• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Entusiastisk
    Knaslil96 skrev 2020-07-28 09:17:55 följande:

Tusen tack för svar! Jag tog ut kopparspiral några veckor sedan och hade mens i 5 dagar som tog slut för 2 dagar sedan. Är liiiite osäker på äl endå, går bara efter vad som står i appen men har köpt clearblue ägglossningstester. Funderar på att börjar ta dom men är osäker på vilken tid på dagen man ska testa?

Det är lite olika från test till test.. Men viktigast är att man tar det ungefär samma tid varje dag, begränsar drickandet och inte kissar på typ 3-4h innan :) men läs beskrivningen vad som gäller för just dom!

Är det sånna cb med glad gubbe tror jag att man kan ta dom med morgonurinen, läste jag igår iaf.. Och det tycker jag personligen är rätt skönt så det kommer jag göra nästa månad om det inte blir något + denna gången :) men vissa tester ska man testa mellan kl.10-20.. Så det är lite olika :)
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-28 09:37:09 följande:

Det är lite olika från test till test.. Men viktigast är att man tar det ungefär samma tid varje dag, begränsar drickandet och inte kissar på typ 3-4h innan :) men läs beskrivningen vad som gäller för just dom!

Är det sånna cb med glad gubbe tror jag att man kan ta dom med morgonurinen, läste jag igår iaf.. Och det tycker jag personligen är rätt skönt så det kommer jag göra nästa månad om det inte blir något + denna gången :) men vissa tester ska man testa mellan kl.10-20.. Så det är lite olika :)

Lh står normalt som högst under eftermiddagen, därför många rekommenderar att man testar då, precis som HCG är högst på morgonen. :)
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Knaslil96
    Amidina skrev 2020-07-28 09:51:50 följande:

Lh står normalt som högst under eftermiddagen, därför många rekommenderar att man testar då, precis som HCG är högst på morgonen. :)

Åh okej, runt vilken tid på eftermiddagen? Det är sånna cb med glad gubbe jag har.
  • Jenzia
    Knaslil96 skrev 2020-07-28 10:00:17 följande:

Åh okej, runt vilken tid på eftermiddagen? Det är sånna cb med glad gubbe jag har.

Om det är CB Advanced (som kan hitta upp till 4 fertila dagar per månad) ska de tas på morgonen med dagens första urin, för de mäter också östrogen, som är som högst på morgonen (står det iaf i bruksanvisningen).
  • Knaslil96
    Jenzia skrev 2020-07-28 10:18:51 följande:

Om det är CB Advanced (som kan hitta upp till 4 fertila dagar per månad) ska de tas på morgonen med dagens första urin, för de mäter också östrogen, som är som högst på morgonen (står det iaf i bruksanvisningen).

Oj inte så säker på om det är advance, tror inte det är det. Läste lite på nätet och på deras hemsida står det vilken tid som helst under dagen. Ska läsa mer på bruksanvisningen sen.
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-28 08:15:38 följande:

Mja bara gått upp 0,08 så inget betydligt..

Hade väldigt mycket älsmärta igår på kvällen och rikligt med fertilt sekret hela dagen.. Tappen var hög och riktigt mjuk och öppen. Älsmärtan känns som att något typ trycker typ att blåsorna är så stora på något sätt och när de väl spricker så lättar det lite och ömmar/bränner liksom mer - sjukt svårt att förklara.. Men vet att Amidina mer har ont av att äggblåsan har kläckts och att vätskan gör ont liksom.. Men jag har under runt 5 dagar ondare och ondare typ som att något trycker eller vad man ska säga.. Så min bara egna intuition säger att ägglossningen kanske då skedde igår sent på kvällen men bör väl liksom "leva" ett tag idag.. Och att tempen då bör gå upp imorgon?

Idag känns liksom tappen lite lägre och lite hårdare men fortfarande öppen, inget direkt sekret alls - men svårt att avgöra då vi myste inatt men det verkar mest vara sädesvätska som kommer idag.. Bara lite små öm i magen..

Det är verkligen spännande dethär men så besviken på ältesterna.. För jag känner liksom precis som jag gjorde förra månaden med exakt samma symptom förutom att jag hade bättre fetilt sekret denna månaden men allt inträffar på samma dag i cykeln som förra månaden och förra månaden kom ju mensen så jag bör liksom haft äl(tempade inte då). Men ja.. Blir att mysa till det idag igen för säkerhets skull sen blir det kanske varannan dag tills tempen gått upp och sen äntligen mys för att man bara vill :p

Bifogar min kurva iaf..

Godmorgon Jag tycker din kurva påminner lite om min runt äl! Bifogar en bild! Jag tänker att lyssna på din kropps tydliga signaler, äl var troligast igår och tempen stiger big inom det närmsta dagarna. Välkommen till äl+dagarna!
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-28 10:18:51 följande:

Ja jag hade dom ett par månader.. Och den kalibrerade ju ens egen nivå och utgick från dom.. Och som du säger med östrogenet..

Kollade på stickor inför nästa månad igår och såg att även de andra cb kunde tas med morgonurinen tydligen.. Men ja.. Så vet inte om den är känsligare eller ngt som kan utläsa lh från morgonurinen.. Tycker det är så behändigt :p tycker det är lite jobbigt att inte få dricka och sådär haha...
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-28 10:25:24 följande:

Godmorgon Jag tycker din kurva påminner lite om min runt äl! Bifogar en bild! Jag tänker att lyssna på din kropps tydliga signaler, äl var troligast igår och tempen stiger big inom det närmsta dagarna. Välkommen till äl+dagarna!

Tack <3 hur upplever du det med älsmärta och så?

Puh, den värsta väntan, haha!! Men ska bli spännande att se hur tempen går upp.. Om den nu kommer göra det, lol.. Så besviken på lh testerna asså.. Men men :D kroppen kanske bara leker med mig har kanske inte ens haft äl ^^ Well, återstår att se och glad jag tempar iaf..

Hur mår du? Hur känns brösten och andra symptom?

Är du på äl+10 nu eller? Hoppas på ett tredje trappsteg i tempen och att det tog sig denna gången <3 Men du hade 2 chanser i augusti va? Skulle ni annars då utredning eller något efter det? Håller tummarna så hårt för er att det går i augusti, lyllos med 2 chanser ju!!!
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-28 10:26:47 följande:

Ja och här är bilden

Förresten kommer det gula strecket/coverline upp av sig själv efter tempökningen eller hur funkar det?
Svar på tråden BIM Augusti 2020