Entusiastisk skrev 2020-07-25 13:03:26 följande:
Aha, det är Premom som typ analyserar stickorna åt än liksom..
Ja, fett äter jag faktiskt dåligt av så bra input. Får bli fisk imorgon kanske och ngn avokado eller så idag..
Åh ja samma för mig ifall vi har sex för ofta. Förra cykeln blev så för mig tog 1 vecka för min stackars fiffi att återhämta sig så får bli mer varannan dag nu och kanske varje imorgon och måndag ifall äl är positivt imorgon..
Är inte så insatt i endo och så men låter väldigt jobbigt på flera sätt :( vet man varför det blivit så? Eller är man liksom född med det? Hoppas det är okej att jag frågar.. Vad grym du är som kämpar på och tagit hjälp av Jenny och liksom optimerar din hälsa och allt. Beundrar verkligen din styrka <3
Ja roligt att ha en ällossar kompis! <3
Hade varit så roligt om vi kunnat plussa ihop också!!
Jo, läste det tidigare. :) Jag använder en app som heter ovuview, det är mest för att få en överblick, man kan ställa in att den ska gå en diverse metoder och beräkna det ena eller andra, men jag tycker den har fel lite för ofta så går efter egen bedömning bara. :) Annars är den skitbra, kan lägga in hur mycket som helst och anpassa eget.
Det Är svårt att komma ihåg tycker jag, man är ju uppvuxen med ett samhälle som säger att fett är superfarligt och hemskt och ska undvikas, vilket jag gjorde lite för länge förr. Nu har jag smööör i mitt liv igen och aldrig att jag släpper det, haha!
Vi har inte sex sådär jätteofta längre, men jag kan få svamp när jag ätit för mycket socker också. :( Men hittade RFSUs candicur, plus Ecovag, och de två har varit min räddare i nöden. Gillar inte de starka svampmedlen, och dessa funkade långt över förväntan!
Jag är ändå rätt lyckligt lottad, har inte alltför många symtom även om de blivit fler med åren. Har rätt jobbig mensvärk, så skönt att vara hemmafru där, och blir uppblåst som en ballong ibland när jag ätit nåt dumt. Sen lite lätt molvärk till och från under cykeln, men annars är det chill. :) Har en cysta på ena äggstocken men den är rätt statisk så oroar mig inte än. Man vet ännu inte varför man får endo, men det är betydligt vanligare än man trott iaf. Är väl nåt knas i generna i kombo med gifter i vardagen eller nåt. :P Som med det mesta annat.
Jag är envis som fasen och vill vara frisk, så då är det bara att bita i det sura äpplet och köra på. Men tack! Jag är dock ingen övermänniska så slarvar tyvärr en del.. Gick i parallellklass med Jenny i gymnasiet faktiskt, så det var skitkul att se henne igen och vad hon har blivit!
Men jaa! Hoppas sååå att det blir en massa plus här inne den här gången så vi kan gå över till en bf-grupp ihop, alla är så goa!