Anonym (TS) skrev 2020-07-12 20:38:38 följande:
Jo han har sambo. Någon jag inte anser ska ha mer umgänge med sonen än mig!
Jag skulle inte känna mig trygg med att hon tar hand om min son.
Ja, men det enda som talar emot mig är ju att jag flyttar? Men eftersom jag flyttar pga jobb för att kunna försörja mig och min son så känns det ändå som att det är legitimt.
Du får anse vad du vill om henne, du kan ändå inte hindra att hon träffar din son. Och om han blir boende där så kommer han garanterat träffa henne mer. Men varför skulle du inte vara trygg med henne, är hon konstig på något sätt, elak mot honom eller vad?
Ja, du tar lagen i egna händer. Det lär de inte ta lättsamt på. Du tycks inte fatta att du begår ett brott. Invänta en polisanmälan från pappan säger jag bara.
Anonym (TS) skrev 2020-07-12 20:42:05 följande:
När vårdnadstvisten drog igång, sa han att det är okej om jag flyttar max 20 mil.
Jag antar att han ändrat sig nu då, förmodligen för umgänget har utökats
Han inser väl att det inte kommer att funka att ha ett bra umgänge om du bor 20 mil bort.
Anonym (TS) skrev 2020-07-12 20:44:41 följande:
Jag tror med tanke på hur få pappor som får ensam vårdnad att jag kommer få det, om det inte blir fortsatt gemensam.
Ni lär nästan garanterat få fortsatt gemensam vårdnad MEN vem som blir boendeförälder återstår att se, och just nu ligger fördelen kraftigt på ditt ex sida, pga hur du själv ställt till det.