• HigherMinds

Hur har 'Mäns våld mot kvinnor' vuxit sig till en så pass stark rörelse?

Misstolka mig inte. Jag förminskar inget problem, mäns våld mot kvinnor är fruktansvärt, och ska bekämpas med alla medel som står tillhands.

Men kan ändå inte känna, det pumpas ut i media om mäns våld mot kvinnor, krönikorna och repotagen avlöser varandra.

Föräldrars våld mot barn? Var är alla spaltkilometer om det? Jag har inga siffror, men jag skulle inte bli förvånad ifall det är fler barn som blir misshandlade i hemmet av ena eller båda föräldrarna än vad det är kvinnor som utsätts för våld utav män.

Två enormt stora problem, men där debatten till 90% har fokus på de vuxna kvinnorna.

Jag har förbryllats över det här länge, hur två lika stora problem är ett faktum, men endast ett av problemen får nästintill all uppmärksamhet och fokus.

Kan det vara så att "nazifeministerna", inte sällan djupt självupptagna, ser till stt göra sig hörda, de får plats och de får använda medias plattformar för att skrika och gapa, medans barnen som är utsatta för exakt samma sak, om inte i än större omfattning inte har samma typ av högljudda organisationer som för deras talan och sätter deras tragik högst upp på agendan?

• Svar på tråden Hur har 'Mäns våld mot kvinnor' vuxit sig till en så pass stark rörelse?
  • HigherMinds
    Anonym (SD Forever) skrev 2020-08-13 11:00:50 följande:

Hmm, det skulle kunna bli en del av SD:s nya valplattform - alltså att kvinnor ska förlora sin rösträtt. Tillsammans med parollen att en snyting lite då och då piggar upp samlivet.

Och självklart bör även incelgossarnas fruktansvärda belägenhet uppmärksammas

Om ett hus brinner och där står 12 personer och kastar bensin på elden.

På vilket vis anser du att man enklast får bukt med branden? Genom att hoppas på att branden självslocknar trots att 12 personer kastar bensin på elden, eller genom att förflytta dessa 12 personer från elden för att kunna arbeta med att släcka elden och minimera skadorna?
  • LFF
    momjanet skrev 2020-08-13 10:24:46 följande:
    Kanske OT i denna tråd men nåväl.

Min partner är lärare och hen var på en föreläsning i veckan där det diskuterades varför pojkars resultat i skolan rasar med galopperande fart.
    Ett svar på varför det är så och vad man ska göra åt det är att pojkar måste bli mer lik som flickor, varpå det användes ungefär sådana termer som du nämnde. Skolan måste lära pojkar att bli som flickor och då kommer pojkarnas resultat i skolan att bli bättre.

Med andra ord: det är pojkarnas eget fel att de är pojkar. Eftersom pojkar i pojkar kommer de generellt aldrig att lyckas i skolan.

Så är det ställt med den svenska jämställdheten.
    Nej, pojkar ska inte BLI flickor bara för att de behöver bli mer empatiska.

Vad gäller pojkars skolresultat så tror (betonar TROR) jag att det till stor del hänger ihop med att det är inte "coolt" att vara plugghäst som kille. Det är inte "coolt" att välja att plugga istället för att hålla på och vara bråkig. 

Sen är det skillnad i inlärning och utveckling mentalt mellan pojkar och flickor och där behöver skolan bli mer jämlik och vara ok med att det finns flera olika behov av hur man lär sig. Vissa behöver mer uppstyrd inlärning i form av katederpedagogik, andra lär sig bättre på det "moderna" sättet där du ska hitta all information själv och argumentera för dig själv.

Det har inget som helst att göra med att pojkar behöver bli mer empatiska, att de behöver lära sig att de inte har rätt att "ta" bara för att de är pojkar, att dåligt beteende inte ska förklaras med att "pojkar är pojkar" etc. 
  • Anonym (Haha)
    HigherMinds skrev 2020-08-13 10:51:34 följande:

Ett utmärkande drag, faktiskt ju längre ut åt vänster (Märk väl, IDENTITETSVÄNSTERN) man kommer så verkar man försöka få verkligheten att anpassa sig till sina teorier, när det egentligen är på det viset att man får anpassa sina teorier efter verkligheten.

