• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-25 10:32:11 följande:

Woopwoop för motorväg! :D Kan också få sådär riktigt långt och segt ibland, ett tag sen nu dock. :P Tror jag haft för få kvinnor som delar östrogen i min närhet, haha! 

Jag hade nog tagit testet samma tid som igår, men är du extra nyfiken så kör på. ;) Jag brukar dricka lite mindre än normalt under eftermiddagen, kör sista kissen vid 12, och testar sen vid 16-17. :) Beroende på hur väl dina äggstockar reagerar på Lh så Kan du eventuellt missa peaken om du bara testar en gång om dagen, men det är inte jättevanligt att det går så fort.

Jag tar mellan 30-40 tusen ie en gång i veckan under vinterhalvåret, efter rekommendation från Jenny (var hos henne för ett par år sen och fick hjälp), den här månaden har jag tagit 30k för ett par dagar sen, men är mycket ute i solen också. :) Har äntligen lyckats skonsamt bygga upp en bra solbränna under våren så använder ingen solkräm (täcker känsliga områden med kläder eller håller mig i skuggan om jag är bar där).

Hade väl eg kunnat hålla mig men körde på 2 test för säkerhetsskull. Tar ett vid 19 ikväll och tog precis.. Gått från 0,09, 0,15(båda tagna 14-14.30) och idag strax innan 11 var det 0,20. Så uppåt går det iaf. Ska bli spännande att se ikväll.. Idag blir det dvitaminboost i solen hela dagen! Och när jag får positivt ältest kör jag på några 1000ie i tablettform..

Hur ser det ut med din äl nu!? Symptom? Är det imorgon du beräknas ha äl?
  • odlarmamman
    Amidina skrev 2020-07-25 10:41:41 följande:

Jag kan iaf svara på att nivåerna går ner när ägget har släppt, då har de liksom gjort sitt jobb. :) Man brukar säga att ägget släpper inom 24-48h efter påvisad topp, så tanken är väl egentligen att man ska sluta testa när man väl fått positivt. :) Men här har du en annan som också fortsatt kolla dagarna efter vid olika tillfällen. ;)

Räkna med ÄL dagen efter positivt så bör det bli rätt!

Jag fortsätter nog med två tester om dagen tills jag ser att nivåerna går ner =P som du säger, svårt att låta bli ibland.

Rosenrot, maca och extra d vitamin boost denna cykel. Får se om det gör susen eller inte.

Har du också ägglossning snart =)
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 11:14:20 följande:
    Hade väl eg kunnat hålla mig men körde på 2 test för säkerhetsskull. Tar ett vid 19 ikväll och tog precis.. Gått från 0,09, 0,15(båda tagna 14-14.30) och idag strax innan 11 var det 0,20. Så uppåt går det iaf. Ska bli spännande att se ikväll.. Idag blir det dvitaminboost i solen hela dagen! Och när jag får positivt ältest kör jag på några 1000ie i tablettform..

Hur ser det ut med din äl nu!? Symptom? Är det imorgon du beräknas ha äl?
    Jag har inte den appen ni snackar om, så noll koll på vad de där siffrorna betyder. ;P Men det låter ju bra iaf, uppåt är ju (väl) positivt!
    Gotta i dig lite extra fett också, avocado, lax, nötter, sånt är bra för ägglossningen. :D

Här är det liiite småhugg och mol på både vänster och höger sida sen några dagar, men när det är så milt vet jag sällan om det är pga endon eller annat. Sen ligger mina äggstockar inne bakom min bakåtlutade livmoder, så allt är en enda förvirrande röra där inne. :P 
    Räknar med ÄL imorgon, så det blir ett par dagars sex till, mitt stackars underliv.. :P Får boosta ordentligt med ecovag efteråt, brukar få lite svamp efter såna här maratonveckor, attans basiska sperma!
    Kul om vi ägglossar ihop, haha! Skicka signaler via skärmen eller nåt. :P 
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    odlarmamman skrev 2020-07-25 11:27:01 följande:
    Jag fortsätter nog med två tester om dagen tills jag ser att nivåerna går ner =P som du säger, svårt att låta bli ibland.

Rosenrot, maca och extra d vitamin boost denna cykel. Får se om det gör susen eller inte.

Har du också ägglossning snart =)
    Så är det när man är nyfiken! :P Men sen å andra sidan lär man sig ju en hel del då också.

Håller tummarna att det funkar, här har det bara blivit d-vit för min del. Macan ger mest gubben effekt, och rosenroten gav ingen av oss nåt under de månader vi testade. Kör nog mer på glädje och vila. :)

Ja, jag misstänker att den kommer imorgon, får se vad testet idag säger!

Måste också säga att jag gillar verkligen ditt användarnamn! Vad odlar du?
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • odlarmamman
    Amidina skrev 2020-07-25 11:42:56 följande:

Så är det när man är nyfiken! :P Men sen å andra sidan lär man sig ju en hel del då också.

