• Anonym (Otilia)

VIKTMINSKNING fram till jul, vi hjälps åt :)

Lite om mig:

Startvikt för 1 mån & 11 dagar sedan, 89,7 nu väger jag 84,6. Så jäkla glad :) Men tror att det var smekmånaden, nu börjar det riktiga arbetet...

Jag har tänkt hålla på fram till jul. Sedan får jag se vad som händer.

Den största förändringen jag gjort är att byta ut alla kolhydrater till grönsaker istället.

Älskar plocka svamp, så de dagarna jag är ute ligger stegräknaren på 12-16.000, riktigt trötta dagar kommer jag inte ens upp i 3000, men försöker tänka att det blir bättre nästa dag.

Någon mer som är på och vill följas åt? Berätta lite om er :) :) :)

• Svar på tråden VIKTMINSKNING fram till jul, vi hjälps åt :)
  • Anonym (Otilia)
    anemonen skrev 2020-10-01 22:04:26 följande:

Har en Huawei P20 så via telefonens "Hälsa" app så räknar den steg automatiskt. Har alltid varit lite skeptisk mot stegräknare, så kör Runkeeper när jag far ut på längre promenader där jag kan se tempo, sträcka mm. Men stegräknaren brukar ligga på drygt 5000-15000 steg. De senaste 2 veckorna så har det varit någon enstaka dag i veckan då jag landar på under 10 tusen, vilket det blev idag med ca 6 tusen steg.

Vägde mig iaf nyss och ligger på 99,7. Äntligen tvåsiffrigt igen! Men det är knappt. Får använda detta som inspiration så jag klarar mig genom helgen.

Får du runkeeper att funka på din p20? Hos mig krånglar den bara så jag fick lägga ner den helt.

Grattis till 2siffrigt!
    Fredde1981 skrev 2020-10-01 20:36:51 följande:

Har inte ätit något spännande på några dagar och inte uppdaterat..

Jag kör med en smart klocka som mäter puls och aktivitet oavsett om det är promenad, cykling eller liknande.

I princip alla Samsungs telefoner har integrerad stegräknare, finns säkert fler som har det. Jag kör trippelt :) Hörlurar med stegräknare, klockan och telefonen - data synkas mellan dessa och jämförs för att det ska bli så rätt som möjligt :)

Pendlar mellan 6-14000 steg per dag, beror på hur många av hundpromenaderna jag tar.

Hur mycket säger klockan att du gör av i kalorier? Jag har en polar370 och den säger att jag ligger ungefär dagligen 2200 på ett ungefär, och det är väl där man ska ligga, ville mest veta hur exakta du tror sådana mätningar är?

Blev höstgryta med trattkantareller från dagens promenad :)

• anemonen
    Anonym (Otilia) skrev 2020-10-03 20:11:35 följande:

Får du runkeeper att funka på din p20? Hos mig krånglar den bara så jag fick lägga ner den helt.

Grattis till 2siffrigt!Hur mycket säger klockan att du gör av i kalorier? Jag har en polar370 och den säger att jag ligger ungefär dagligen 2200 på ett ungefär, och det är väl där man ska ligga, ville mest veta hur exakta du tror sådana mätningar är?

Blev höstgryta med trattkantareller från dagens promenad :)

Hade också mycket problem med Runkeeper just när jag hade laddat ner den. Läste ur kommentarerna från Play butiken att det är en inställning man måste ändra för appen i inställningar. Typ att den ska tillåta platsdata att köra på oavbrutet eller dylikt? Kommer tyvärr ej ihåg exakt vad jag gjorde, men sedan dess funkar appen problemfritt!

Ang vikt så stannade vågen på 98,7 både igår och idag. Blev restaurang med sambon igårkväll och det var nog inte den "smalaste" rätten jag valde. Valde bort dessert men kunde inte låta bli att beställa nå gindrinkar. Har fått in mycket motion idag men blev sushi till middag, mycket onyttigheter denna helg, men såklart måste man få leva ibland.

Hur har det gått för er andra i helgen?
  • Anonym (Push it)

Hej gänget

Hoppas ni fortsätter kämpa med era mål!

