Jenzia skrev 2020-07-24 16:23:36 följande:
Blev nyfiken på att du tar selen varje dag, vad är det särskilt bra för? Mina multivitaminer innehåller visserligen det, men borde man ta större dos?
Jag har också funderat på om vi tar för MYCKET tillskott, kan man det? Vet ju att vissa mineraler ska man inte ha för mycket av, men vitaminer? Kan man överdosera på vitaminer? Vi tar ju våra tabletter varje dag: multivitaminer, hög dos c-vitamin, magnesium, zink, omega3. Jag tar bidrottninggele och maken maca.
Uhhh la la la, mer sex än vanligt minsann

You go girl!
Blir helt klart motiverad till att börja tempa vaginalt! Spelar det någon roll vart termometern placeras då? Ska den vara mot en vägg, om du förstår vad jag menar
Skrev precis till Entusiastisk att hon och du är min nya underhållning. Så spänd på hur det går för er nu i fertila perioden!

Vill ju typ veta ALLT om ÄL-stickor, tappen och sekret, hehe!
Ska förtydliga att jag tar det nästan varje dag, med uppehåll då och då. :) Det är bra för hur mycket som helst, slänger in en länk till min favoritsida när det gäller att läsa om vitaminer och mineraler:
http://www.halsosidorna.se/Selen.htm
Eftersom våra jordar i Sverige är selenfattiga är det bra om man äter lite tillskott av det, om man inte äter väldigt mycket selenrik mat.
Alltså ja, det kan man när det gäller de fettlösliga vitaminerna, de lagras ju i fettvävnaden och vissa av dem kan bli giftiga i för hög dos. Men oftast krävs det rätt mycket och under lång tid, och man hinner få en del besvär som pekar på att nåt är fel. Min tanke är att om jag börjar få konstiga symptom så slutar jag ta mina tillskott ett tag och ser om det blir bättre. :) Men kolla på den sidan jag länkade, där kan man läsa om optimalt intag, och även vilken typ av mat som innehåller olika mängd. DRI är väldigt ofta i underkant, den säger egentligen mest hur mycket man ska ta för att inte bli sjuk, inte hur mycket man ska ta för att må som bäst.
Nä, jag stoppar bara in tempen tills det tar emot typ, och försöker hålla mig vaken så jag hör när den piper. ;P Lite av en utmaning vissa morgnar kan jag ju säga, med täcke på och halvsovandes. Hade varit kul att se om du ser samma skiftning i kurvorna som jag gjorde när jag bytte, att de blev så väldigt mycket jämnare.
Haha, såg det och känner likadant med er! :P Går bara och väntar på att du ska börja känna av symtom på det ena och andra nu... ;)
Har precis tagit dagens test, det var negativt men kaaanske lite starkare än igår..? Tappen är kvar på samma ställe, men där var helt klart fertilt sekret idag! Så troligtvis får jag räkna med ÄL på söndag istället för imorgon. :) Men intressant att testen var starkare häromdagen och sen blev svagare (och nu starkare igen).. Jag har ju tagit extra D-vitamin, funderar på om det kan vara det som påverkat.