• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 09:12:24 följande:

Så en dipp kan komma strax vid/efter äl!?

Ja, jag har fortsatt testa, dock bara en gång om dagen på em:)

Skönt att höra att man inte är ensam om det. . Hehe..

Ja! Jag hoppas verkligen det.. Tack för lite lugnande svar <3

Rätt vanligt tom, dipp innan äl. :) Så då kanske det blir äl idag eller imorgon då, särskilt om tappen öppnat upp sig igen?

Du har väl haft lite sömnbrist senaste dagarna? Stress, sömnbrist, näringsbrist, alkohol, mycket koffein, allt kan påverka och flytta på din äl, bra att ha i tanken kanske. Det är inte du som läser fel, det kan bara vara att kroppen haft svårt att driva genom äl. <3
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Anonym (Hållertummarna)

Hade väl aldrig trott att jag skulle hamna på familjeliv igen, men kände ett behov av att kunna vara anonym och ventilera. Bim 3/8. Har känt pirr/vibrerande/burr i livmodern, lite mol. Men vad vet jag. Jag bruka inte känna efter veckan innan mens :) imorse tog jag ett clearblue testa tidigt bara för att man kan, negativt. Idag mår jag dock så illa och känns som kräket sitter i halsen men kommer liksom ingen reflex för att kräkas.. hänger gärna med i tråden :)

• Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-29 09:48:45 följande:

Rätt vanligt tom, dipp innan äl. :) Så då kanske det blir äl idag eller imorgon då, särskilt om tappen öppnat upp sig igen?

Du har väl haft lite sömnbrist senaste dagarna? Stress, sömnbrist, näringsbrist, alkohol, mycket koffein, allt kan påverka och flytta på din äl, bra att ha i tanken kanske. Det är inte du som läser fel, det kan bara vara att kroppen haft svårt att driva genom äl. <3

Ja, så kan det vara för hade fertilt sekret Idag igen faktiskt men mycket mer vattnigt och elastiskt men ändå lite krämigt men inte alls som de senaste 2 dagarna som har varit helt genomskinliga och superelastiskt den där supermotorvägen liksom. Sen som sagt öppnade tappen sig idag men inte alls lika mjuk och faktiskt fick jag tillbaka älsmärta idag.. Så det måste ju vara så :D

Ja sömnen har faktiskt varit lite sämre denna cykeln. Men dricker varken alkohol eller koffein alls, ingen direkt negativ stress, dragit ner på min träning lite och äter samma energi varje dag som de senaste månaderna:p (är en sån som räknar kcal så jag får i mig vad jag ska så jag inte äter för lite).. Men ja sömnbristen kan ju påverkat såklart.. Laddade ner ytterligare 2 appar och en av dom säger faktiskt äl idag.. Men det blir mys idag i vilket fall :D känns liksom både bra och dåligt att ff ha chans.. Såklart kändes det som bäst chans då i förrgår när jag hade sånt prima sekret.. Men jaja :)

Tack för att du svarade så bra <3 känns lugnare..

Hoppas det är så så den inte uteblir :(

Sorry långt utlägg, beehövde nog bara få ventilera lite.. Längtar ändå lite till temphöjningen så vi kan pusta ut :p
  • H0nd3ndär

Idag sjönk tempen och jag har sakta börjat blöda. Än är det på nivån att trosskydd räcker men jag gissar att störtblödningen börjar snart. Aldrig roligt att få börja om på CD1. Detta blir vårt 5e försök men 2a vettiga iom att lutealfasen vart alldeles för kort när jag friammade. Men trots det tråkiga med mensen är jag ändå glad och tacksam att lutealfasen denna gång blev 11 dagar. Känns som att vi äntligen har en ärlig chans! 2-3 dagar längre än under friamningen.

• H0nd3ndär

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

• Anonym (Kinder)

Ingen mens i sikte. Har inga menskänningar heller än. Ser att det står 31/7-1/8 BIM på mig i listan. Men vet inte hur jag tänkt då. för kollar appen nu och jag borde få mens idag då är det dag 27, vissa månader har jag fått senare men då har jag ju haft ägglossning senare också. Lutealfasen ska ju vara lika lång ungefär och min brukar vara på 11-12 dagar. Om min mens inte kommer idag då är min uppe i 14 eller 15 dagar.. Hoppas det är ett gott tecken.

• Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-07-29 11:02:31 följande:

Idag sjönk tempen och jag har sakta börjat blöda. Än är det på nivån att trosskydd räcker men jag gissar att störtblödningen börjar snart. Aldrig roligt att få börja om på CD1. Detta blir vårt 5e försök men 2a vettiga iom att lutealfasen vart alldeles för kort när jag friammade. Men trots det tråkiga med mensen är jag ändå glad och tacksam att lutealfasen denna gång blev 11 dagar. Känns som att vi äntligen har en ärlig chans! 2-3 dagar längre än under friamningen.

