Inlägg från: HigherMinds |Visa alla inlägg
  • HigherMinds

Hur har 'Mäns våld mot kvinnor' vuxit sig till en så pass stark rörelse?

Misstolka mig inte. Jag förminskar inget problem, mäns våld mot kvinnor är fruktansvärt, och ska bekämpas med alla medel som står tillhands.

Men kan ändå inte känna, det pumpas ut i media om mäns våld mot kvinnor, krönikorna och repotagen avlöser varandra.

Föräldrars våld mot barn? Var är alla spaltkilometer om det? Jag har inga siffror, men jag skulle inte bli förvånad ifall det är fler barn som blir misshandlade i hemmet av ena eller båda föräldrarna än vad det är kvinnor som utsätts för våld utav män.

Två enormt stora problem, men där debatten till 90% har fokus på de vuxna kvinnorna.

Jag har förbryllats över det här länge, hur två lika stora problem är ett faktum, men endast ett av problemen får nästintill all uppmärksamhet och fokus.

Kan det vara så att "nazifeministerna", inte sällan djupt självupptagna, ser till stt göra sig hörda, de får plats och de får använda medias plattformar för att skrika och gapa, medans barnen som är utsatta för exakt samma sak, om inte i än större omfattning inte har samma typ av högljudda organisationer som för deras talan och sätter deras tragik högst upp på agendan?

• Svar på tråden Hur har 'Mäns våld mot kvinnor' vuxit sig till en så pass stark rörelse?
  • HigherMinds
    Anonym (Google is your friend) skrev 2020-08-13 07:33:52 följande:

En snabb googling visar att du har fel i din uppskattning att det är ungefär lika. Ca 75000 kvinnor misshandlas per år i jämförelse med ca 25500 barn.

Google var visst inte din vän denna gången. :D

Du anger 25500 barn, vilket är det FAKTISKA antalet anmälda fall.

Du anger 75000 kvinnor, vilket är socialstyrelsens uppskattning av de anmälda fallen inklusive en uppskattning av mörkertalet, medans det FAKTISKA antalet anmälda fall är 28000.

Dessutom tar du inte alls hänsyn till att det i Sverige finns drygt 2,3 miljoner barn (<18) medans det i Sverige finns 3,8 miljoner kvinnor i vuxen ålder (>18).

Att bilda sig en uppfattning i en så här pass viktig fråga efter 25 sekunders googlande kan göra större betydligt större skada än nytta, och känns rentav nonchalant!
  • HigherMinds
    SweeneyTodd skrev 2020-08-13 09:21:27 följande:

Vad patetisk du är som använder uttryck som ''nazifeministerna''.

Använder man metoder för att föra ut och tvinga på människor sina egna åsikter som vida slår nazismens metoder så är det med all rätta att kalla den mest "högljudda" delen för nazifeminister!

Under dessa feminismens SSsoldater agerar en stor mängd "feminister" som nyttiga idioter och sprider allehanda vanföreställningar i tron att de gör gott, och vinner social acceptans.

Det finns även en stor grupp kvinnor som fortfarande står med båda fötterna på jorden, de som borde ta tillbaka uttrycket feminism och göra något bra utav det.
  • HigherMinds
    Anonym (Ttt) skrev 2020-08-13 09:27:09 följande:

Då undrar jag försiktigt varför du inte drar igång en organisation som värnar om barnen i samhället, så att de inte blir misshandlade.

Eller behövs det nazifeminister som gör jobbet då också, för att du själv inte orkar?

Vet du ifall jag gör något, eller drar du bara fram ett antagande från sista biten av tarmen och kastar på mig det?

Jag driver bland annat ett projekt där jag försöker få s.k. influencers (Youtube, Instagram, TikTok) som främst vänder sig till de som är <18, att få många av dessa att sprida budskapet om att inte vara tyst ifall mannfar illa hemma, att det finns hjälp att få.

Jag har spenderat 24tkr ur egen ficka bara på att utveckla den webbaserade plattformen.

