• Anonym (Slavar)

På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?

På vilket sätt är inte alla ni slavar här när ni måste betala skatt inom ett samhälle eller få fängelse med hjälp av våld?
    Om ni inte gör det får ni böter, och sedan fängelse med hjälp av våld och tvång även om ni skulle vägra. På vilket sätt är inte det ren slaveri? Varför kan inte skatt vara frivilligt inom ett samhälle istället för tvång och slaveri? Diskutera.

• Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?
  • Drottningen1970

Jag får lön och VILL leva i ett samhälle där vi betalar skatt för att hjälpa varandra. Och röstar således i enlighet med min lvertygelseui våra fria val.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Slavar) skrev 2020-08-23 21:27:28 följande:

Eget företag och jobba för sigsjälv är mer eget. Att vara fast i ett företag är lite annorlunda, men oavsett måste du betala skatt till staten. Så på vilket sätt är du ändå inte löneslav med just skatten? Även om du är mer fri med eget. Löneslav syfter jag på, men samma sak i princip.

Du hittar på egna betydelser för ord. Jaha.
  • Aniiee

Den som frågar en sån här frågar har inte den blekaste aning om vad "slav" betyder eller "slaveri" innebär. 

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (Elsa)

I v30 drabbades jag av havandeskapsförgiftning, det var så illa att jag svävade mellan liv och död och vårt barn fick förlösas 10 veckor för tidigt. Vår son fick komplikationer och min man visste inte ens om han skulle få återse sin fru eller sitt barn.

Vi fick en vård och omsorg som var helt obeskrivligt kompetent och fantastisk. Tack vare dessa proffs inom vår svenska sjukvård så överlevde både jag och min son. Efter lång uppföljning är vårt barn nu helt konstaterad utom fara.

Allt detta var självklart. Allt detta var gratis. Att jag och vårt barn överlevde berodde på att vi har ett system där ALLA människor bidrar till ett välfärdssamhälle så att ALLA människor i Sverige kan känna sig trygga den dag olyckan är framme.

Utan skattemedel som givit oss kompetent personal, bemanning, forskning och utveckling hade vi haft ett system likt USA. Det hade inneburit att jag och min man varit högt skuldsatta på mångmiljon belopp pga av den naturliga tragik som råkade hända just oss.

Ta denna historia till dig TS. För nästa gång kan det var du som har olyckan att råka ut för något oväntat?och då kommer du vara jävligt tacksamma att vi betalar skatt i det här landet.

• Anonym (Slavar)
    Fjäril kär skrev 2020-08-23 21:45:00 följande:
    Vad gör du själv för att förändra samhället då? Är du ute och demonstrerar? Strejkar du? Vägrar övertid?
    Jag skrev här, och förösker få andra att vakna. Att betala skatt ska vara ett val i ett samhälle mer än ett krav.. Men jag är på att demonstrera, men tror du det skulle göra någon skillnad? Vi behöver riva ner hela systemet snarare.. Bygga om det.
  • Anonym (Slavar)
    Drottningen1970 skrev 2020-08-23 21:50:27 följande:

Jag får lön och VILL leva i ett samhälle där vi betalar skatt för att hjälpa varandra. Och röstar således i enlighet med min lvertygelseui våra fria val.

Då får du det. Men dom som inte vill det ska ha ett val och den rättigheten. Om samhället varit fritt hade det sett ut så, men nu är det en omöjlighet och dom vill ha koll på sina löneslavar med och så alla sköter sig. Varför tror du samhället blir mer och mer digitalt också? Kontanter är bra, men dom vill ha koll, och dom vill också övervaka era smarta telefoner. Ser ni inte att det blir mer och mer kontroll, och mindre och mindre frihet för varje dag som går?
  • Anonym (Slavar)
    Anonym (Elsa) skrev 2020-08-23 23:34:41 följande:

I v30 drabbades jag av havandeskapsförgiftning, det var så illa att jag svävade mellan liv och död och vårt barn fick förlösas 10 veckor för tidigt. Vår son fick komplikationer och min man visste inte ens om han skulle få återse sin fru eller sitt barn.

