• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • saraama
    Jensan88 skrev 2020-07-27 08:43:28 följande:

Jepp, vi har BIM samtidigt. :) Så spännande. Hoppas hoppas att vi får plus på stickan.

Hur länge har ni försökt?

Detta är andra försöket till ett syskon. Första barnet gick direkt när vi hade sex runt ägglossning. Denna gången har jag provat ältest i kombination med natural cycles som jag haft som preventivmedel i ett år snart. Ni då? =)
  • Jenzia
    Anonym (?) skrev 2020-07-27 08:19:19 följande:

Alltså förlåt men det du gör är ju fullkomligt livsfarligt. Att hålla på och leka med tappen gör dig inget gott över huvudtaget, mer som så att det får kroppen att stöta ut eventuellt foster.

Jag har en fråga till alla er här, så som ni planerar och tvingar er själva och era karlar till att ha sex specifika dagar, gör inte det er bara ont? Stress osv påverkar ju en att bli gravid och den stress ni sätter på er själva och era män gör nog snarare som så att ni inte lyckas bli gravida.

Varför inte slappna av istället ?

Inget som Entusiastisk göra är livsfarligt.

Alla får väl göra på sitt vis? Verkar någon stressad? Tycker det flödar av energi och glädje! Aldrig stött på så hör härliga och positiva kvinnor tidigare! Och många har försökt blir gravida länge, med allt vad det innebär...
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 05:02:03 följande:

Uppdatering: verkligen det absolut fertilaste sekretet idag riktigt toppfertilt.. Blev helt lyrisk, gud vad man kan lära sig grejer.(och gud vad man kan bli besatt, haha!) . Kände jag behövde få skriva av mig så exalterad jag blev.. Tappen jättehög, supermjuk och väldigt öppen, centrerad, lagom molvärk i "tjejmagen" temp på 36.12 idag precis som igår.. Nu väntas bara lhpeaken sen en rejäl dos d vitamin, fisk till middag och härligt mys!

Och lite mer sömn nu :D hehe!

Yey!!!! Vad härligt att höra! Kör på och ha en fantastisk dag!!
  • Jensan88
    saraama skrev 2020-07-27 08:51:46 följande:

Detta är andra försöket till ett syskon. Första barnet gick direkt när vi hade sex runt ägglossning. Denna gången har jag provat ältest i kombination med natural cycles som jag haft som preventivmedel i ett år snart. Ni då? =)

Vi har haft tur med våra två barn så peppar peppar för att trean går relativt fort med. Med första barnet gick på första och andra barnet kom innan vi hade bestämt oss för att nu kör vi för nr två. Den här gången är första riktiga försöket. Men något inom mig säger att det kommer ta lite längre tid denna gången. Vet inte varför jag känner så. :O Hoppas dock jag har fel. :)
  • Mamma91a

Alltså förlåt men det du gör är ju fullkomligt livsfarligt. Att hålla på och leka med tappen gör dig inget gott över huvudtaget, mer som så att det får kroppen att stöta ut eventuellt foster.

Jag har en fråga till alla er här, så som ni planerar och tvingar er själva och era karlar till att ha sex specifika dagar, gör inte det er bara ont? Stress osv påverkar ju en att bli gravid och den stress ni sätter på er själva och era män gör nog snarare som så att ni inte lyckas bli gravida.

Jag tror inte att något händer. Dessutom tvingar man varken sin sambo/man. Under dessa

Bli gravida dagar tycker iallafall jag att min list ökar och min sambo vill ju själv

Ha ett till barn och han myser mer än gärna.

Stress påverkar men jag tycker ingen här inne verksr stressade. Bara väldigt taggade

Och lyckliga:)
  • Mamma91a

Dagens test är lika starkt. Dock syns det självklart inte på bilden men jag har så

Starka känningar av ägglossning också
  • Entusiastisk

Det är inte livsfarligt och fostret är inte nere vid tappen så det är väldigt lugnt. Men tack för din oro, förstår att det kan verka lite främmat. När man har sex kommer ju både det ena och andra åt så då borde ju sex vara bästa pmedlet;)

Jag tror på att sex föder lust.. Så är det för oss iallafall <3 sex anser jag mer är avslappnande än en stress iaf :) vi har sex hela cykeln men extra vid äl(vilket inte är konstigt då kvinnor faktiskt är mer sugna inför äl och lite mindre efteråt) :)

Alla gör ju som dom vill och som passar dom :)

Kram!
  • Entusiastisk
    Mamma91a skrev 2020-07-27 10:01:04 följande:

Dagens test är lika starkt. Dock syns det självklart inte på bilden men jag har så

Starka känningar av ägglossning också

Woho! Jodå men det syns!
  • schulia1

Detta är dagens ÄL-test, CD14. I preMom säger det 0.74 (Low). Antar att detta inte är helt positivt än? Eller vad säger ni?
  • Entusiastisk
    schulia1 skrev 2020-07-27 10:28:18 följande:

Detta är dagens ÄL-test, CD14. I preMom säger det 0.74 (Low). Antar att detta inte är helt positivt än? Eller vad säger ni?

Kanske inte helt men på väldigt god väg!
Svar på tråden BIM Augusti 2020