• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-24 16:11:25 följande:

Är det inte typiskt dagen människa? Att det är först något inte funkar eller är fel som vi börjar intressera oss för varför eller hur det borde vara? Jag kan säga att jag ALDRIG reflekterat över att jag själv skulle kunna påverka min menscykel, ja förutom stora viktskillnader. Behövs mer undervisning i skolan helt klart!

Hahaha! Tvingar du honom att duscha kallt?! Lider med honom! Vilken tur att jag slipper det iaf, älskar att duscha suuuupervarmt!!

Yes, sista möjliga fertila dagen var nog i måndags, och efter måndags morse har jag torkar upp Knappt några flytningar, bara lite lotionaktigt. Men jag tycker det varit svårt att känna skillnad på tappen. Tänker att jag kanske blir lite vassare om det blir en ny cykel och där jag undersöker den från CD1. Hur länge har du undersökt tappen då? Började du med det denna cykeln också?

Någon stegring idag på ÄL-stickan? Någon härlig äggviteflytning?

Hehe, du och Amidina är min nya underhållning, no offence!

Jo men visst är det så.. Vi får se till att det blir bättre för våra barn :D

Haha nej.. Inte kallt xD men inte brännheta bad eller långa varma ångbastuduschar, är jag så hemsk xD vet inte ens om det är såå farligt men läst att det ändå kan slöa ner de små simmarna ändå.. Så ja..

Ja men man lär sig mer och mer.. Jag började nog känna redan där i slutet av förra året.. Men inte konstigt jag inte blev klok när min kropp spöka.. Sen har jag mer och mer loggat bättre om det de senaste cyklerna.. Hade varit häftigt om man liksom upptäckte en graviditet genom tappen eller tempningen sen ju.. Att man liksom lärt känna kroppen så bra..

Ja men idag har der varit riktigt juicy där nere... Känner mig typ "våt" hela tiden xD och fick världens blobb när jag gick på toan. Försökte undersöka allt det gick men tycker ändå det är lite svårt.. Kläckte ett ägg innan till pannkakor och kollade på äggvitan, haha... Bara för att veta äggsakt(bad joke xD).. Men ja.. Det låg ovanpå pappret och tråda sig och var väldigt halt så kan bara tycka det är äggvite sekret iaf.. Hade 0,09 igår och 0.15 idag.. Funderar på om jag behöver testa mig 2 ggr imorgon eller om jag ska fortsätta på samma tid bara imorgon.. Har alarm kl 10 att jag ska sluta dricka och kissa sista gången.. Och sen larm kl 14 att det är dags för test..

None taken.. Haha, ni med;) så ingen fara alls.. Så kul att få följas åt ju!!! <3
  • Canama

Här stegrar ÄL testerna i rasande fart! Hade noll igår och idag 0,23 enligt Premom. Fortfarande inte positivt MEN om jag jämför med mina ÄL-tester som jag tog förra gången jag blev gravid så ser de ut som jag ska tuta o köra nu!. Hade väldigt snabb stegring då och lyckades aldrig fånga peaken då.

Iiihk! Nu blev jag nervös plötsligt. Kanske jag ska ta ett till test ikväll för att se om de blivit starkare? Mår även lite illa och har huvudvärk, undrar om de är ÄL som spökar med sådant?.. man analyserar ju ALLT nu verkligen haha! Tyvärr har jag ingen tapp-rapport till er ;)

• Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-24 16:11:25 följande:

Är det inte typiskt dagen människa? Att det är först något inte funkar eller är fel som vi börjar intressera oss för varför eller hur det borde vara? Jag kan säga att jag ALDRIG reflekterat över att jag själv skulle kunna påverka min menscykel, ja förutom stora viktskillnader. Behövs mer undervisning i skolan helt klart!

Hahaha! Tvingar du honom att duscha kallt?! Lider med honom! Vilken tur att jag slipper det iaf, älskar att duscha suuuupervarmt!!

Yes, sista möjliga fertila dagen var nog i måndags, och efter måndags morse har jag torkar upp Knappt några flytningar, bara lite lotionaktigt. Men jag tycker det varit svårt att känna skillnad på tappen. Tänker att jag kanske blir lite vassare om det blir en ny cykel och där jag undersöker den från CD1. Hur länge har du undersökt tappen då? Började du med det denna cykeln också?

Någon stegring idag på ÄL-stickan? Någon härlig äggviteflytning?

Hehe, du och Amidina är min nya underhållning, no offence!

Och förresten tydligare och tydligare ilningar i vänster äggstock.. Förra månaden kände jag i höger.. Det tycker jag är så fräckt!
  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-07-24 20:31:23 följande:

Här stegrar ÄL testerna i rasande fart! Hade noll igår och idag 0,23 enligt Premom. Fortfarande inte positivt MEN om jag jämför med mina ÄL-tester som jag tog förra gången jag blev gravid så ser de ut som jag ska tuta o köra nu!. Hade väldigt snabb stegring då och lyckades aldrig fånga peaken då.