Jag avsätter dessutom 5% årligen av mitt företags samtliga intäkter till ett antal olika organsiationer som verkar för att barn inte ska behöva rislera utsättas för fysisk eller psykisk misshandel.
  • HigherMinds
    Anonym (Google is your friend) skrev 2020-08-13 09:39:54 följande:

Så du påstår att Socialstyrelsen har fel? Räknas inte de kvinnor som utsatts utan att anmäla? Hittar du kanske också någon statistik för hur stor uppskattningen är för antalet misshandlade barn?

För mig är det irrelevant att se på hur många barn eller kvinnor vi har i landet, det är inte procent vi pratar om utan om antal.

Räknar du det ena antalet baserat på att man inkluderat en uppskattning av mörkertal samt faktiska antalet anmälda fall och.jämför det med den andra gruppen, där du enbart anger det faktiska antalet anmälda fall så blir det gravt missvisande.

Anser du antalet vara det viktigaste så borde det väl varit viktigt att påvisa antal baserade på exakt samma beräkningsgrunder??

Jag är också relativt säker på att mörkertalet bland barn är ganska betydligt större, att benägenheten och det mod som krävs i större utstreckning finns hos vuxna människor framför hos barn.
  • HigherMinds
    Anonym (SD Forever) skrev 2020-08-13 09:56:29 följande:

Ja du, de där "nazifeminsterna" du skriver om är besvärliga.

Aldrig ser man att de tar upp incelproblematiken heller

:D

Jag vågar påstå att du är en sån där som anser dig vara "tolerant" och inte alls trångsynt.

Som stämplar människor till höger och vänster, inte sällan med politisk tillhörighet, och då i 100% av fallen SD, som inte ställer sig bakom den extrema formen av feminizm, utan känner att jämställdhet är en mer passande sak att arbeta för. ;)
  • HigherMinds

Ett utmärkande drag, faktiskt ju längre ut åt vänster (Märk väl, IDENTITETSVÄNSTERN) man kommer så verkar man försöka få verkligheten att anpassa sig till sina teorier, när det egentligen är på det viset att man får anpassa sina teorier efter verkligheten.

Just det är varför det myntats begrepp som 'tokvänstern', just för att så mycket är så bak och fram, det nya upp är ner, två plus två behöver inte bli fyra, man använder en kombination av känslobaserat tankemönster och sina fantasier och dagdrömmeri om en tillvaro som bara är möjlig i sagor.

Resultatet blir teorier som baserats på irrationellt, inkonsekvent och ologiskt tänkande.

Kanske är det som en klok kvinna som tänker med hjärnan sa att vi måste ta ifrån kvinnor rösträtten under några årtionden, städa upp tillvaron och ställa tillrätta all galenskap. Därefter ge tillbaka kvinnor rösträtt, men med någon form av "teoriprov" där man visar att man faktiskt vet vad man röstar på, och att man är kapabel att göra en konsekvensanalys av vad ens röst kan riskera ställa till med för otyg innan man i blindomoch euforisk av godhetskänslor rusar mot lådan och lägger i sin röst.

• HigherMinds
    FDFMGA skrev 2020-08-13 10:43:51 följande:

Det finns kvinnor som tvingas leva med skyddad identitet, med allt vad det innebär i fråga om inskränkningar i livet. Den finns kvinnor som tvingas leva med att de åerkommande blir söderslagna och det finns kvinnor som blivit eller kommar att bli misshandlade till döds.

I vissa länder som Sverige uppmärksammas problemet medan man i andra länder förtiger det eller ser det som naturligt.

Du är upprörd på dem som uppmärksammar våldet mot kvinnor, kallar dem "nazifeminister" och påstår att de skriker och gapar.

Om du vill engagera dig för barns rättighter, men så gör det - i stället för att skrika och gapa personer sm uppmärksammar våldet mot kvinnor.

Man kan inte bara hålla på och peta sig i naveln och gnälla om vad andra gör eller inte gör. 

Kultur börjar med att man tvättar fötterna skrev en norsk nationalskald.

Gör det, vetja!

