• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Jensan88

Ser detta ÄL-test positivt? Första gången jag håller på med detta. Igår när jag testade var det betydligt svagare. Är på cykeldag-14

• Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-24 09:45:44 följande:

Ja men eller hur.. Jag önskar att jag ens vetat om det eller liksom varit mer intresserad tidigare och lärt mig allting. Men men.. Förstår att du gärna velat analysera dina tidigare cykler ju!!

Använder Premom så den analyserar ju lh testerna också! :D perfekt!

Skönt med ett bra stöd. Min man är också 110% stöttande och ställer upp på allt liksom även om han är sådär glad att han inte under den fertila perioden får duscha så varmt som han brukar eller bada xD (han duschar alltså så det blir ångbastu) haha..

Men det låter ju bra att den nu börjat hårdna för din fertila period är väl över? Så det känns som du kan känna skillnad på det ju! Jätte bra ju.. Min börjar mjukna nu och blir halare och snart bör min öppna sig också..

Åh ja. Håller alla mina tummar att du får lite ökning snart ;) hade varit fräckt med en sån implantationsdipp också!!

Började igår med ältesterna på cd10 så cd11 idag.. Hoppas på att sekretet ökar på ju också!

Är verkligen minst lika kul att följa er som en själv!!!

Är det inte typiskt dagen människa? Att det är först något inte funkar eller är fel som vi börjar intressera oss för varför eller hur det borde vara? Jag kan säga att jag ALDRIG reflekterat över att jag själv skulle kunna påverka min menscykel, ja förutom stora viktskillnader. Behövs mer undervisning i skolan helt klart!

Hahaha! Tvingar du honom att duscha kallt?! Lider med honom! Vilken tur att jag slipper det iaf, älskar att duscha suuuupervarmt!!

Yes, sista möjliga fertila dagen var nog i måndags, och efter måndags morse har jag torkar upp Knappt några flytningar, bara lite lotionaktigt. Men jag tycker det varit svårt att känna skillnad på tappen. Tänker att jag kanske blir lite vassare om det blir en ny cykel och där jag undersöker den från CD1. Hur länge har du undersökt tappen då? Började du med det denna cykeln också?

Någon stegring idag på ÄL-stickan? Någon härlig äggviteflytning?

Hehe, du och Amidina är min nya underhållning, no offence!
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-24 10:11:18 följande:

Haha, underbar morgonrapport där du!  Låter som en lovande lutealfas, hoppas på att den blir väääldigt långvarig. 

Hehe, de flesta skulle nog himla med ögonen rätt bra om de såg vårt lager med tillskott.. :P Men har baserat det på blodprover vi tagit med lite jämna mellanrum, plus allmänna rekommendationer iaf. Jag tar: B-vitmix, selen, zink, magnesium, omega3+Q10, C-vit, D-vit, järn, jod, och så en som jag inte minns vad den heter som ska vara bra mot endometrios men som luktar FIS. Vidrigt. XD Min man tar en mix som är bra för binjurarna och mot stress, selen, jod och omega3, plus då macan ibland (det är ett enligt mig äckligt pulver som han inte tycker smakar så illa iaf). :P 

Vi tar inte tabletter varje dag eftersom det är rätt höga doser, utan det blir snarare varannan med vissa och sporadiskt med andra. :) Brukar dock ta selen nästan varje dag.

Jo, jag är rätt nyfiken själv. :) Har gett upp letandet efter sekret eftersom vi haft mer sex än vanligtvis och då syns det aldrig ändå. Men ska jag ändå upp och kolla tappen sen så vet man ju aldrig vad, kanske hittar äggvita ändå, haha! 

Ja, man får vara glad att man fått veta det nån gång innan allt är "över" sas. Min mamma undrar massor nu också, och hade ju gärna velat kunna allt när hon själv fortfarande hade mens liksom.