Själv har helgen varit lugn haft mycket motion och ätit bra så inga resturang besök den gör helgen. Äta frukost har gått bra fått iaf i mig något.

• Fredde1981

Jag tror generellt att just kroppens "förbrukning" är så individuell att det inte går att förlita sig på så pass enkel teknik som vi har. Däremot är det ett bra sätt att hålla koll på sina egna trender dvs. att jämföra sina egna prestationer mot tidigare prestationer.

Vi hade en hotellweekend med bokade restauranger och inga krav på poängen för någon dag denna helg - var fortsättningen på födelsedagsfirandet, hade inte varit speciellt roligt om varje restaurangbesök skulle mätas i poäng ;)

Vågen stannade i vilket fall på 98.2kg igår kväll, en nedgång på 0,3kg trots ett rejält mat intag under helgen :) Sjukt nöjd!!

• Fredde1981

Frukost - stekt ägg på hårt bröd 4 points

Lunch - broccoli & baconpaj 10points

Hamburgare med Tzatziki - 10 points

• anemonen

Hej alla! Har känts lite trögt sen helgen. Sitter fast på 99kg men har trots otroligt sug både igårkväll och ikväll struntat i att ta den där kvällsmackan vilket för mig är en stor triumf.

Blir bara lättare och lättare att motstå sötsug eller sk "skåpätning", så trots att vågen står still känns det ändå helt okej för nuläget. Däremot har jag varit riktigt lat kring träningen, så ska återigen ta tag i det imorgon.

• Anonym (Hjärterdam)

Heeej kompisar! Gud vilken kul tråd! Själv kämpar jag med extrem övervikt.

Startvikt april 2020, 146kg

Idag 120kg

Promenerar 1,3-2mil varje dag och styrketränar 5 dagar i veckan då jag vill gå ner fettmassa men behålla musklerna. Längtar tills jag är lätt nog att fötter/knän klarar intervall-löpning för det älskade jag förr! Någon mer än jag som har problem med maten? Jag har lätt för att hoppa över måltider utan att tänka mig för, och då vet jag ju att jag inte går ner i vikt heller.. hur gör ni för att få i er nog med mat??

• Anonym (tjockis)
    Anonym (Hjärterdam) skrev 2020-10-07 23:55:41 följande:
    Heeej kompisar! Gud vilken kul tråd! Själv kämpar jag med extrem övervikt.

Startvikt april 2020, 146kg
    Idag 120kg

Promenerar 1,3-2mil varje dag och styrketränar 5 dagar i veckan då jag vill gå ner fettmassa men behålla musklerna. Längtar tills jag är lätt nog att fötter/knän klarar intervall-löpning för det älskade jag förr! Någon mer än jag som har problem med maten? Jag har lätt för att hoppa över måltider utan att tänka mig för, och då vet jag ju att jag inte går ner i vikt heller.. hur gör ni för att få i er nog med mat??
    Hur vi gör för att få i oss nog med mat? Personligen har jag motsatt problem, jag äter för mycket och väger därför 91 kg (började på 119). Eller hur menar du? Det är ju inte bra för hälsan att hoppa över måltider, man man går ju inte upp i vikt av det, om man inte överäter av annat förstås.
  • Anonym (Hjärterdam)
    Anonym (tjockis) skrev 2020-10-08 00:17:34 följande:

Hur vi gör för att få i oss nog med mat? Personligen har jag motsatt problem, jag äter för mycket och väger därför 91 kg (började på 119). Eller hur menar du? Det är ju inte bra för hälsan att hoppa över måltider, man man går ju inte upp i vikt av det, om man inte överäter av annat förstås.

Nej upp går jag inte, men jag får fler platåer om jag inte äter nog mycket per dag.
  • Anonym (tjockis)
    Anonym (Hjärterdam) skrev 2020-10-08 00:22:34 följande:
    Nej upp går jag inte, men jag får fler platåer om jag inte äter nog mycket per dag.
    Men hur lite äter du?
Svar på tråden VIKTMINSKNING fram till jul, vi hjälps åt :)