Håller tummarna att det funkar, här har det bara blivit d-vit för min del. Macan ger mest gubben effekt, och rosenroten gav ingen av oss nåt under de månader vi testade. Kör nog mer på glädje och vila. :)

Ja, jag misstänker att den kommer imorgon, får se vad testet idag säger!

Måste också säga att jag gillar verkligen ditt användarnamn! Vad odlar du?

Glädje och vila låter bra och sunt <3

Spännande =) håller tummarna att du får ägglossning imorgon och att det blir er lyckosamma månad!

Lite allt möjligt odlar jag, utökar lite varje år =) men mest basgrödor, potatis, svartrot, squash, mycket bladgrönt, tomat osv. I år täckodlar jag för första gången ordentligt och använder bokashi som gödning =) och försöker för första gången tänka mer på att odla så att vi ska ha glädje av egenodlat året om. Tex ett stort fint kålkvarter så vi kan ha färskt grönt ända in på vårkanten när spenat osv kommer. Jag provar mig fram mycket. Mycket som misslyckas men då provar jag att göra annorlunda nästa gång =) odlar du nåt? Du bodde också ute på landet va?
  • Amidina
    odlarmamman skrev 2020-07-25 11:49:00 följande:

Glädje och vila låter bra och sunt <3

Spännande =) håller tummarna att du får ägglossning imorgon och att det blir er lyckosamma månad!

Lite allt möjligt odlar jag, utökar lite varje år =) men mest basgrödor, potatis, svartrot, squash, mycket bladgrönt, tomat osv. I år täckodlar jag för första gången ordentligt och använder bokashi som gödning =) och försöker för första gången tänka mer på att odla så att vi ska ha glädje av egenodlat året om. Tex ett stort fint kålkvarter så vi kan ha färskt grönt ända in på vårkanten när spenat osv kommer. Jag provar mig fram mycket. Mycket som misslyckas men då provar jag att göra annorlunda nästa gång =) odlar du nåt? Du bodde också ute på landet va?

Får ju försöka iaf, sen vad det faktiskt blir är ju nåt annat. :P

Detsamma till er!

Åh, vad roligt, precis samma tankar som jag/vi har! I år har det mesta blivit totalt misslyckat dock, hade lite för stora planer och lite för lite ork. :P Kör annars också mycket bas, potatis, lök, tomater, örter, osv. Fått upp en växttunnel i år, men det bor lite för mycket ogräs där än. Men tänker också att vi ska kunna odla ffa där inne under hela vintern (som förvisso ändå är rätt mild här nere i Skåne). :) Har täckodlat i några år nu, och älskar det eftersom jag hatar att rensa ogräs och det är tråkigt att vattna. :P Har dock blivit tvungen att hängna in all odling eftersom hönsen annars prompt ska dit och sprätta efter insekter och annat gott.
  • Canama

Från 0 till 0,55 på mindre än 24h! Ska ta två test till idag tänkte jag. Förra graviditeten tog jag 1/dag och missade peaken, skulle vara skoj att fånga den lilla rackarn! Egentligen spelar de ingen roll, vi tänker ändå ligga varje dag nu framöver (såg någon som hade fundering om det).

Förra graviditeten så var mitt starkaste ÄL test lika starkt som det jag fick just. Skickar in bilden från dagens 12-test :D Premom kallar det för -Low- men jag tycker de är mer än så. OOOOBBS jag vet att de inte är postivt och att allt annat än postivt är negativt. Men lite mer än low tycker jag allt ;)

• odlarmamman
    Amidina skrev 2020-07-25 12:07:56 följande:

Får ju försöka iaf, sen vad det faktiskt blir är ju nåt annat. :P

Detsamma till er!

Åh, vad roligt, precis samma tankar som jag/vi har! I år har det mesta blivit totalt misslyckat dock, hade lite för stora planer och lite för lite ork. :P Kör annars också mycket bas, potatis, lök, tomater, örter, osv. Fått upp en växttunnel i år, men det bor lite för mycket ogräs där än. Men tänker också att vi ska kunna odla ffa där inne under hela vintern (som förvisso ändå är rätt mild här nere i Skåne). :) Har täckodlat i några år nu, och älskar det eftersom jag hatar att rensa ogräs och det är tråkigt att vattna. :P Har dock blivit tvungen att hängna in all odling eftersom hönsen annars prompt ska dit och sprätta efter insekter och annat gott.

Jag har också tagit mig lite vatten över huvudet, inte orkat så mycket som jag hoppats i år. Jag blir också galen på hönsen när dom förstör i odlingarna! Men inte hägnat in allt än tyvärr. Jagar iväg dom när jag får chansen. Dom får gärna sprätta under träd och så men blir så ledsen när dom äter upp massa bär eller än värre förstör plantor i sin iver att sprätta efter gott =P
Svar på tråden BIM Augusti 2020