Just det är varför det myntats begrepp som 'tokvänstern', just för att så mycket är så bak och fram, det nya upp är ner, två plus två behöver inte bli fyra, man använder en kombination av känslobaserat tankemönster och sina fantasier och dagdrömmeri om en tillvaro som bara är möjlig i sagor.

Resultatet blir teorier som baserats på irrationellt, inkonsekvent och ologiskt tänkande.

Kanske är det som en klok kvinna som tänker med hjärnan sa att vi måste ta ifrån kvinnor rösträtten under några årtionden, städa upp tillvaron och ställa tillrätta all galenskap. Därefter ge tillbaka kvinnor rösträtt, men med någon form av "teoriprov" där man visar att man faktiskt vet vad man röstar på, och att man är kapabel att göra en konsekvensanalys av vad ens röst kan riskera ställa till med för otyg innan man i blindomoch euforisk av godhetskänslor rusar mot lådan och lägger i sin röst.

Men kanske ska vi ändå börja med att ta ifrån män rösträtt först. Hur många krig i världen är det kvinnor som startat och hur många har startats av män? Hur många av dem som sitter i fängelse är kvinnor och hur många är män?

Om vi nu skall städa upp tillvaron måste vi ju först ta itu med dem som ställt till med skiten. När männen visat att de kan göra konsekvensanalyser av vad deras röster kan ställa till med för otyg kan de få tillbaka rösträtten. Din kloka kvinna kanske var något på spåren, men hon missade den grupp som ställer till med mest skit i världen.
  • Mimosa86
    MRAKas skrev 2020-08-13 09:55:42 följande:

Att denna "rörelse" idag får sån uppmärksamhet och stöttning beror till stor del på att feminismen har fått ett extremt utrymme i gammelmedia och på inom politiken den senaste tiden.

Våld är givetvis aldrig ok i ett modernt och civiliserat samhälle, oavsett vem som drabbas, eller vem som utövar det.

De som propagerar för att "mäns våld mot kvinnor" måste upphöra är tydligen helt ok med "mäns våld mot män", "kvinnors våld mot män", "kvinnors våld mot kvinnor", "mäns våld mot barn", "kvinnors våld mot barn"... Osv osv....

Det finns även en otrolig diskriminering i samhällsnormen när det gäller våld mellan kvinnor och män. Alla är ruggande överens om att "man får inte slå en kvinna", detta gnags in i det undermedvetna på alla män redan från småbarnsåren.

Samtidigt som en hysterisk flickvän kan ge sin pojkvän en lavett mitt på öppen gata när hon fått reda på att han varit otrogen utan att folksamlingen runtomkring ingriper, eller ens lyfter på ögonbrynen för den delen.

Den typ av resonemang som detta med "mäns våld mot kvinnor" grundar sig på har utgångspunkten att män är överordnade kvinnor i stort. Män är förövare och kvinnor är offer. Genom att fastställa den ordningen så har man legitimerat att det ska gälla olika regler och normer för de olika grupperna i en strävan efter "jämlikhet" mellan grupperna.

Detta är grundkursen i den nutida feminismen.

Föga förvånande så hittar man även dessa typer av människor i rörelser i stil med BLM.      

Den stora skillnaden är att kvinnor i större utsträckning utsätts för SYSTEMATISK misshandel än män medan män i högre utsträckning än kvinnor riskerar att åka på stryk ute på stan.

Farligaste platsen för män: i kriminella sammanhang.

Farligaste platsen för en kvinna: i hennes hem av någon hon älskar.

Därför är det betydligts våtare med våld i nära relation eftersom det ofta finns ett medberoende av den utsatta. Även barn. Vilket gör att dessa brott är svåra att lösa.

En man som blir misshandlad av en annan man på stan har sällan ett känslomässigt band eller ett beroendeskap till den som slår. Ingen lojalitet.

Säger inte att det ena våldet är värre än det andra men viktigt att hålla isär då det är helt olika våldsspektrum som måste hanteras helt olika.
  • FDFMGA
    HigherMinds skrev 2020-08-13 10:58:11 följande:
    Har du läst post #10? Gör det, vetja!