Jag har nu tempat till och från iiii... kan det vara 3 år kanske? Har haft några pauser ibland där vi inte försökt och jag haft det stressigt, men annars har det varit rätt stabilt med tempandet ändå. Jag var mest nyfiken faktiskt, läste om några tjejer som tempade vaginalt och hade fått slätare kurvor, och mina var förr rätt hackiga. Det blev som natt och dag när jag bytte, svepande och fina istället för hysterisk berg-och dalbana. :P 

Blev nyfiken på att du tar selen varje dag, vad är det särskilt bra för? Mina multivitaminer innehåller visserligen det, men borde man ta större dos?

Jag har också funderat på om vi tar för MYCKET tillskott, kan man det? Vet ju att vissa mineraler ska man inte ha för mycket av, men vitaminer? Kan man överdosera på vitaminer? Vi tar ju våra tabletter varje dag: multivitaminer, hög dos c-vitamin, magnesium, zink, omega3. Jag tar bidrottninggele och maken maca.

Uhhh la la la, mer sex än vanligt minsann You go girl!

Blir helt klart motiverad till att börja tempa vaginalt! Spelar det någon roll vart termometern placeras då? Ska den vara mot en vägg, om du förstår vad jag menar

Skrev precis till Entusiastisk att hon och du är min nya underhållning. Så spänd på hur det går för er nu i fertila perioden! Vill ju typ veta ALLT om ÄL-stickor, tappen och sekret, hehe!
  • Jenzia
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-24 12:02:32 följande:

Upd idag är att brösten fortfarande gör ont. Jag är på äggl+8 idag. Tänkte att jag nog kommer börja testa med gravtest på sönd när det är dag äggl+10. Men det är väl troligen för tidigt att se något kanske.. har inga superkänsliga graviditetstest då dom är så sinnessjukt dyra, dom jag har står det att man kan testa först på BIM. Men man vet ju aldrig

Hihi, börjar det redan klia i test-fingrarna?

OM jag ska testa före BIM så väntar jag nog till ÄL+12/13. Tänkte heller inte slösa mer pengar på testa tidigt tester. Känns som om jag bara kastar pengarna direkt i sjön!
  • Jenzia
    Jensan88 skrev 2020-07-24 15:59:10 följande:

Ser detta ÄL-test positivt? Första gången jag håller på med detta. Igår när jag testade var det betydligt svagare. Är på cykeldag-14

Ser helt klart positivt ut, men gud vilket jobbigt ÄL-test! Hade inte köpt fler sådana. Rekommenderar vanliga stickor och använda sig av en app, tex PreMom, för att analysera om de är positiva eller inte Superlätt!
  • Amidina
    ellie86 skrev 2020-07-24 15:42:37 följande:

Ja verkligen, kroppen är bra häftig ändå! Och kul att nörda ner sig i sånt som gäller fertilitet och allt runt omkring, och kunna se samband.

Haha, åh valptiden :D Vår vovve är 5 år nu, så man har ju glömt hur hääärligt det kunde vara emellanåt hehe... :)

Ja jisses, jag har alltid haft intresse för barn och uppfostran/tankar/kulturer, sen graviditet, men sen när vi äntligen började försöka själva så gick jag ju helt bananas med informationssökandet. ;P

Haha, ja du det hade vi också hunnit glömma på bara det året sen vår andra hund var liten valp. XD Imorse fick jag snällt gå upp för katten kräktes på golvet och valpen tyckte det lät och såg oerhört spännande ut och var på väg dit...
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Jensan88
    Jenzia skrev 2020-07-24 16:35:06 följande:

Ser helt klart positivt ut, men gud vilket jobbigt ÄL-test! Hade inte köpt fler sådana. Rekommenderar vanliga stickor och använda sig av en app, tex PreMom, för att analysera om de är positiva eller inte Superlätt!

Jaaay! :) Då blir det att tuta och köra ikväll. ;P

Det var de äl-test jag kom över. Vad är det som är så jobbigt med de? :O hur fungerar PreMom?
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-24 16:23:36 följande:
    Blev nyfiken på att du tar selen varje dag, vad är det särskilt bra för? Mina multivitaminer innehåller visserligen det, men borde man ta större dos?

