• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Anonym (Hoppas ändå)

Hej!

Hoppar in här, även om vi inte aktivt försöker bli gravida. Tycker det är så kul att följa alla som jagar/ väntar på plus :)

Som sagt så försöker vi inte aktivt att bli gravida. Maken vet att ja är sugen på ett till barn. Han är lite mer skeptisk, men han skulle inte propsa på abort om det skulle bli en graviditet.

Vi är överens om att det är upp till han att skydda sig om han inte vill ha ett till barn, jag svarar ärligt när han frågar hur stor risk det är vid sex osv. (han orkar väl inte lägga på minnet exakt när mens osv är) :)

Denna månaden blev det dock oskyddat farligt nära kommande ägglossning, så givetvis börjar jag hoppas på att det kan bli en graviditet.

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

• Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 13:01:45 följande:
    Då är det säkert så.. Så får jag räkna med att mensen även den blir senare ju:)

Nej inte riktigt så avancerat.. Hehe. Men det lät ju verkligen intressant! Vet att det är lite olika, också läst lite även hur man kan cykla sin träning.. Men jag har som du säger en historia av den typen av problem, och sånt sitter ju tyvärr i även om jag idag verkligen har ett helt nytt fokus idag.. Vad tråkigt att höra att du också varit och är påverkade av det problemet:( Vi kvinnor alltså :/ varför är vi så dåliga att vara snälla mot oss själva ibland..

Såklart, och faktiskt fick jag en omgång med äggvita också efter jag skrivit xp kvinnokroppen asså, man blir inte klok på den xD jag är ju inte så high på tempen men du menar att det är en tydlig och bra dipp asså. En app jag laddade hem och la in allt menar faktiskt på att äl bör ske idag.. Så ja.. Time will tell i guess.. Det blir ju inte bättre att analysera eller oroa sig iaf.. Är bara så spänd liksom att se.. Vill liksom typ spola fram lite. Tycker tempningen är så spännande!

Tack för dina hållna tummar <3 stor kram
    Ja, precis! Bara att räkna din vanliga lutealfas (eller senaste iaf) från temphöjningen ungefär. Fattar inte hur jag klarat mig i livet tidigare när jag inte hade en susning om när mensen skulle komma. :P Fy fasen vad skönt det är att veta på dagen i princip!

Jo, vi har ju en tendens till det där men inte jättekonstigt med tanke på hur samhället ser ut.. Jag har gjort en enorm resa inom mig själv och även om jag fortfarande kämpar med tankar om utseende idag, så är jag väldigt långt ifrån där jag började. Jobbar faktiskt på att gå upp i vikt även om det inte är helt nödvändigt, för jag vill vara mjukare och fluffigare liksom. Känns helt sjukt att säga det, med tanke på vad normen är. :P Men vissa dagar glömmer jag att äta, och det är ju inte helt optimalt för nåt.
    Den här tjejen har jobbat med Jenny för att få tillbaka sin mens, och lägger upp massvis med recept på nyttigt gottis och annan mat som är riktigt bra för kvinnokroppen i cykeln. https://www.instagram.com/women.sync/?hl=sv

Haha, se där! Känner helt klart igen att vilja spola fram tiden och bara få veta, äl+3 idag....... suck.
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Jenzia

Varför är vissa dagar så tuffa? Känner mig ständigt gråtfärdig idag. Fick två gravidbesked på jobbet idag, fick mig att känna mig totalt värdelös. Som att alla andra kan bli gravida, men inte jag. Vill bara att den här dagen ska vara över...

• Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-29 13:37:04 följande:

Ja, precis! Bara att räkna din vanliga lutealfas (eller senaste iaf) från temphöjningen ungefär. Fattar inte hur jag klarat mig i livet tidigare när jag inte hade en susning om när mensen skulle komma. :P Fy fasen vad skönt det är att veta på dagen i princip!

Jo, vi har ju en tendens till det där men inte jättekonstigt med tanke på hur samhället ser ut.. Jag har gjort en enorm resa inom mig själv och även om jag fortfarande kämpar med tankar om utseende idag, så är jag väldigt långt ifrån där jag började. Jobbar faktiskt på att gå upp i vikt även om det inte är helt nödvändigt, för jag vill vara mjukare och fluffigare liksom. Känns helt sjukt att säga det, med tanke på vad normen är. :P Men vissa dagar glömmer jag att äta, och det är ju inte helt optimalt för nåt.

Den här tjejen har jobbat med Jenny för att få tillbaka sin mens, och lägger upp massvis med recept på nyttigt gottis och annan mat som är riktigt bra för kvinnokroppen i cykeln. www.instagram.com/women.sync/

Haha, se där! Känner helt klart igen att vilja spola fram tiden och bara få veta, äl+3 idag....... suck.

Ja, problemet är väl att jag bara gissade min lutealfas förra månaden.. Äh.. Mensen kommer ju när den kommer.. Eller inte men då lär jag väl ana ugglor i mossen till sist.. :p bör ju slå på typ 4 dagar på sin höjd kanske..

Jo samhället är ju inte helt friskt på den fronten.. :/ vad skönt att höra att du kommit så långt.. Härlig resa att se tillbaka på. Jag har också en sån resa.. Det har kanske alla mer eller mindre såklart.. Men skönt du är på så god väg.. Ja visst är det sjukt hur man en gång strävade efter att se benstrukturen till att helt plötsligt vilja se vara lite mer kurvig.. Även om det inte är helt enligt normen så börjar det ju faktiskt gå åt det hållet ändå, som tur är :)

Åh tack för bra tips! Ska absolut kolla in!!

Hur mår du idag? Känns det bättre idag? <3
  • Entusiastisk

Även om Premom räkna denna som low så känns väl kurvan ändå som en bra bekräftelse att det är på gång..
  • schulia1
    Jenzia skrev 2020-07-29 14:46:46 följande:

Varför är vissa dagar så tuffa? Känner mig ständigt gråtfärdig idag. Fick två gravidbesked på jobbet idag, fick mig att känna mig totalt värdelös. Som att alla andra kan bli gravida, men inte jag. Vill bara att den här dagen ska vara över...

Skickar en stor kram <3 Vissa dagar är bra SKIT och man vill bara hem, lägga sig, gråta och vakna till en ny förhoppningsvis bättre dag. Känns som det vissa perioder bara haglar in grav-besked till höger och vänster. Livet är inte alltid enkelt eller rättvist :/ Vår tid kommer!! <3
  • Jenzia
    schulia1 skrev 2020-07-29 16:26:23 följande:

Skickar en stor kram <3 Vissa dagar är bra SKIT och man vill bara hem, lägga sig, gråta och vakna till en ny förhoppningsvis bättre dag. Känns som det vissa perioder bara haglar in grav-besked till höger och vänster. Livet är inte alltid enkelt eller rättvist :/ Vår tid kommer!! <3

Tack, din pepp och omtanke värmer! <3 Jag la mig och grät en stund efter jag kom hem från jobbet, lättade lite på trycket. Känns så taskigt att bli ledsen för att kollegorna är gravida och lyckliga... :-/

BIM-4 så är lite känslig just nu. Imorgon blir säker bättre. Kram till dig med!
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 14:57:59 följande:

Bilden också kanske :p får nog ta ett test ikväll också.. Hehe

Ser helt klart mer positivt ut än dina tidigare tester! Hoppas det blir starkare om du tar ett nytt ikväll
Svar på tråden BIM Augusti 2020