• Anonym (Otilia)

VIKTMINSKNING fram till jul, vi hjälps åt :)

Lite om mig:

Startvikt för 1 mån & 11 dagar sedan, 89,7 nu väger jag 84,6. Så jäkla glad :) Men tror att det var smekmånaden, nu börjar det riktiga arbetet...

Jag har tänkt hålla på fram till jul. Sedan får jag se vad som händer.

Den största förändringen jag gjort är att byta ut alla kolhydrater till grönsaker istället.

Älskar plocka svamp, så de dagarna jag är ute ligger stegräknaren på 12-16.000, riktigt trötta dagar kommer jag inte ens upp i 3000, men försöker tänka att det blir bättre nästa dag.

Någon mer som är på och vill följas åt? Berätta lite om er :) :) :)

• Svar på tråden VIKTMINSKNING fram till jul, vi hjälps åt :)
  • Fredde1981

Mexikansk färsgryta idag ca 10poäng

Igår var jag på möte i Jönköping och chockade kroppen med en hotellbuffé - krävs riktig viljestyrka för att inte första sig :)

Åt troligtvis aningen mer än jag brukar ni under dieten, fördelen blev att jag inte var hungrig när jag kom hem vid åtta på kvällen. Trots för mycket mat till lunch blev totalen under taket.

Sjukt god "mustig chili gryta", falafel, rödbetsbiffar och nån rotfruktsgratäng, ingen potatis men mycket sallad till.

• Anonym (Otilia)
    Anonym (Hjärterdam) skrev 2020-10-07 23:55:41 följande:

Heeej kompisar! Gud vilken kul tråd! Själv kämpar jag med extrem övervikt.

Startvikt april 2020, 146kg

Idag 120kg

Promenerar 1,3-2mil varje dag och styrketränar 5 dagar i veckan då jag vill gå ner fettmassa men behålla musklerna. Längtar tills jag är lätt nog att fötter/knän klarar intervall-löpning för det älskade jag förr! Någon mer än jag som har problem med maten? Jag har lätt för att hoppa över måltider utan att tänka mig för, och då vet jag ju att jag inte går ner i vikt heller.. hur gör ni för att få i er nog med mat??

Mitt problem ligger också på maten, jag slutar äta, vilket inte är bra.

Kan du ställa in larm på telefonen var tredje timma och då inte ha som mål att äta massor, men något litet som en banan, 2 majskakor, keso... Testa 5 dagar, funkar det inte så får vi fundera ut något annat :)
    Fredde1981 skrev 2020-10-09 18:34:35 följande:

Mexikansk färsgryta idag ca 10poäng

Igår var jag på möte i Jönköping och chockade kroppen med en hotellbuffé - krävs riktig viljestyrka för att inte första sig :)

Åt troligtvis aningen mer än jag brukar ni under dieten, fördelen blev att jag inte var hungrig när jag kom hem vid åtta på kvällen. Trots för mycket mat till lunch blev totalen under taket.

Sjukt god "mustig chili gryta", falafel, rödbetsbiffar och nån rotfruktsgratäng, ingen potatis men mycket sallad till.

Så jäkla go mat du verkar äta *mums* tack för bilderna... Ska också försöka lägga in lite mer...
  • Fredde1981

Jag och min sjuåring har gjort falafel på nu på förmiddagen :)

Testade VV receptet med kikärtor på burk igår kväll, blev tyvärr riktigt dåligt!

Gav mig attans på att lyckas, googlade runt och upptäckte att alla har samma erfarenhet.

Köpte torkade kikärtor och la i blöt över natten. Resultatet enligt bild - blir dagens lunch tillsammans med sallad och en vitlökssås (tyvärr gräddfil då vi inte hade något nyttigare hemma)

• Fredde1981

Vågen stannade på 96kg igår, en minskning med 2.2kg från förra söndagen (vägde om tre gånger för att det kändes så otroligt)

Den låga nedgången till förra vägningen måste berott på att systemet var fullt efter den helgens frosserier? Kan inte se någon annan förklaring.

Vägde mig nu på morgonen också för att se hur mycket det diffar, landade på 95,5kg.

