Entusiastisk skrev 2020-07-25 21:02:47 följande:
Min man är den typ "gråa" typen, stabil, lugn, eftertänksam, pratar när han behöver, planerar och slutför saker.. Men kan vara en riktig pajas och älskar äventyr.. Jag är den färgstarka personen med känslor åt alla håll, pratglad och öppen, gillar att påbörja saker men sämre på att avsluta.. Men bjuder på mig själv och älskar äventyr och resa! Så han typ lugnar ner mig och jag speedar upp honom.. Perfect match! Skönt att du också har din Perfect match! Hur länge har ni varit tillsammans?
Alltså drömmen att vara så nära sin mamma.. Tänk vad underbart när du är hemma-mamma och har din mamma hos er, att tre generationer får leva så tätt! Wow, det hade varit en dröm för mig... Då antar jag att du är väldigt nära din mamma?!
Jag har kanske haft det lite åt andra hållet isåfall rent ekonomiskt men det enda jag värderat har varit den tiden vi spenderade tillsammans men har alltid önskat vi hade mer tid och mindre saker... För min mamma har alltid jobbat mycket och gör alltid allt på samma gång och har liksom lite svårt att vara här och nu.. Och min pappa och jag kommer inte så bra överens och jag är inte alls bekväm att min dotter är för mycket kring honom (de är fortfarande gifta, så svårt att få träffa bara mamma). - long story short..
Så jag vill ge min dotter det som jag kände att jag ibland kunde sakna.. Mer tid och mindre saker.. Kärlek, närhet, trygghet, min tid, bekräftelse, vara lyhörd.. Det tror JAG på iallafall.. :) givetvis följer jag även vildabarn, äääälskar det kontot!!!
Nej är det sant?? Ja men jag jobbar ju inom bank!!
Nej nu skojar jag.. Men jag har faktiskt jobbat i Örkelljunga! Var i hbg har du bott? Så liten världen är ibland! :D
Hihi, det kan behövas både lite farthöjare och -sänkare ibland. ;) Hur länge har ni varit ihop? Vi har lite av en virvelvind till historia, haha! Vi träffades för 3,5år sen, flyttade ihop efter 3 veckor (jag flyttade 30mil upp till honom) och gifte oss efter 6 månader.

Flyttade ner till Skåne igen i början av 2018, och till vår lilla stuga i april samma år. :) Vi var iofs 31 och 35 när vi träffades, och klickade direkt och kände att vi hade samma livsmål och syn på det viktigaste så varför vänta. :P
Ja, det har väl egentligen alltid varit planen att ha mina föräldrar hos mig när de blev äldre. Pappa dog förra sommaren, så han hann aldrig få flytta hit upp, men mamma bor här som sagt nu och jag är så glad och tacksam för det, och för att min man trivs med henne också. Jag är ensambarn, och har alltid haft en väldigt fin relation till mina föräldrar. :)
Det är verkligen en konst för många det där med att leva i nuet och kunna slappna av. Min mamma var lite likadan förr, svårt att sitta ner och bara vara, men det har gett med sig lite med åldern faktiskt. Får hoppas att det blir likadant för din mamma! Vad synd att din relation med din pappa är besvärlig, men så blir det ju ibland. :( Man kan inte välja sina släktingar, och när det gäller föräldrar är det alltid extra jobbigt och många känslor.
Tycker iaf att det är fint att du kan ge dina barn allt det där, saker finns det tillräckligt av i livet ändå, men kärlek, närhet och fina relationer är dyrbara!
Haha, kunde nästan ana det. ;) Har följt henne sen jag var tonåring, helt sjukt egentligen..
Haha attans, jag blev helt exalterad där en stund! ;P Jag har bott.. nu måste jag kolla upp vad områdena heter.. på Adolfsberg och Rosengården (och är uppvuxen på Rosengård i Malmö, haha!). Världen är så himla liten faktiskt! Jobbade på Irland ett tag i min ungdom, och träffade såklart folk som kände vänner till mig hemma i Sverige där!