• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • NiMi12

Jag är på cd 12 idag och borde ha blinkande gubbe på äl test. Men fick tom ring. Jag tycker dock strecken är väldigt lika varandra. Vad tror ni?

• schulia1

Såhär ser dagens ÄL-test ut på CD13. Bör bli fullt utslag imorgon (CD14) eller senast på tisdag (CD15). Vad tror ni? :)
  • Entusiastisk
    ellie86 skrev 2020-07-26 09:30:18 följande:

Här är det jag som halkar in lite sent känner jag :D Min sambo tycker att jag obsessar lite genom att hänga så mycket på Familjeliv och sånt så brukar låtsas att jag inte alls sitter och knarkar allehanda forum när han är i närheten haha... Han tycker väl mest att det kommer ju ske när det sker och att man inte behöver tänka eller analysera så mycket kring det. Så då är det ju skönt att man har andra som är i samma läge att diskutera och filosofera med! :)

Här är en till (inflyttad) skåning i övrigt, bor i Lund!

Ska kolla de inläggen ni länkade några sidor tillbaka om fertilt sekret. Jag brukade ha väldigt tydliga äggviteflytningar men inte bara har mina cykler varit långa och oförutsägbara nu under våren, jag har inte heller märkt av sådär klockrena äggviteflytningar... :/ Har dock haft temphöjning och förra månaden också en stegring på stickor (testade inte tidigare cykler då vi inte aktivt försökte då) så bör ju rimligtvis ägglossat till sist. Lyckades få lite d-vitaminkick igår då jag var ute i solen, som idag lyser med sin frånvaro igen. Får nog kolla på lite tillskott där!

Vad kul med en till skåning! Välkommen!

Min man tycker också jag är lite besatt haha.. Men han skämtar mest om det xD samtidigt håller jag iofs med honom, haha!! Men visst är det härligt med ett gäng kvinnor man kan diskutera verkligen allt utan censur, tror knappt männen förstår hälften ;)

Låter ju onekligen som det! Ska bli kul att följas åt! När har du beräknad äl och BIM?

Kram
  • Entusiastisk

Uppdatering idag: tappen är hög och fortsätter mjukna tycker jag men inte så öppen.. Lite uppblåst i magen.

Inget äggvite-sekret Idag utan mer krämigt^^ konstigt nog. Och i princip helt blankt ältest(0,00 i Premom) nu kl. 11.

Så glad jag tempat iaf för annars hade jag ju trott jag missat peaken. Känns som äl då kommer komma senare då i guess... Men hur säkert är tempningen när man har oregelbunden sömn? Tänker att den bör väl vara så pass pålitlig att den går upp iaf efter äl? Såhär ser min kurva ut iaf..

Vi får väl helt enkelt sexa på varannan dag och sen vid positivt test några extra gånger..

Åh var så peppad för ett positivt test idag, men visst det är klart det kan ju vända snabbt .. Jag ska försöka att inte lägga så mycket värderingar i allting utan bara se saker för vad det är och veta att jag(och mannen) gör det bästa vi kan! Blev bara lite chockad över att ältestet blev blankt.. ^^ men men.. Chansen finns ju iallafall kvar <3 så nu blir det ännu mer var och varannan dag mys, känns dumt att klaga! :D

• Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 21:02:47 följande:
    Min man är den typ "gråa" typen, stabil, lugn, eftertänksam, pratar när han behöver, planerar och slutför saker.. Men kan vara en riktig pajas och älskar äventyr.. Jag är den färgstarka personen med känslor åt alla håll, pratglad och öppen, gillar att påbörja saker men sämre på att avsluta.. Men bjuder på mig själv och älskar äventyr och resa! Så han typ lugnar ner mig och jag speedar upp honom.. Perfect match! Skönt att du också har din Perfect match! Hur länge har ni varit tillsammans?

Alltså drömmen att vara så nära sin mamma.. Tänk vad underbart när du är hemma-mamma och har din mamma hos er, att tre generationer får leva så tätt! Wow, det hade varit en dröm för mig... Då antar jag att du är väldigt nära din mamma?!

Jag har kanske haft det lite åt andra hållet isåfall rent ekonomiskt men det enda jag värderat har varit den tiden vi spenderade tillsammans men har alltid önskat vi hade mer tid och mindre saker... För min mamma har alltid jobbat mycket och gör alltid allt på samma gång och har liksom lite svårt att vara här och nu.. Och min pappa och jag kommer inte så bra överens och jag är inte alls bekväm att min dotter är för mycket kring honom (de är fortfarande gifta, så svårt att få träffa bara mamma). - long story short..

Så jag vill ge min dotter det som jag kände att jag ibland kunde sakna.. Mer tid och mindre saker.. Kärlek, närhet, trygghet, min tid, bekräftelse, vara lyhörd.. Det tror JAG på iallafall.. :) givetvis följer jag även vildabarn, äääälskar det kontot!!!

Nej är det sant?? Ja men jag jobbar ju inom bank!!

