• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 15:25:04 följande:
    Okej, aldrig hört om.. Har en annan app som heter min kalender där jag loggar allt.. Och Premom nu för att få lhtest och tempen i samma graf liksom..

Ja men eller hur, visst är det konstigt.. Smör är ju så gott!

Aha, bra tips! Jag tog bara någon gel mot torra slemhinnor och efter ngn vecka så gav det med sig iallafall.. Så vet inte om det bara var ngn obalans eller ngt..

Är du hemmafru? Vad härligt! Här är en till :D och hemma-mamma då <3 ni bodde i Malmö va i skogen? Så drömmigt ju! Tänk sen när ni har barn! Så mysigt! Tänker ni att du ska vara hemma-mamma då liksom?:D

Usch vad jobbigt men skönt att du kan justera med kost och andra grejer för att minska besvären och att du både har bra koll och är envis<3 ja Det där med gifter är ju lurigt..

Förstår det.. Hon har ju verkligen exploderat!!

Det är inte helt lätt att följa allting till punkt och pricka hela tiden.. Man är ju bara människa <3

Åh ja..! Drömmen ju! Hade varit kul att skapa en tråd med de som vill och att vi kan följas åt genom livet även om alla inte får bf samtidigt eller så <3
    Nä, det finns ju tusen såna mensappar idag, så inte så konstigt. :P 

Kan ju vara bara obalans, svamp kliar ju oftast nåt så in i... och så de där keso-flytningarna till på det. Men ecovag har jag alltid hemma, det är såna kapslar med mjölksyrebakterier som man stoppar upp vid sänggående om man har lite bekymmer, de är så himla bra!

Ja, sen hösten 2018 (var tvungen att tänka efter rejält, haha)! Jisses vad tiden springer.. Jag har lite social ångest, och har varit utbränd ett par gånger så när chansen kom så tänkte vi att vi testar, och det har gått hur bra som helst. Visst, vi lever fattigt ekonomiskt (pga många anledningar), men det är verkligen ovärderligt det här. Och hej, vad kul att du också är hemma! :D Tänk vilken gåva att kunna ge sina barn egentligen. <3 Vi bor numera uppe i nordöstra Skåne, utanför Hässleholm, men jag kommer från Malmö från början. :) Tanken är att jag ska vara hemma så länge det går, och får vi barn vill vi kunna ge dem det, en förälder alltid hemma. Ni med?

Jag är ju lätt med på en sån grupp, nya fina vänner är alltid kul! <3 Särskilt när man inte har så många till att börja med. ;) 
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina

Nu ni! Cool  Vi har laddat upp med simmare typ 4 dagar i sträck, men då kör vi de sista 2 nu innan stackarn får vila igen. DrömmerSolig

35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-25 16:52:20 följande:

Nu ni!   Vi har laddat upp med simmare typ 4 dagar i sträck, men då kör vi de sista 2 nu innan stackarn får vila igen. 

Hejja Hejja!!! Ser ut att vara rackans nära peak!

Tråden bara exploderar med aktivitet, så roligt! Vill ju vara med, men har gäster hela helgen. Passar på att läsa alla inlägg när jag är på toa iaf! :-P
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-25 17:16:26 följande:
    Hejja Hejja!!! Ser ut att vara rackans nära peak!

Tråden bara exploderar med aktivitet, så roligt! Vill ju vara med, men har gäster hela helgen. Passar på att läsa alla inlägg när jag är på toa iaf! :-P
    Min kamera är skräp. :P Strecket är smalare, men lika starkt i färgen som kontrollstrecket, så det tar jag som positivt efter konstens alla regler!

Haha, bra metod! Kan ju bli väldigt långa besök dock, folk kanske undrar hur du mår egentligen.. XD Hoppas du har en bra helg med gäster och allt!

Igår kom lite fler kycklingar här, så jag smiter ner titt som tätt och försöker se dem, men mamma höna ligger platt som en sur pannkaka och täcker allt. :P
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-25 16:48:52 följande:

Nä, det finns ju tusen såna mensappar idag, så inte så konstigt. :P 

Kan ju vara bara obalans, svamp kliar ju oftast nåt så in i... och så de där keso-flytningarna till på det. Men ecovag har jag alltid hemma, det är såna kapslar med mjölksyrebakterier som man stoppar upp vid sänggående om man har lite bekymmer, de är så himla bra!

Ja, sen hösten 2018 (var tvungen att tänka efter rejält, haha)! Jisses vad tiden springer.. Jag har lite social ångest, och har varit utbränd ett par gånger så när chansen kom så tänkte vi att vi testar, och det har gått hur bra som helst. Visst, vi lever fattigt ekonomiskt (pga många anledningar), men det är verkligen ovärderligt det här. Och hej, vad kul att du också är hemma! :D Tänk vilken gåva att kunna ge sina barn egentligen. <3 Vi bor numera uppe i nordöstra Skåne, utanför Hässleholm, men jag kommer från Malmö från början. :) Tanken är att jag ska vara hemma så länge det går, och får vi barn vill vi kunna ge dem det, en förälder alltid hemma. Ni med?