Jag är både nöjd och förvånad över att nedgången fortsätter i den här takten, enda skillnaden vi gör är ju att vi äter annan mat, ingen svält, går inte hungrig, kanske lite väl mycket kycklingrätter men annars är det mesta jäkligt gott!

• Bunny on speed
    Bunny on speed skrev 2020-09-21 22:28:22 följande:

Jag är gärna med. Väger 88,8 just nu.

Gravid och några veckor kvar, så kan gå upp lite till. Klarar bara kortare promenader just nu.

Målvikt: 70 kilo

Invägning på 89,7 idag, och det är sista vikt jag tar innan bebisen kommer. Sedan bär det av nedåt!
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Otilia)
    Bunny on speed skrev 2020-10-12 16:20:33 följande:

Invägning på 89,7 idag, och det är sista vikt jag tar innan bebisen kommer. Sedan bär det av nedåt!

Vad myyysig med en bebis :) :)

.......................

Själv går det sakta, men det GÅR....

Började på 89,7 och idag stod den på 83,9 vilket betyder - 5,8...

Försöker hitta bra skor för att kunna komma ut och gå i, det jag jar just nu är sandaler, foppa-skor eller högklackat.... Men det är skitsvårt samtidigt som man har en riktigt tight budget... Och hatar gå i skoaffärer :)

Men positivt: jag kunde ta in ytterligare ett par jeans från vinden som passar igen.
  • Anonym (Otilia)

83,7 betyder att jag nu landar på - 6 kg...

När jag är ute i skogen och plockar kantareller så brukar sambon få komma och hämta mig om jag hittar 3 kilo, det är ju SVINTUNGT! Och även om 6 kilo inte känns så mycket på vågen, så är der dubbelt så mycket som svampen som jag inte orkar bära på... Så försöker njuta av att tänka så :)

Idag blev det kött och risotto, försöker att inte äta kolhydrater men risotto är min akilleshäl, älskar det. Så jag bestämde mig för att jag fick ta liiiite.

Men direkt när jag fick in det i munnen började smaken bara växa och det var skitäckligt... För några veckor sedan hade vi tjejkväll med vin och risotto, jättetrevligt men kanske en smula för mycket vin och risotto tills vi sprängdes (hon är kock som lagade maten) .

Jag testade dricka vin i helgen, men det gick bara inte, och nu detsamma med risotton....

Men kött och grönsaker utgjorde en god middag.

• Fredde1981
    Anonym (Otilia) skrev 2020-10-14 18:36:24 följande:

83,7 betyder att jag nu landar på - 6 kg...

Bra kämpat! Maten är riktigt god ut :)

Här blev det wallenbergare till lunch på hotell, inte alls nyttigt men så sjukt gott! Fanns inget alternativ då jag bokat allt i förväg (eller ja, jag bad min assistent att boka utan att jag tänkte på maten).

Till middag idag -

Currykyckling med äpple - gav i runda slängar 7 poäng, tillsammans med frukosten blir det 11 poäng, hoppas att lunchen var mindre än 20poäng :)
  • Fredde1981

Efter en vecka som varit allt annat än nyttig - hotellmat, en halv pizza, grannar över på middag och till råga på allt lite chips....

Vågen stannade på 96,3 en uppgång på 0,3kg, förväntat - ja, sjukt tråkigt ändå - JA!

Men skam den som ger sig!! En kollega till mig sa att det gäller att "chocka" kroppen, jag ser den här veckan som min kropps första chock :)

Nej, helt ärligt så blir denna vecka lugnare med våra nyttiga rutiner igen.

Hoppas det går bra för alla er andra? Tråden är inte så aktiv längre men jag hoppas ni härdar ut!

Nu är det dags för morgonpromenaden med hundarna! Ha det gott

• Bunny on speed
    Bunny on speed skrev 2020-10-12 16:20:33 följande:

82 kilo prick idag. Hade hoppats på lite mindre, men men. Just nu är inte mat en prio så blir en del skräpmat (bebisen mår inte helt bra). 75 till jul känns ändå som ett nåbart mål.
    Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden VIKTMINSKNING fram till jul, vi hjälps åt :)