Nej nu skojar jag.. Men jag har faktiskt jobbat i Örkelljunga! Var i hbg har du bott? Så liten världen är ibland! :D
    Hihi, det kan behövas både lite farthöjare och -sänkare ibland. ;) Hur länge har ni varit ihop? Vi har lite av en virvelvind till historia, haha! Vi träffades för 3,5år sen, flyttade ihop efter 3 veckor (jag flyttade 30mil upp till honom) och gifte oss efter 6 månader. Drömmer Flyttade ner till Skåne igen i början av 2018, och till vår lilla stuga i april samma år. :) Vi var iofs 31 och 35 när vi träffades, och klickade direkt och kände att vi hade samma livsmål och syn på det viktigaste så varför vänta. :P

Ja, det har väl egentligen alltid varit planen att ha mina föräldrar hos mig när de blev äldre. Pappa dog förra sommaren, så han hann aldrig få flytta hit upp, men mamma bor här som sagt nu och jag är så glad och tacksam för det, och för att min man trivs med henne också. Jag är ensambarn, och har alltid haft en väldigt fin relation till mina föräldrar. :) 
    Det är verkligen en konst för många det där med att leva i nuet och kunna slappna av. Min mamma var lite likadan förr, svårt att sitta ner och bara vara, men det har gett med sig lite med åldern faktiskt. Får hoppas att det blir likadant för din mamma! Vad synd att din relation med din pappa är besvärlig, men så blir det ju ibland. :( Man kan inte välja sina släktingar, och när det gäller föräldrar är det alltid extra jobbigt och många känslor.

Tycker iaf att det är fint att du kan ge dina barn allt det där, saker finns det tillräckligt av i livet ändå, men kärlek, närhet och fina relationer är dyrbara! 
    Haha, kunde nästan ana det. ;) Har följt henne sen jag var tonåring, helt sjukt egentligen..

Haha attans, jag blev helt exalterad där en stund! ;P Jag har bott.. nu måste jag kolla upp vad områdena heter.. på Adolfsberg och Rosengården (och är uppvuxen på Rosengård i Malmö, haha!). Världen är så himla liten faktiskt! Jobbade på Irland ett tag i min ungdom, och träffade såklart folk som kände vänner till mig hemma i Sverige där!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 11:24:11 följande:

Uppdatering idag: tappen är hög och fortsätter mjukna tycker jag men inte så öppen.. Lite uppblåst i magen.

Inget äggvite-sekret Idag utan mer krämigt^^ konstigt nog. Och i princip helt blankt ältest(0,00 i Premom) nu kl. 11.

Så glad jag tempat iaf för annars hade jag ju trott jag missat peaken. Känns som äl då kommer komma senare då i guess... Men hur säkert är tempningen när man har oregelbunden sömn? Tänker att den bör väl vara så pass pålitlig att den går upp iaf efter äl? Såhär ser min kurva ut iaf..

Vi får väl helt enkelt sexa på varannan dag och sen vid positivt test några extra gånger..

Åh var så peppad för ett positivt test idag, men visst det är klart det kan ju vända snabbt .. Jag ska försöka att inte lägga så mycket värderingar i allting utan bara se saker för vad det är och veta att jag(och mannen) gör det bästa vi kan! Blev bara lite chockad över att ältestet blev blankt.. ^^ men men.. Chansen finns ju iallafall kvar <3 så nu blir det ännu mer var och varannan dag mys, känns dumt att klaga! :D

Inte helt ovanligt att man får lite mer utslag på stickorna ibland för att de sedan sjunker och peakar ett par dagar senare. Vilka stickor använder du?

Jag tycker det går att se bra trots oregelbunden sömn. Här är min kurva denna månad. Visst absolut många värden får man ta med överseende men ändå tydligt före och efter äl.

• Amidina

Blidde inget mys alls igår, vi var heeelt slut till kvällen. Tempen upp till 36,5 imorse, men har inte sovit sådär jättebra och tror jag låg vaken en liten stund innan hjärnan sa till mig att komma loss och ta termometern. :P Iaf, får se om det blir några ägglossningskänningar idag, annars får jag väl bara höfta till det och säga att ÄL skett inatt eller idag, söndag blir det oavsett.
    Tur vi säkrade upp 4 dagar innan gårdagen iaf, kanske kan få till det en sväng lite senare idag med när mamma åkt hem till sin lägenhet. :P

Önskar er alla en fin dag!

35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 11:24:11 följande:

Håller med H0nd3n­där, man brukar kunna se de två olika faserna trots hackigt och ryckigt. :) Och kolla in de där länkarna jag slängde in om sekret, kan ju vara fertilt trots krämigt!
  • Amidina
    NiMi12 skrev 2020-07-26 10:11:25 följande:

Jag är på cd 12 idag och borde ha blinkande gubbe på äl test. Men fick tom ring. Jag tycker dock strecken är väldigt lika varandra. Vad tror ni?

Jomen jag tycker de ser rätt lika ut, inte helt kanske men rätt jäkla nära. :) Positivt senare idag eller imorgon tippar jag på!
  • Amidina
    schulia1 skrev 2020-07-26 10:23:43 följande:
    Såhär ser dagens ÄL-test ut på CD13. Bör bli fullt utslag imorgon (CD14) eller senast på tisdag (CD15). Vad tror ni? :)
    Min gissning blir positivt imorgon! :D Mina brukar se ut sådär dagen innan jag får fullt!
Svar på tråden BIM Augusti 2020