Inlägg från: Anonym (Elsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elsa)

På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?

I v30 drabbades jag av havandeskapsförgiftning, det var så illa att jag svävade mellan liv och död och vårt barn fick förlösas 10 veckor för tidigt. Vår son fick komplikationer och min man visste inte ens om han skulle få återse sin fru eller sitt barn.

Vi fick en vård och omsorg som var helt obeskrivligt kompetent och fantastisk. Tack vare dessa proffs inom vår svenska sjukvård så överlevde både jag och min son. Efter lång uppföljning är vårt barn nu helt konstaterad utom fara.

Allt detta var självklart. Allt detta var gratis. Att jag och vårt barn överlevde berodde på att vi har ett system där ALLA människor bidrar till ett välfärdssamhälle så att ALLA människor i Sverige kan känna sig trygga den dag olyckan är framme.

Utan skattemedel som givit oss kompetent personal, bemanning, forskning och utveckling hade vi haft ett system likt USA. Det hade inneburit att jag och min man varit högt skuldsatta på mångmiljon belopp pga av den naturliga tragik som råkade hända just oss.

Ta denna historia till dig TS. För nästa gång kan det var du som har olyckan att råka ut för något oväntat?och då kommer du vara jävligt tacksamma att vi betalar skatt i det här landet.

Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?