Jag har också funderat på om vi tar för MYCKET tillskott, kan man det? Vet ju att vissa mineraler ska man inte ha för mycket av, men vitaminer? Kan man överdosera på vitaminer? Vi tar ju våra tabletter varje dag: multivitaminer, hög dos c-vitamin, magnesium, zink, omega3. Jag tar bidrottninggele och maken maca.

Uhhh la la la, mer sex än vanligt minsann You go girl!

Blir helt klart motiverad till att börja tempa vaginalt! Spelar det någon roll vart termometern placeras då? Ska den vara mot en vägg, om du förstår vad jag menar

Skrev precis till Entusiastisk att hon och du är min nya underhållning. Så spänd på hur det går för er nu i fertila perioden! Vill ju typ veta ALLT om ÄL-stickor, tappen och sekret, hehe!
    Ska förtydliga att jag tar det nästan varje dag, med uppehåll då och då. :) Det är bra för hur mycket som helst, slänger in en länk till min favoritsida när det gäller att läsa om vitaminer och mineraler: http://www.halsosidorna.se/Selen.htm
    Eftersom våra jordar i Sverige är selenfattiga är det bra om man äter lite tillskott av det, om man inte äter väldigt mycket selenrik mat.
    Alltså ja, det kan man när det gäller de fettlösliga vitaminerna, de lagras ju i fettvävnaden och vissa av dem kan bli giftiga i för hög dos. Men oftast krävs det rätt mycket och under lång tid, och man hinner få en del besvär som pekar på att nåt är fel. Min tanke är att om jag börjar få konstiga symptom så slutar jag ta mina tillskott ett tag och ser om det blir bättre. :) Men kolla på den sidan jag länkade, där kan man läsa om optimalt intag, och även vilken typ av mat som innehåller olika mängd. DRI är väldigt ofta i underkant, den säger egentligen mest hur mycket man ska ta för att inte bli sjuk, inte hur mycket man ska ta för att må som bäst.

Nä, jag stoppar bara in tempen tills det tar emot typ, och försöker hålla mig vaken så jag hör när den piper. ;P Lite av en utmaning vissa morgnar kan jag ju säga, med täcke på och halvsovandes. Hade varit kul att se om du ser samma skiftning i kurvorna som jag gjorde när jag bytte, att de blev så väldigt mycket jämnare.

Haha, såg det och känner likadant med er! :P Går bara och väntar på att du ska börja känna av symtom på det ena och andra nu... ;)

Har precis tagit dagens test, det var negativt men kaaanske lite starkare än igår..? Tappen är kvar på samma ställe, men där var helt klart fertilt sekret idag! Så troligtvis får jag räkna med ÄL på söndag istället för imorgon. :) Men intressant att testen var starkare häromdagen och sen blev svagare (och nu starkare igen).. Jag har ju tagit extra D-vitamin, funderar på om det kan vara det som påverkat.
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Jensan88 skrev 2020-07-24 17:44:50 följande:
    Jaaay! :) Då blir det att tuta och köra ikväll. ;P

Det var de äl-test jag kom över. Vad är det som är så jobbigt med de? :O hur fungerar PreMom?
    Håller med Jenzia, kör på! ;)

För egen del tycker jag såna är jobbiga för strecken hamnar liksom så långt ifrån varann. Men de går oftast att dela på så man kan ta ut själva teststickan och då syns det lite lättare tycker jag. :)
  • Jensan88
    Amidina skrev 2020-07-24 17:53:36 följande:

Håller med Jenzia, kör på! ;)

För egen del tycker jag såna är jobbiga för strecken hamnar liksom så långt ifrån varann. Men de går oftast att dela på så man kan ta ut själva teststickan och då syns det lite lättare tycker jag. :)

Tack för svar. :) Ska kolla det och köra på. :) Haha, nu är jag super taggad!
Svar på tråden BIM Augusti 2020