Iiihk! Nu blev jag nervös plötsligt. Kanske jag ska ta ett till test ikväll för att se om de blivit starkare? Mår även lite illa och har huvudvärk, undrar om de är ÄL som spökar med sådant?.. man analyserar ju ALLT nu verkligen haha! Tyvärr har jag ingen tapp-rapport till er ;)

Ja men mys på! Det kan ju inte bli för mycket!

För mig hade jag 0,09 igår och 0.15 idag ska bli spännande imorgon.. Vet inte om jag ska ta 2 stickor eller räcker med en imorgon och kanske 2 på söndag.. Förväntad äl är på måndag på cd14. Men har du test kan du ju alltid ta ett till om du är rädd att missa peaken.. Se bara till att inte ha druckit för mkt innan och hållt dig i ngr timmar. Jag brukar inte dricka eller kissa på 4 h och sen mellan 10-20 står det på mina test.. Sånna billiga.. Vad har du för test?

Tror man kan ha lite sånna symptom vid äl också :)
  • Canama
    Entusiastisk skrev 2020-07-24 21:03:03 följande:

Ja men mys på! Det kan ju inte bli för mycket!

För mig hade jag 0,09 igår och 0.15 idag ska bli spännande imorgon.. Vet inte om jag ska ta 2 stickor eller räcker med en imorgon och kanske 2 på söndag.. Förväntad äl är på måndag på cd14. Men har du test kan du ju alltid ta ett till om du är rädd att missa peaken.. Se bara till att inte ha druckit för mkt innan och hållt dig i ngr timmar. Jag brukar inte dricka eller kissa på 4 h och sen mellan 10-20 står det på mina test.. Sånna billiga.. Vad har du för test?

Tror man kan ha lite sånna symptom vid äl också :)

Jag har minne som en guldfisk så glömmer alltid bort de där med att inte dricka för mycket, haha! Men nu har jag inte kissat på typ 3 timmar iallafall. Jag köpte RFSU 14 pack. De var de billigaste jag hittade när jag skulle köpa. Som jag skrivit förut så slösar gärna på testen eftersom jag inte tänker ha nytta av dom nästa månad ;)

Berätta precis till sambon att de blir ligga några dagar framöver, han blev glad haha!! Jag ser till att svälta han innan ÄL så orkar han flera dagar i rad sen skämtosido ;)
  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-07-24 21:10:58 följande:

Jag har minne som en guldfisk så glömmer alltid bort de där med att inte dricka för mycket, haha! Men nu har jag inte kissat på typ 3 timmar iallafall. Jag köpte RFSU 14 pack. De var de billigaste jag hittade när jag skulle köpa. Som jag skrivit förut så slösar gärna på testen eftersom jag inte tänker ha nytta av dom nästa månad ;)

Berätta precis till sambon att de blir ligga några dagar framöver, han blev glad haha!! Jag ser till att svälta han innan ÄL så orkar han flera dagar i rad sen skämtosido ;)

Haha, ja inte helt lätt..

Jag har satt larm för att komma ihåg när jag ska sluta dricka/kissa etc..

Nej det är klart.. Testa på då!

Haha det är rätt ;)
  • Entusiastisk

Känner ni av typ vilken sida ägget släpps ifrån eller så?! Jag kände förra cykeln på höger sida och denna på vänster.. Det liksom ilar.. ^^

• Canama
    Entusiastisk skrev 2020-07-24 21:17:30 följande:

Haha, ja inte helt lätt..

Jag har satt larm för att komma ihåg när jag ska sluta dricka/kissa etc..

Nej det är klart.. Testa på då!

Haha det är rätt ;)

Entusiastisk skrev 2020-07-24 21:18:24 följande:

Känner ni av typ vilken sida ägget släpps ifrån eller så?! Jag kände förra cykeln på höger sida och denna på vänster.. Det liksom ilar.. ^^

0,28 nu (0,23 för 3,5 timmar sen)!

Ska nog ta ett imorgon vid lunch, em och kväll.

Jag har aldrig känt av vilken sida det skulle ägglossa från men ska känna efter lite extra denna gång :D
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-24 21:18:24 följande:

Ibland kan jag göra det, det har kommit på senare år. :) Men för mig molar det oftast då. Sjukt häftigt egentligen, och att kroppen byter sida lite då och då är också nåt jag lärt mig för nåt år sen bara!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Jenzia
    Jensan88 skrev 2020-07-24 17:44:50 följande:

Jaaay! :) Då blir det att tuta och köra ikväll. ;P

Det var de äl-test jag kom över. Vad är det som är så jobbigt med de? :O hur fungerar PreMom?

Jag tyckte bara det var svårt att jämföra sträcken när de inte var direkt jämte varandra, förstod inte syfte med olika fönster, hmm!

I PreMom kan du logga symptom, ÄL-test, basaltemperatur, livmodersekret och så klart när du har mens. Lätt att följa för att se när ens fertila period infaller varje månad Och om man vill nörda ner sig i tempkurvor för att bekräfta ÄL. Testerna visar bara att ÄL är på G, men de kan aldrig visa att ÄL faktiskt skett. Endast mätning av ens temperatur varje kan kan bekräfta att ÄL faktiskt skett (ja och ett VUL).
Svar på tråden BIM Augusti 2020