anemonen skrev 2020-10-01 22:04:26 följande:
Har en Huawei P20 så via telefonens "Hälsa" app så räknar den steg automatiskt. Har alltid varit lite skeptisk mot stegräknare, så kör Runkeeper när jag far ut på längre promenader där jag kan se tempo, sträcka mm. Men stegräknaren brukar ligga på drygt 5000-15000 steg. De senaste 2 veckorna så har det varit någon enstaka dag i veckan då jag landar på under 10 tusen, vilket det blev idag med ca 6 tusen steg.
Vägde mig iaf nyss och ligger på 99,7. Äntligen tvåsiffrigt igen! Men det är knappt. Får använda detta som inspiration så jag klarar mig genom helgen.
Får du runkeeper att funka på din p20? Hos mig krånglar den bara så jag fick lägga ner den helt.
Grattis till 2siffrigt!
Fredde1981 skrev 2020-10-01 20:36:51 följande:
Har inte ätit något spännande på några dagar och inte uppdaterat..
Jag kör med en smart klocka som mäter puls och aktivitet oavsett om det är promenad, cykling eller liknande.
I princip alla Samsungs telefoner har integrerad stegräknare, finns säkert fler som har det. Jag kör trippelt :) Hörlurar med stegräknare, klockan och telefonen - data synkas mellan dessa och jämförs för att det ska bli så rätt som möjligt :)
Pendlar mellan 6-14000 steg per dag, beror på hur många av hundpromenaderna jag tar.
Hur mycket säger klockan att du gör av i kalorier? Jag har en polar370 och den säger att jag ligger ungefär dagligen 2200 på ett ungefär, och det är väl där man ska ligga, ville mest veta hur exakta du tror sådana mätningar är?
Blev höstgryta med trattkantareller från dagens promenad :)