindra honom att göra slut och söka "lyckan" någon annan stans. Men han verkar ju (tack och lov) inte tänka så. 
    Fast det är ju du som väljer att splittra familjen genom att välja att vara fullständigt orimlig, oresonlig, egoistisk, missunnsam och allmänt vidrig.
    Va????

• Nomanisanisland

Hej alla forummedlemmar

Dessutom är du inser jag nu när jag läser vidare fullkomligt spritt språngande galen dels för att du tror att det går att sexlustmanipulera via maten och dels för att du planerar att gå bakom ryggen på din man när du genomför din vidriga stolligheter.
Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?