Vad skönt att det gjort skillnad för dig och att ni nu äntligen får en ärlig chans! Skönt ändå att få det lite bekräftat även om det såklart varit bättre med ett plus.. Men skönt att lutealfasen blev bättre efter era ansträngningar <3
  • Anonym (Kinder)
    H0nd3ndär skrev 2020-07-29 11:02:31 följande:

En lutealfas på 11 dagar är absolut tillräckligt, vad skönt för dig! Tråkigt att du blöder, men du får tänka att snart kommer den fertila perioden igen och man får en ny chans :)
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 10:50:04 följande:

Ja, så kan det vara för hade fertilt sekret Idag igen faktiskt men mycket mer vattnigt och elastiskt men ändå lite krämigt men inte alls som de senaste 2 dagarna som har varit helt genomskinliga och superelastiskt den där supermotorvägen liksom. Sen som sagt öppnade tappen sig idag men inte alls lika mjuk och faktiskt fick jag tillbaka älsmärta idag.. Så det måste ju vara så :D

Ja sömnen har faktiskt varit lite sämre denna cykeln. Men dricker varken alkohol eller koffein alls, ingen direkt negativ stress, dragit ner på min träning lite och äter samma energi varje dag som de senaste månaderna:p (är en sån som räknar kcal så jag får i mig vad jag ska så jag inte äter för lite).. Men ja sömnbristen kan ju påverkat såklart.. Laddade ner ytterligare 2 appar och en av dom säger faktiskt äl idag.. Men det blir mys idag i vilket fall :D känns liksom både bra och dåligt att ff ha chans.. Såklart kändes det som bäst chans då i förrgår när jag hade sånt prima sekret.. Men jaja :)

Tack för att du svarade så bra <3 känns lugnare..

Hoppas det är så så den inte uteblir :(

Sorry långt utlägg, beehövde nog bara få ventilera lite.. Längtar ändå lite till temphöjningen så vi kan pusta ut :p

Det låter ju åtminstone så när du beskriver allt. :) Och så har jag tänkt på det där att du sovit lite sämre, det kan ju påverka enormt mycket.

Förresten, du har inte hamnat i den världen med att äta efter menscykeln? Antar att det finns någon typ av problematik om du har svårt att äta tillräckligt, har själv en historia och vissa problem med det än idag. Men har börjat kolla mer och mer på att äta cykelbaserat och det är väldigt intressant! Man behöver ju olika typer av mat under olika delar av den, och ibland även olika mängd kalorier.

Vattnigt är också prima! ;) Så mys på om ni kan så håller vi tummarna hårt som attans! Jag tror på höjningen efter dippen nu iaf, den var ju rätt rejäl! :D
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-29 12:17:04 följande:

Det låter ju åtminstone så när du beskriver allt. :) Och så har jag tänkt på det där att du sovit lite sämre, det kan ju påverka enormt mycket.

Förresten, du har inte hamnat i den världen med att äta efter menscykeln? Antar att det finns någon typ av problematik om du har svårt att äta tillräckligt, har själv en historia och vissa problem med det än idag. Men har börjat kolla mer och mer på att äta cykelbaserat och det är väldigt intressant! Man behöver ju olika typer av mat under olika delar av den, och ibland även olika mängd kalorier.

Vattnigt är också prima! ;) Så mys på om ni kan så håller vi tummarna hårt som attans! Jag tror på höjningen efter dippen nu iaf, den var ju rätt rejäl! :D

Då är det säkert så.. Så får jag räkna med att mensen även den blir senare ju:)

Nej inte riktigt så avancerat.. Hehe. Men det lät ju verkligen intressant! Vet att det är lite olika, också läst lite även hur man kan cykla sin träning.. Men jag har som du säger en historia av den typen av problem, och sånt sitter ju tyvärr i även om jag idag verkligen har ett helt nytt fokus idag.. Vad tråkigt att höra att du också varit och är påverkade av det problemet:( Vi kvinnor alltså :/ varför är vi så dåliga att vara snälla mot oss själva ibland..

Såklart, och faktiskt fick jag en omgång med äggvita också efter jag skrivit xp kvinnokroppen asså, man blir inte klok på den xD jag är ju inte så high på tempen men du menar att det är en tydlig och bra dipp asså. En app jag laddade hem och la in allt menar faktiskt på att äl bör ske idag.. Så ja.. Time will tell i guess.. Det blir ju inte bättre att analysera eller oroa sig iaf.. Är bara så spänd liksom att se.. Vill liksom typ spola fram lite. Tycker tempningen är så spännande!

Tack för dina hållna tummar <3 stor kram
Svar på tråden BIM Augusti 2020