Annars citerar jag:

"Jag driver bland annat ett projekt där jag försöker få s.k. influencers (Youtube, Instagram, TikTok) som främst vänder sig till de som är <18, att få många av dessa att sprida budskapet om att inte vara tyst ifall mannfar illa hemma, att det finns hjälp att få.

Jag har spenderat 24tkr ur egen ficka bara på att utveckla den webbaserade plattformen.

Jag avsätter dessutom 5% årligen av mitt företags samtliga intäkter till ett antal olika organsiationer som verkar för att barn inte ska behöva rislera utsättas för fysisk eller psykisk misshandel."
    Jag läste precis nr 25 där du anser att kvinnor inte borde ha rösträtt, det räcker för mig.

Dina övriga fantasier påminner säkert ganska mycket om de man kan ta del av från en annan bebbe som ständigt återkommer med nya bebbenick på Familjeliv.

Jag tycker hen borde skaffa sig ett jobb i stället för att sitta hemma på kammaren i sina föräldrars gamla villa och omväxlande peta sig i naveln omväxlande dra i hårtestarna och förbanna det samhälle som inte gett hen det hen anser att hen förtjänar.
  • Anonym (Haha)
    HigherMinds skrev 2020-08-13 10:58:11 följande:

Har du läst post #10? Gör det, vetja!

Annars citerar jag:

"Jag driver bland annat ett projekt där jag försöker få s.k. influencers (Youtube, Instagram, TikTok) som främst vänder sig till de som är <18, att få många av dessa att sprida budskapet om att inte vara tyst ifall mannfar illa hemma, att det finns hjälp att få.

Jag har spenderat 24tkr ur egen ficka bara på att utveckla den webbaserade plattformen.

Jag avsätter dessutom 5% årligen av mitt företags samtliga intäkter till ett antal olika organsiationer som verkar för att barn inte ska behöva rislera utsättas för fysisk eller psykisk misshandel."

Lätt att säga på ett anonymt forum. Vad heter projektet och vilka yuotubers har du fått med dig i det? Ge oss adress till den webbaserade plattformen. Kan du inte göra det så finns det inte.
  • HigherMinds
    FDFMGA skrev 2020-08-13 11:10:34 följande:

Jag läste precis nr 25 där du anser att kvinnor inte borde ha rösträtt, det räcker för mig.

Dina övriga fantasier påminner säkert ganska mycket om de man kan ta del av från en annan bebbe som ständigt återkommer med nya bebbenick på Familjeliv.

Jag tycker hen borde skaffa sig ett jobb i stället för att sitta hemma på kammaren i sina föräldrars gamla villa och omväxlande peta sig i naveln omväxlande dra i hårtestarna och förbanna det samhälle som inte gett hen det hen anser att hen förtjänar.

Du läser det du vill läsa, det som passar agendan. Du plockade ut att frånta kvinnor rösträtt, och utelämnar helt det skäl jag anger för att frånta kvinnor rösträtt under ett par årtionden.

Du agerar instinktivt enbart på känslor, du fylls av den dåliga smaken av ojämställt, förtryckande och orättvist. Har du inte förmågan att tänka ett par eller tre steg längre fram istället för att köra fast i rättvise-träsket, att det kan finnas en poäng i det som kallas att göra om, göra rätt, stoppa systemet, städa upp och börja om på nytt, UTAN möjlighet att förvandla ett välmående land på 25 år till en humanitär soptipp?

Vill du testa? Jag kan hålla dig i handen så att du kan komma förbi den känslobaserade delen av det!
  • KlantSmurfen
    HigherMinds skrev 2020-08-13 10:51:34 följande: #25

Ett utmärkande drag, faktiskt ju längre ut åt vänster (Märk väl, IDENTITETSVÄNSTERN) man kommer så verkar man försöka få verkligheten att anpassa sig till sina teorier, när det egentligen är på det viset att man får anpassa sina teorier efter verkligheten.

