Inlägg från: Anonym (Julie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julie)

Hur få bort hans sexlust?

Jag tror att alla bara kommer att missuppfatta vad du vill med tråden, oavsett vad du säger. Folk kommer säga att du är ego om du inte vill att din man, som du älskar, får vara otrogen. 

Vet ärligt talat inte om det finns något att göra åt hans sexlust. Ni får väl helt enkelt bara bita ihop och acceptera att han fortfarande har lite sexlust just nu. Jag vet ju inte vad ni gör i dagsläget, men kanske är det extra viktigt att fokusera på alla andra delar i ert förhållande? Se till att hålla övriga delar av er relation vid liv?   

• Anonym (Julie)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2020-10-11 16:14:36 följande:

Ja, hyckleriet har inga gränser här. Det rimliga borde vara att du deklarerar att han inte får ha sex med dig, men det är ok om han har det med andra. Så får han själv ta beslutet att säga upp sitt sexliv eller inte. Detta måste vara hans eget beslut, inte ditt.

Fast alltså. Ingen kan ju tvinga honom att stanna med TS. Vill han hellre ha sex än att leva med henne är det bara att begära skilsmässa. Det är hans eget beslut att ta. TS måste inte alls öppna upp förhållandet om hon inte vill.
  • Anonym (Julie)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 15:59:00 följande:

Tack för ett vettigt svar. Äntligen en som i alla fall försöker svara på min fråga och inte bara ifrågasätta. 

Jo vi håller relationen i liv och jag tänker fortsätta med det. Han har ju bitit ihop ett bra tag nu när han inte får sex med mig men jag vill ju att han skall slippa det. 

Var så lite så. Som jag skrev så misstolkar ju folk fritt och hittar på än det ena än det andra som inte är baserat på nåt du faktiskt skrivit. I typisk FL-anda!

Jag tror fortfarande att det inte finns så mycket mer att göra än att vänta. Som du sagt, är det ju ingen vidare bra idé att han tar nåt som har i tur mår dåligt psykiskt av. Så fortsätt bara vårda relationen på andra sätt. Ett bra förhållande är ju ändå mer än bara sex. Lycka till!
Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?