Har du läst post #10? Gör det, vetja!

Annars citerar jag:

"Jag driver bland annat ett projekt där jag försöker få s.k. influencers (Youtube, Instagram, TikTok) som främst vänder sig till de som är <18, att få många av dessa att sprida budskapet om att inte vara tyst ifall mannfar illa hemma, att det finns hjälp att få.

Jag har spenderat 24tkr ur egen ficka bara på att utveckla den webbaserade plattformen.

Jag avsätter dessutom 5% årligen av mitt företags samtliga intäkter till ett antal olika organsiationer som verkar för att barn inte ska behöva rislera utsättas för fysisk eller psykisk misshandel."
  • HigherMinds
    Anonym (SD Forever) skrev 2020-08-13 11:00:50 följande:

Hmm, det skulle kunna bli en del av SD:s nya valplattform - alltså att kvinnor ska förlora sin rösträtt. Tillsammans med parollen att en snyting lite då och då piggar upp samlivet.

Och självklart bör även incelgossarnas fruktansvärda belägenhet uppmärksammas

Om ett hus brinner och där står 12 personer och kastar bensin på elden.

På vilket vis anser du att man enklast får bukt med branden? Genom att hoppas på att branden självslocknar trots att 12 personer kastar bensin på elden, eller genom att förflytta dessa 12 personer från elden för att kunna arbeta med att släcka elden och minimera skadorna?
  • HigherMinds
    FDFMGA skrev 2020-08-13 11:10:34 följande:

Jag läste precis nr 25 där du anser att kvinnor inte borde ha rösträtt, det räcker för mig.

Dina övriga fantasier påminner säkert ganska mycket om de man kan ta del av från en annan bebbe som ständigt återkommer med nya bebbenick på Familjeliv.

Jag tycker hen borde skaffa sig ett jobb i stället för att sitta hemma på kammaren i sina föräldrars gamla villa och omväxlande peta sig i naveln omväxlande dra i hårtestarna och förbanna det samhälle som inte gett hen det hen anser att hen förtjänar.

Du läser det du vill läsa, det som passar agendan. Du plockade ut att frånta kvinnor rösträtt, och utelämnar helt det skäl jag anger för att frånta kvinnor rösträtt under ett par årtionden.

Du agerar instinktivt enbart på känslor, du fylls av den dåliga smaken av ojämställt, förtryckande och orättvist. Har du inte förmågan att tänka ett par eller tre steg längre fram istället för att köra fast i rättvise-träsket, att det kan finnas en poäng i det som kallas att göra om, göra rätt, stoppa systemet, städa upp och börja om på nytt, UTAN möjlighet att förvandla ett välmående land på 25 år till en humanitär soptipp?

Vill du testa? Jag kan hålla dig i handen så att du kan komma förbi den känslobaserade delen av det!
  • HigherMinds
    momjanet skrev 2020-08-13 12:17:56 följande:

Förtryckaren blir förtryckare med samma metoder, samma resonemang...

Ungefär samtliga av vänsterns klassiska "hjärtefrågor" bygger på att det finns ett offer och en förövare, och mellan offer och förövaren står någon vänstermänniska med multifärgat hår tvättat i regnvatten och skriker hysteriskt om sina "sunda" värderingar.

Alla de här grupperna, HBTQ, islam, kvinnor etc., vänstern bryr sig inte de minsta om hur förtryckta de är, utan grupperna är bara en bricka i spelet. Det är också anledningen till att någon ur en offergrupp inte får ställa sig upp och berätta att han eller hon känner inte alls igen vänsterns beskrivning av förtryck, för då faller allt som ett korthus.
  • HigherMinds
    Anonym (Haha) skrev 2020-08-13 15:28:10 följande:

Men, i inlägg 44 ansåg du att problemen i samhället berodde på att så många kvinnor röstat på MP.

Ja, och förstår man inte det, då ska man inte ha rösträtt.
Svar på tråden Hur har 'Mäns våld mot kvinnor' vuxit sig till en så pass stark rörelse?