Inlägg från: Anonym (Push it) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Push it)

VIKTMINSKNING fram till jul, vi hjälps åt :)

Jag är gärna med. Laddade ner appen som någon här också använder myfitnesspal, får se hur det fungerar. Aldrig räknat kalorier eller steg men känner att det är dags att börja det för att gå ner några kilon önsketäkande är att gå ner 10 kilo. Jag har inte vägt mig på flera år men får ta o göra det här i veckan. Jag rör mig regelbundet och tycker inte jag äter så dåligt. Får se vad boven är om det är alkholintaget på helgerna eller omedvetna fikan som man får i sig mellan lunch/middag när soclersuhet kickar igång. En sak till är att jag sällan äter frukost men nu ska jag försöka jobba på rutinen med frukost.

• Anonym (Push it)
    Anonym (Otilia) skrev 2020-09-23 16:57:11 följande:

ALL MOTION som blir av är BRA MOTION. :) jättebra.Att väga allt var räddningen för mig, för då ser man verkligen vad allt "kostar" i kalorier. Det är skittråkigt, men om du håller ut med vägandet i 2 veckor så har du fått en ganska bra grund att stå på och då vet du hur mycket du kan ta av allt.

Lägg gärna ut en dags mattintag här, kan vara kul att se :)Kul att du vill vara med. Vill du ta ett foto av din middag någon gång, skulle vara kul att se vad viktväktarna rekomderar:)

Frukost

Havregryn 1 dl koka i vatten med 1 dl blå bär och 1 dl mjölk.

Lunch pyttipanna rödbetor och stekt ägg

Middag: pyttipanna rödbetor inte ens en hel portion då jag skulle träna.

Kvällsmål

Sallad gjord av koktpotiats, morot, v

Blandsallad, olivolja och citron

Och en smörgås med smör o salami.

Det blev allt för idag och jag körde träning i 50 minuter intervaller med en promenad på 20 min. Målet var att äta frukost vilket jag gjorde. Väldigt segt att få i sig maten just på morgonen
  • Anonym (Push it)

Idag körde jag promenad in till stan tog en omväg så blev längre än vanligt, tog en cider till kvällen struntade i att käka något ute eller ta fler drinkar. Tog mig hem satt mig på soffan och maken kommer med en choklad som jag tackade nej till + att jag fick i mig frukost. En bra dag trots mitt syndade.. jag tro att helgen blir svårare då festerna och mingel kommer in men vi ger inte upp en

Kämpa på alla!!

PS tack för bilderna

• Anonym (Push it)
    anemonen skrev 2020-09-24 22:38:22 följande:

Min dag har varit helt ok. En promenad ute i skogen som låg på omkring 11 tusen steg. Åt ingen frukost. Lunch blev lax och potatis. Blev en simpel middag av potatismos och köttbullar, lite för stor portion dock.

Återigen kämpar jag med att försöka hålla undan suget när det blir kväll. Är van vid att alltid ha typ chips eller choklad hemma. Ska testa Otilias tips och köpa mörk choklad någon dag framöver . Får se om det funkar, är i grund och botten en allt eller inget person, men det kanske visar sig vara supereffektivt?

En liten fundering till er i tråden. Hur ofta väger ni er och vilken/vilka dagar/tidpunkt? Själv blir nästintill manisk när det kommer till vågen och försöker att inte väga mig varje dag.

Jag tänker att jag ska väga mig måndag kvällar för att se hur det går. Idag blev det träning o en promenad. Under jobbet idag så tog jag två godis bitar (omedvetet) sen kom jag på mig själv och då blev det inga fler... Fick även i mig lite frukost. Dessa dagar har fungerat bra för mig då jag måste lägga in hur mycket och vad jag äter det gör att jag blir medveten.

Det är ju trots alla fredag hade varit gott med tacos får ta det annan gång.
  • Anonym (Push it)

Helgen leder snart mot sitt slut.

Fredag helt okej träning o ätit regelbundet o medvetet

Lördag: blev det middag ute åt relativ okej men sen så spårade allt med all alkohol har inte börja plusa intaget men återkommer.

Söndag: idag blev det skogspromenad 1,5 timme, middag.. nya omtag imorgon

• Anonym (Push it)

Efter att ha känt att det varit bakslag sedan helgen har jag fortsatt att ungefärlig mäta kosten. Och träna mera. Idag var det äntligen dags att ställa sig i vågen! 1 kilo hade jag gått ner fortfarande lite undrande över den siffran. Jag hade räknat med 0,5 men 1 kg det är en bra början trots mina helg. För att inte fortsätta göra medvetna val har jag nu köpt en match för att bli bättre med mina portioner.

Målet:

Fortsätta äta frukost

Bli medveten om mina matvanor

• Anonym (Push it)
    Anonym (Otilia) skrev 2020-09-30 18:06:08 följande:

Vad är en match?

Vad kul att helgen inte förstörde för dig, man måste ju kunna leva också och det verkar ju din kropp också tycka :) :)Håller tummarna för vågen ska visa rätt imorron.

Ett tips till före kalaset: ät massa (bra saker, typ keso skinka äpple osv) före du går in genom dörren, se till att absolut inte vara hungrig, då är det lättare att stå imot.

För mig är det inte just kakan i sig som är jobbig, det är de nästkommande 4 dygnen när jag går på sockeravvänjning igen som är smärtsam.

Utmaning: allt onyttigt du äter måste du fota och lägga i tråden. Då kanske det är lättare att låta bli den där extra tårtbiten :) :)

Jag köpte en matvåg skulle det stå men autokorrekten hängde inte med. Nu har jag vägt mat för första gången och en matbild på det dumplings, fetaost o tomat + glas vatten.. var nära på skippa maten o ta påse ostbågar. Det är inte lätt .. hur går det för dig?

• Anonym (Push it)

Hej gänget

Hoppas ni fortsätter kämpa med era mål!

Själv har helgen varit lugn haft mycket motion och ätit bra så inga resturang besök den gör helgen. Äta frukost har gått bra fått iaf i mig något.

• Anonym (Push it)

Hej

Jag har stökat rejält senaste veckorna skitit i frukost och gym men jobbar på att minska portion av lunch/middag har från förra veckan gått 1 kg. Försökt få kontroll över frukost fortsättning följer. Stolt över er alla som kämpar och hindrar sig från chips påsen och andra god saker

• Anonym (Push it)

Det blev en viktminskning på 8 kilo. Det märks att kroppen mår bättre och orken finns.

.åker väl främst att börja med rutiner med tärning o frukost. Tränings rutiner är fixad frukost slarvas lite med ibland. Jätte nöjd med resultatet och den här gruppen där vi delade mål/svårigheter.

Jag kommer fortsätta och försöka gå ner 5 kg till fram till påsk. Vill ha långsiktig resultat där jag kan hålla vikt och kosten.

Svar på tråden VIKTMINSKNING fram till jul, vi hjälps åt :)