• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • H0nd3ndär
    Cassus skrev 2020-07-26 17:50:40 följande:

Min äl spelar mig spratt denna månad! Första gången jag testade stickor från gravidkollen istället för cb digitala och tyckte aldrig att de blev något supertydligt sträck :/ Med cb brukade jag få fast smiley.

Hade dock känningar av äl men IOM testerna blev jag osäker om jag ens hade någon denna månad! Fler som använt dessa och inte brukar få så starka streck? Nu är det väl bara att vänta 2 veckor och se om det blev nåt denna månad.

Jag upplever de stickorna svåra! Har bara fått positivt på dem en gång och de denna cykeln. När jag använt dem tillsammsns med babyplans får jag starkare än kontrollsträcket med babyplans och inte ens positivt med gravidkollens.
  • Jensan88
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 19:11:48 följande:

Jag är den där pessimistiska typen som kommer invänta mensen xD och kommer den inte på ett par dagar testar jag :p

Jag kommer med invänta mensen. :O Jag vågar typ inte testa innan även om det är typ det enda jag vill. :D Såå nojig för att tappa hoppet. :)
  • Canama
    NiMi12 skrev 2020-07-26 15:05:37 följande:

Äl testar du?

Ja, jag ha gjort det denna månad. Fick ingen positiv men en ökning iallafall. Förra graviditeten fick jag heller ingen positivt men blev ju gravid ändå.. Så vi hoppas på det bästa!
  • Jensan88

Idag är det sista dagen av den fertila perioden och jag önskar sååå att det fanns en liten kamera eller något så man kunde följa all aktivitet som sker efter äl. :)

• Entusiastisk
    Jensan88 skrev 2020-07-26 19:25:48 följande:

Jag kommer med invänta mensen. :O Jag vågar typ inte testa innan även om det är typ det enda jag vill. :D Såå nojig för att tappa hoppet. :)

Men eller hur.. Jag får hellre mensen än först ett negativt test och börja undra "kan det vara för tidigt" sen testar man igen nästa dag och negativt igen.. Men mensen kommer inte så kanske det också var för tidigt... Hatar att pendla så mellan förtvivlan och förhoppningar x] eller har jag bara gjort det för många ggr.. xD
  • Entusiastisk

Ni som skriver att ni fick en ökning/stegring men inget positivt.. Har ni bild på det? Eller om ni kollar min bild.. Det är ju en ökning men verkligen superlångt ifrån positivt!! Antar att ni iaf får starkare än så då va?

• Anonym (Kinder)
    Amidina skrev 2020-07-26 18:23:25 följande:
    Oooh, då får vi verkligen hoppas att hon är lite synsk! :D När tänkte du börja testa?
    Det får vi hoppas haha! Hon hade rätt när hon sa samma sak till en vän som inte visste hon var gravid än Glad. Kommer börja testa imorgon tänkte jag, om testet kommer i brevlådan.
    odlarmamman skrev 2020-07-26 17:10:59 följande:
    Avis på dig som kommit längre i cykeln =) inte många dagar kvar då innan du vet eller får mens. Hoppas det blir plus på stickan då för dig <3

Vad fint ändå, hoppas det är så, att hon kände det <3

Min 5 åring har hela sommaren frågat mig flera gånger varför jag ser gravid ut, att det ser ut som att jag snart ska föda osv =P inte lika kul när man varit menssvullen och försöker bli gravid men inte är det.

Ja de e rätt skönt men lite nervkittlande att det är antingen heller, överanalyserar kroppens signaler. Ja man ska ju inte fråga sånt men hon vet inte bättre så man får ta det med en nypa salt, men hon kanske har rätt, vem vet Flört. Nä inte så kul å höra då det förstår jag 
  • Anonym (Kinder)

Det känns lite som... antingen är min mens på väg väldigt snart här, vilket är konstigt för jag har aldrig haft kortare cykel än 27 dagar (brukar vara 27-31 dagar), och jag är på dag 24?!
    Eller så är jag gravid. Brösten gör ont, svullen mage, PMS eller "humör" idag på mig. Känner lite hur det kokar inombords.

• Anonym (Jävla väntan!)

Är det ok om man hoppar in?

Jag har ett barn sedan tidigare, nuvarande har inga. Slutade med preventivmedel för ca 9 månader sen och har bara sagt att ?händer det så händer det?. Vi har inte tillfälle att mysa när vi vill då han jobbar utomlands (idrottare på elitnivå) men denna gången vet jag att vi prickade in äl. Det har gått typ två dagar sen äl men denna väntan känns ju olidlig! Hur sjutton ska man stå ut i två veckor ????

• H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 19:31:56 följande:

Ni som skriver att ni fick en ökning/stegring men inget positivt.. Har ni bild på det? Eller om ni kollar min bild.. Det är ju en ökning men verkligen superlångt ifrån positivt!! Antar att ni iaf får starkare än så då va?

Från förra cykeln. Gravidkollens vart här runt 0,8 tror jag. Båda tagna samtidigt.

Svar på tråden BIM Augusti 2020