Just det är varför det myntats begrepp som 'tokvänstern', just för att så mycket är så bak och fram, det nya upp är ner, två plus två behöver inte bli fyra, man använder en kombination av känslobaserat tankemönster och sina fantasier och dagdrömmeri om en tillvaro som bara är möjlig i sagor.

Resultatet blir teorier som baserats på irrationellt, inkonsekvent och ologiskt tänkande.

Kanske är det som en klok kvinna som tänker med hjärnan sa att vi måste ta ifrån kvinnor rösträtten under några årtionden, städa upp tillvaron och ställa tillrätta all galenskap. Därefter ge tillbaka kvinnor rösträtt, men med någon form av "teoriprov" där man visar att man faktiskt vet vad man röstar på, och att man är kapabel att göra en konsekvensanalys av vad ens röst kan riskera ställa till med för otyg innan man i blindomoch euforisk av godhetskänslor rusar mot lådan och lägger i sin röst.

Hur gör vi med de "män" (du) som uppenbarligen inte heller har något att tänka med?
  • Anonym (Haha)
    HigherMinds skrev 2020-08-13 11:18:43 följande:

Du läser det du vill läsa, det som passar agendan. Du plockade ut att frånta kvinnor rösträtt, och utelämnar helt det skäl jag anger för att frånta kvinnor rösträtt under ett par årtionden.

Du agerar instinktivt enbart på känslor, du fylls av den dåliga smaken av ojämställt, förtryckande och orättvist. Har du inte förmågan att tänka ett par eller tre steg längre fram istället för att köra fast i rättvise-träsket, att det kan finnas en poäng i det som kallas att göra om, göra rätt, stoppa systemet, städa upp och börja om på nytt, UTAN möjlighet att förvandla ett välmående land på 25 år till en humanitär soptipp?

Vill du testa? Jag kan hålla dig i handen så att du kan komma förbi den känslobaserade delen av det!

Men, som sagt, borde vi inte gå på kärnan till problemet med en gång? Att frånta kvinnor rösträtt påverkar ju bara småsaker, vill vi få riktig förändring är det ju dom som orsakat mest skit som behöver styras upp. Låt oss istället frånta män rösträtt tills dom visat att de kan hantera den!
  • KlantSmurfen
    LFF skrev 2020-08-13 11:06:16 följande: #32
    momjanet skrev 2020-08-13 10:24:46 följande:
    Kanske OT i denna tråd men nåväl.

Min partner är lärare och hen var på en föreläsning i veckan där det diskuterades varför pojkars resultat i skolan rasar med galopperande fart.
    Ett svar på varför det är så och vad man ska göra åt det är att pojkar måste bli mer lik som flickor, varpå det användes ungefär sådana termer som du nämnde. Skolan måste lära pojkar att bli som flickor och då kommer pojkarnas resultat i skolan att bli bättre.

Med andra ord: det är pojkarnas eget fel att de är pojkar. Eftersom pojkar i pojkar kommer de generellt aldrig att lyckas i skolan.

Så är det ställt med den svenska jämställdheten.
    Nej, pojkar ska inte BLI flickor bara för att de behöver bli mer empatiska.

Vad gäller pojkars skolresultat så tror (betonar TROR) jag att det till stor del hänger ihop med att det är inte "coolt" att vara plugghäst som kille. Det är inte "coolt" att välja att plugga istället för att hålla på och vara bråkig. 

Sen är det skillnad i inlärning och utveckling mentalt mellan pojkar och flickor och där behöver skolan bli mer jämlik och vara ok med att det finns flera olika behov av hur man lär sig. Vissa behöver mer uppstyrd inlärning i form av katederpedagogik, andra lär sig bättre på det "moderna" sättet där du ska hitta all information själv och argumentera för dig själv.

Det har inget som helst att göra med att pojkar behöver bli mer empatiska, att de behöver lära sig att de inte har rätt att "ta" bara för att de är pojkar, att dåligt beteende inte ska förklaras med att "pojkar är pojkar" etc. 
    Det är väl snarare så att de som inte vill plugga och/eller misslyckas och definierar antiplugg som coolt.
    Hönan eller ägget?
Svar på tråden Hur har 'Mäns våld mot kvinnor' vuxit sig till en så pass stark rörelse?