Inlägg från: Krafs |Visa alla inlägg
  • Krafs

Hur få bort hans sexlust?

Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 13:03:50 följande:
    Men jag vill inte bryta ner honom psykiskt. Låter hemskt. Jag vill att han skall må psykiskt bra - som jag - men inte vilja ha sex. Jag vill inte att han skall känna sig otillräcklig men nöjd och glad med ett förhållande utan sex. Precis som jag.
    Men om han, till skillnad från du, faktiskt har en grundläggande sexdrift, så blir det svårt. Kostmässigt tror jag inte på, dock kan du ju fucka upp hans sköldkörtel så hans testosteronproduktion blir skruvad.

Men för hans del missstänker jag att en normal sexdrift hör ihop med ett normalt mående. Vill du få bort sexdriften så är det enkalste sättet att se till att han blir rejält deprimerad. Det brukar döda sexdriften. Men några år till utan sexdrift kan nog implicit bidra till det. Men det vill du nog inte.

Du nämnde att du inte vill ha ett öppet förhållande. Men om det är ren sex, han mår bra och du slipper ligga, hur kan det inte vara en win-win? Är du rädd att han ska fatta tycke för någon annan?
  • Krafs
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-12 09:35:34 följande:
    Ja...men jag vill ju inte ha honom deprimerad. Jag vill ha honom glad och nöjd. 

Ett öppet förhållande är inget jag kan tänka mig. Jag vill inte att han har sex med någon annan heller och att han träffar andra kvinnor intimt. Visst ser jag en risk i det att det kan utvecklas till något mer. Och det vill jag ju inte. 

Men om nu sex är så livsavgörande för honom att han väljer att splittra familjen och vår gemensamma framtid för att få knulla så kan jag ju inte hindra honom att göra slut och söka "lyckan" någon annan stans. Men han verkar ju (tack och lov) inte tänka så. 
    Jag förstår att det är jättesvårt. Har man ingen sexlust, så har man ju ingen. Det är ju inget fel i sig. Förstår också att ett öppet förhållande kan vara svårt, det är ju ändå så att du låter en annan kvinna ge din man det du inte själv kan.

Men när det gäller just sexdriften så är det ju svårt. Är man i ett förhållande och sexlivet inte är i fas överhuvudtaget, så påverkar det hela relationen, hur mycket man än vill tänka "att det bara är sex". Om du tänker dig att din man plötsligt skulle känna att han inte vill ge dig ömhet eller omtanke längre, då skulle du förmodligen också må dåligt till slut. Och sexdriften är ju mer än så, för de som har den, så är den ju en fundamental drift (men detta vet du ju redan, det framgår av ditt första inlägg).

Jag tror tyvärr ni har en väldigt svår situation. Att "döda" hans sexlust med hjälp av mat eller substanser är inte något jag tror på. Däremot kan det vara så att han, efter många år till slut "ger upp", för att han hellre lever med dig utan sex än utan dig och med sex. Där någonstans så dör nog hans sexdrift också. Om han fixar det utan att bli deprimerad eller bitter och väljer att fokusera på det fina i ert förhållande, så kanske det går? Det viktiga är väl att ni är helt öppna med hur ni vill att livet framåt ser ut, att du är tydlig med att ni aldrig mer kommer ligga och att han är helt med på det!

Jag önskar er lycka till!
  • Krafs
    EpicF skrev 2020-10-12 10:44:22 följande:
    Och ändå vill du tvunga honom till något han inte vill...
    Men det står honom fritt att lämna, om han känner att det inte fungerar att leva sexlöst. Så egentligen tvingar hon inte honom till någonting.

Jag menar, om hon är asexuell, ska hon begå övergrepp på sig själv för att låta honom få ligga? Kommer han må bättre av det? Knappast.

Det är ju en extremt trist situation för dem båda. Det är en rejäl pain point när samlivet verkligen inte fungerar, oavsett anledning. Och ofta blir problemet större än relationen i sig och många väljer ju att lämna, trots ett i övrigt fint liv tillsammans. Det handlar ju om fundamentala biologiska drifter, de är svåra att styra över.
Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?