Vi fick en vård och omsorg som var helt obeskrivligt kompetent och fantastisk. Tack vare dessa proffs inom vår svenska sjukvård så överlevde både jag och min son. Efter lång uppföljning är vårt barn nu helt konstaterad utom fara.

Allt detta var självklart. Allt detta var gratis. Att jag och vårt barn överlevde berodde på att vi har ett system där ALLA människor bidrar till ett välfärdssamhälle så att ALLA människor i Sverige kan känna sig trygga den dag olyckan är framme.

Utan skattemedel som givit oss kompetent personal, bemanning, forskning och utveckling hade vi haft ett system likt USA. Det hade inneburit att jag och min man varit högt skuldsatta på mångmiljon belopp pga av den naturliga tragik som råkade hända just oss.

Ta denna historia till dig TS. För nästa gång kan det var du som har olyckan att råka ut för något oväntat?och då kommer du vara jävligt tacksamma att vi betalar skatt i det här landet.

Det är ett bra argument ja. Sjukvården. Jag håller med. Men samtidigt borde dom som inte vill betala skatt kunna ha den rättigheten, och betala sin egna sjukvård om dom har möjlighet istället. Privata sjukhus för dom med mycket pengar, och vanliga för dom med lite som exempel. fast sen respekterar jag som rika också vill betala skatt såklart, men jag menar mer att det ska vara ett VAL, och inte att någon som inte vill bli inkastad i fängelse och illa behandlad med våld som en slav om dom inte vill med sin fria vilja dom föddes med. Dom har inte den rättigheten, befogenheten eller auktoriteten att kräva att alla ska betala skatt i sverige. Speciellt när rika ändå köper upp dom alla i slutändan, och dom är korruptionen själva.
  • Anonym (F)
    Anonym (Slavar) skrev 2020-08-24 00:12:13 följande:

Det är ett bra argument ja. Sjukvården. Jag håller med. Men samtidigt borde dom som inte vill betala skatt kunna ha den rättigheten, och betala sin egna sjukvård om dom har möjlighet istället. Privata sjukhus för dom med mycket pengar, och vanliga för dom med lite som exempel. fast sen respekterar jag som rika också vill betala skatt såklart, men jag menar mer att det ska vara ett VAL, och inte att någon som inte vill bli inkastad i fängelse och illa behandlad med våld som en slav om dom inte vill med sin fria vilja dom föddes med. Dom har inte den rättigheten, befogenheten eller auktoriteten att kräva att alla ska betala skatt i sverige. Speciellt när rika ändå köper upp dom alla i slutändan, och dom är korruptionen själva.

Du kan inte bo i ett hem eller ens ta ett steg utanför dörren utan att nyttja något som är skattesubventionerat/finansierat.

Hur ska det praktiskt gå till att nyttja t ex motorvägar eller järnväg, de som betalar skatt och de som inte gör det?

Ska gatubelysningen släckas för dig men tändas för de som betalar skatt?
  • Virriga Vera
    Anonym (F) skrev 2020-08-24 06:27:56 följande:
    Du kan inte bo i ett hem eller ens ta ett steg utanför dörren utan att nyttja något som är skattesubventionerat/finansierat.

Hur ska det praktiskt gå till att nyttja t ex motorvägar eller järnväg, de som betalar skatt och de som inte gör det?

Ska gatubelysningen släckas för dig men tändas för de som betalar skatt?
    För att inte tala om skolor, poliser, vatten, avlopp. Hur ska du kunna leva i ett samhälle där du inte bidrar skattemässigt? Ska du får inte nyttja vägar, får ingen el, får inte gå i skolan, kan inte ringa polisen. När du blir gammal kan du inte få den hjälp du behöver, du får ingen pension?
  • Fiona M
    Anonym (Slavar) skrev 2020-08-24 00:12:13 följande:

Det är ett bra argument ja. Sjukvården. Jag håller med. Men samtidigt borde dom som inte vill betala skatt kunna ha den rättigheten, och betala sin egna sjukvård om dom har möjlighet istället.

...och om de inte har möjlighet då?

På vilket sätt vore det bättre?
Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?