Jag är ju lätt med på en sån grupp, nya fina vänner är alltid kul! <3 Särskilt när man inte har så många till att börja med. ;) 

Well, det kliade så in i h**. Och fick faktiskt lite så som du beskriver.. Sjukt störigt.. Men glad det kom efter äl iaf så man inte kände att månaden gick till spillo liksom :p

Jag känner igen mig.. Haft mycket problem i yngre år.. Men sen jag träffade min man för lite mer än 5 år sen så var det som mitt liv började om. Har varit helt stabil sen dess på alla plan och lärt mig hantera livet liksom. Han är yin till min yang och helt olik mig, så vi kompletterar varandra väldigt bra. Men flera utbrändperioder har gjort att jag bara kan jobba 50% och trivdes inte särskilt bra på mitt jobb så när vår dotter kom växte det fram att jag skulle vara hemma med henne..

Det är verkligen så lyxigt!

Vad härligt att det funkar för er också! Ja, man får verkligen dra in på onödigheter och tänka efter en extra gång men tid är mer värt än pengar så har hellre mer tid tillsammans än en massa saker :) känner verkligen så som ni att det är en fin gåva att ge sina barn, vad roligt att det finns fler som också tänker så!!

Vi bor i Helsingborg i nordvästra Skåne :)

Ska se om jag kan ordna någon sån grupp så kan dom som vill joina ju :D
  • Entusiastisk

Hm.. Ältestet visade svagare nu på kvällen..

Well Well, time will tell.. Får se imorgon helt enkelt!^^

• Canama
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 18:18:56 följande:

Hm.. Ältestet visade svagare nu på kvällen..

Well Well, time will tell.. Får se imorgon helt enkelt!^^

Mitt ÄL test idag vid 17 var också svagare än det vid 12....... så man blir ju att fundera om det var klart redan eller om jag druckit för mycket/hållit mig för kort stund. Ska ta ett senare ikväll tänkte jag bara för att jag är nyfiken...

Vi hade sex idag och det -kändes- mera än vad de brukar tyckte jag. Kändes som han kom åt -botten- liksom (eller toppen?). Kan det va tappen som är långt ner så att han når den? Haha svårt att förklara, blir så märkligt när man ska sätta ord på saker :D
  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-07-25 18:31:25 följande:

Mitt ÄL test idag vid 17 var också svagare än det vid 12....... så man blir ju att fundera om det var klart redan eller om jag druckit för mycket/hållit mig för kort stund. Ska ta ett senare ikväll tänkte jag bara för att jag är nyfiken...

Vi hade sex idag och det -kändes- mera än vad de brukar tyckte jag. Kändes som han kom åt -botten- liksom (eller toppen?). Kan det va tappen som är långt ner så att han når den? Haha svårt att förklara, blir så märkligt när man ska sätta ord på saker :D

Okej.. Well min äl är beräknad till måndag så hoppas på imorgon.. När är din äl?

Pratade med en bm för ett tag sen om just när det känns mer vid sex. Hon sa att om det är vid äl kan det kan bero på att antingen att äggblåsorna är stora eller att tappen är känsligare liksom.. Men det kanske inte var så du upplevde det!? Förstår dock känslan du upplever ibland känns det som man kan ha liksom sex jätte djupt oxh sen ibland att man bara känner att man måste stoppa honom en bit in för det liksom tar stopp eller blir obehagligt om han kommer för djupt!?
  • Canama
    Entusiastisk skrev 2020-07-25 18:50:34 följande:

Okej.. Well min äl är beräknad till måndag så hoppas på imorgon.. När är din äl?

Pratade med en bm för ett tag sen om just när det känns mer vid sex. Hon sa att om det är vid äl kan det kan bero på att antingen att äggblåsorna är stora eller att tappen är känsligare liksom.. Men det kanske inte var så du upplevde det!? Förstår dock känslan du upplever ibland känns det som man kan ha liksom sex jätte djupt oxh sen ibland att man bara känner att man måste stoppa honom en bit in för det liksom tar stopp eller blir obehagligt om han kommer för djupt!?

På tisdag säger mina appar. Dock har jag inte tempat eller tagit ÄL stickor tidigare cyklar så att de ska komma på tisdag är nog bara uträknat från att jag har en cykel på 29 dagar (i snitt). Har inte märkt av någon mängd flytningar än dock....

Ja men precis så kändes de! Att de liksom tog stopp. Ha nog känt så någon gång innan men aldrig reflekterat om det var runt ÄL eller inte...
  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-07-25 19:04:54 följande:

På tisdag säger mina appar. Dock har jag inte tempat eller tagit ÄL stickor tidigare cyklar så att de ska komma på tisdag är nog bara uträknat från att jag har en cykel på 29 dagar (i snitt). Har inte märkt av någon mängd flytningar än dock....

Ja men precis så kändes de! Att de liksom tog stopp. Ha nog känt så någon gång innan men aldrig reflekterat om det var runt ÄL eller inte...

Jag har inte heller använt ältest eller tempat tidigare så jag baserar min äl mest på de appar jag har och symptom från förra cykeln liksom.. Då hade jag 28 dagars cykel och mest älsymptom cd14 och min förhoppning är att det ska vara likadant denna men kroppen lever ju sitt eget liv så vi får se hur det blir.. Har iaf haft rikligt med fertilt sekret i 2 dagar så det närmar ju sig om inget annat..

Har märkt av fertilt sekret tidigare cykler?

Håller tummarna för positivt test för oss snart! Håll mig uppdaterad!!
Svar på tråden BIM Augusti 2020