Anonym (Push it) skrev 2020-09-29 21:10:06 följande:
Efter att ha känt att det varit bakslag sedan helgen har jag fortsatt att ungefärlig mäta kosten. Och träna mera. Idag var det äntligen dags att ställa sig i vågen! 1 kilo hade jag gått ner fortfarande lite undrande över den siffran. Jag hade räknat med 0,5 men 1 kg det är en bra början trots mina helg. För att inte fortsätta göra medvetna val har jag nu köpt en match för att bli bättre med mina portioner.
Målet:
Fortsätta äta frukost
Bli medveten om mina matvanor
Vad är en match?
Vad kul att helgen inte förstörde för dig, man måste ju kunna leva också och det verkar ju din kropp också tycka :) :)
anemonen skrev 2020-09-30 15:57:18 följande:
Vägde mig imorse, ska väga mig ikväll med för skojs skull. Vågen landa på 100,2 kg. Så snart nere på tvåsiffrigt igen! Imorgon är det dock födelsedagsfirande för min bror så får se hur mycket jag kan hålla igen på fikat. Måste fortfarande lära mig att ta mig tiden att äta lunch, har råkat skippat den nästan varje dag de senaste dagarna.
Håller tummarna för vågen ska visa rätt imorron.
Ett tips till före kalaset: ät massa (bra saker, typ keso skinka äpple osv) före du går in genom dörren, se till att absolut inte vara hungrig, då är det lättare att stå imot.
För mig är det inte just kakan i sig som är jobbig, det är de nästkommande 4 dygnen när jag går på sockeravvänjning igen som är smärtsam.
Utmaning: allt onyttigt du äter måste du fota och lägga i tråden. Då kanske det är lättare att låta bli den där extra tårtbiten :) :)