• Anonym (Mizzy883)

Hur få bort hans sexlust?

Hej alla forummedlemmar

Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

Hjälp mig. Ge mig tips och förslag. 

• Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?
  • Anonym (Kkf)
    Anonym (usch) skrev 2020-10-12 10:14:51 följande:

Det är otroligt egoistiskt av dig att inte vilja göra något åt din bristande sexlust och samtidigt envisas med att vilja vara kvar i förhållandet utan att låta honom ha sex på annat håll. Du anklagar honom för att splittra familjen om han vill söka lyckan någon annanstans, men man skulle lika gärna kunna säga att det är du som splittrar familjen eftersom du driver honom till detta.

Blir ju väldigt fel när hon inte säger varför. Det kan ju bero på något. Ecajt vad måste hon kanske inte säga men, vad.
  • EpicF
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 15:54:30 följande:

Varför skall jag ställa upp på något som jag inte vill? Hör du själv hur dumt det låter? Det verkar nog vara du som är trollet här. 

Man skall aldrig tvinga sig att göra något man inte vill. Har du aldrig hört eller läst det?

Och ändå vill du tvunga honom till något han inte vill...
  • EpicF

Jag tror att han får sex på andra håll utan att ts vet om det...

• Krafs
    EpicF skrev 2020-10-12 10:44:22 följande:
    Men det står honom fritt att lämna, om han känner att det inte fungerar att leva sexlöst. Så egentligen tvingar hon inte honom till någonting.

Jag menar, om hon är asexuell, ska hon begå övergrepp på sig själv för att låta honom få ligga? Kommer han må bättre av det? Knappast.

Det är ju en extremt trist situation för dem båda. Det är en rejäl pain point när samlivet verkligen inte fungerar, oavsett anledning. Och ofta blir problemet större än relationen i sig och många väljer ju att lämna, trots ett i övrigt fint liv tillsammans. Det handlar ju om fundamentala biologiska drifter, de är svåra att styra över.
  • Anonym (usch)
    Anonym (Kkf) skrev 2020-10-12 10:39:31 följande:
    Blir ju väldigt fel när hon inte säger varför. Det kan ju bero på något. Ecajt vad måste hon kanske inte säga men, vad.
    Jag misstänker att hon inte älskar honom egentligen.
  • Anonym (usch)
    EpicF skrev 2020-10-12 10:50:07 följande:

Det är nog inte helt osannolikt, nej. Det skulle inte förvåna mig om många otrohetsaffärer har sitt upphov i sådana här situationer.
  • Mimosa86
    Anonym (Q) skrev 2020-10-12 08:02:28 följande:

Jag hade blivit galen av instängdhet av tanken på att någon skulle äga min sexualitet. Oavsett relation så är den min egen som jag delar med någon annan bara om jag vill det.

Du missförstår mig. Det handlar inte om ägandet i sammanhanget att någon styr och bestämmer över ens sexualitet. Det jag menar är att i en monogam relation så har man sex uteslutande med varandra, man är exklusiva. Det innebär att om min man inte vill ha sex med mig så påverkar det inte bara honom utan oss.

Detta problem finns inte på så många andra områden. Om jag är ledsen och min man inte kan trösta mig så kan jag alltid vända mig till familj eller mina vänner och få den stöttningen på annat håll. Behöver jag reflektera över ett problem så behöver jag exklusivt inte gå till min man. Jag kan ta det med vänner, familj eller extern terapeut.

Men sex är inget jag kan få på annat håll.

Därför måste man mötas i detta. Att säga -jag vill inte ha sex med dig och detta ska du acceptera och lära dig att leva med- det är inte schysst. Man har båda ett ansvar här för relationen.
  • EpicF
    Krafs skrev 2020-10-12 11:07:12 följande:

Men det står honom fritt att lämna, om han känner att det inte fungerar att leva sexlöst. Så egentligen tvingar hon inte honom till någonting.

Jag menar, om hon är asexuell, ska hon begå övergrepp på sig själv för att låta honom få ligga? Kommer han må bättre av det? Knappast.

Det är ju en extremt trist situation för dem båda. Det är en rejäl pain point när samlivet verkligen inte fungerar, oavsett anledning. Och ofta blir problemet större än relationen i sig och många väljer ju att lämna, trots ett i övrigt fint liv tillsammans. Det handlar ju om fundamentala biologiska drifter, de är svåra att styra över.

Han kan få sex på annat håll utan att ta är medveten om det...
  • Anonym (Livia)
    Anonym (usch) skrev 2020-10-12 10:14:51 följande:
    Det är otroligt egoistiskt av dig att inte vilja göra något åt din bristande sexlust och samtidigt envisas med att vilja vara kvar i förhållandet utan att låta honom ha sex på annat håll. Du anklagar honom för att splittra familjen om han vill söka lyckan någon annanstans, men man skulle lika gärna kunna säga att det är du som splittrar familjen eftersom du driver honom till detta.
    EpicF skrev 2020-10-12 10:44:22 följande:
    EpicF skrev 2020-10-12 10:50:07 följande:

Anonym (usch) skrev 2020-10-12 11:08:47 följande:
    Jag misstänker att hon inte älskar honom egentligen.
    Fjäril kär skrev 2020-10-12 11:11:42 följande:

Du tycker alltså att han inte förtjänar att ha ett sexliv?

Men skärp er va? Ni låter ju inte riktigt kloka. Hans sexliv är faktiskt inte TS ansvar. Vill hon inte ha sex måste hon inte ha det. Hon måste inte heller öppna upp förhållandet och låta honom ha sex med andra. Vill han ha sex med andra får han först lämna förhållandet med TS. Han är ju inte tvingad att vara kvar där. Det är helt och hållet hans eget ansvar och beslut om han hellre väljer ett liv med TS än att ha sex.
Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?